Jungle (2017)

Australiƫ / Colombia
Avontuur / Drama

geregisseerd door Greg McLean
met Daniel Radcliffe, Thomas Kretschmann en Alex Russell

Yossi Ghinsberg is een enthousiaste jonge avonturier die zijn dromen navolgt. Samen met twee vrienden en een gids, die een mysterieus verleden met zich meedraagt, reist hij naar het Amazoneregenwoud. Daar wordt hun uithoudingsvermogen op de proef gesteld wanneer de donkere kant van de menselijke natuur naar boven komt en de dodelijke bedreigingen van de wildernis zich manifesteren. Hun reis verandert in een angstaanjagende psychologische beproeving waarbij de vrienden moeten vechten voor hun leven.

41 BERICHTEN 10 MENINGEN
avatar van AmazingPP
Ik vond dit werkelijk een geweldige film met een uitstekend acterende Radcliffe. De film boeide me van begin tot het (natuurlijk wel voorspelbare) einde. De karakters zijn in het begin net genoeg uitgediept, zodat je ermee kan meevoelen. Gekeken vanaf Blu Ray. 4 *

avatar van Arwen88
Vond het een super film! Het einde deed me wat.. Wel een paar vieze scenes inderdaad. Echt wel een goede film.

avatar van joolstein
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal; iets waarbij ik al gauw mijn wenkbrauw optrek en met een grote boog omheen gaat. Echter twee dingen trokken mij over de streep om de film toch te kijken. Ten eerste de regisseur Greg McLean, deze heeft zijn roots in de horror en ten tweede de aanwezigheid van Daniel Radcliffe. Een acteur die zijn HP-tijd van zich wil afwerpen en vaak met bijzondere werkjes komt. Heel bijzonder was deze film echter niet maar het kijkt wel heel prettig weg. In 1981 besluit de dan 21-jaar oude Yossi Ghinsberg de jungle van centraal-Bolivia te betreden. Opzoek naar het laatste stukje niet-ontdekte beschaving? Dit doet hij met een paar nieuw verworven vrienden en een man die weet waar hij een dorp kan vinden. Tja... en dat gaat mis. Helaas is deze opbouw van vrienden en mysterieuze man niet heel goed uitgewerkt. De band die je met hen krijgt is vrij zwak. Gelukkig weten de toegewijde acteur Daniel Radcliffe en de verschillende horror-elementen de film interessant te houden. Het einde stond natuurlijk al vast en vond ik hier nogal zoetsappig in beeld gebracht . Al met al is het geheel zeer prima om eens te gezien te hebben.

avatar van Alathir
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik hoef eigenlijk niet veel toe te voegen aan Onderhond zijn mening. Dat bespaart heel wat typwerk. Het is misschien voor de liefhebbers van survival maar als je er één bent dan zou ik deze film zeker gaan kijken. Soms zijn er ook wat ranzige momentjes waardoor McLean's Jungle zich toch probeert te onderscheiden van andere genrefilms. Ik vind Radcliffe een goede acteur en dat bewijst hij hier zeker, maar het zijn toch ook de trucjes van McLean die de film boeiend weten te houden, want het narratief dreigt hier en daar wat in te zakken. Gelukkig is er tijdens de film goed ingespeeld op karakterontwikkeling zodat we toch van een puik einde kunnen spreken. Sommigen vinden dat zoetsappig, tja, ik vind het mooi en pakkend. Had je hem liever zien doodgaan nadat de redding zo dichtbij was? Nee toch? 4*

avatar van Rillo
Genoten van de het waargebeurde verhaal, de mooie beelden en het feit dat zowel ik als mijn vriendin continue adviezen naar Yossi zaten te roepen geeft aan dat het wij toch wel op een geloofwaardige manier als het ware de film 'in werden gezogen' ( of we zijn seniel aan het worden )
Met name Radcliff zette zijn rol dan ook voortreffelijk neer.
Avond bankhangen met 3,5 ster, thumbs up !

@Thomas83 : al eens overwogen om gewoon een film te bekijken en te beleven ipv. pseudo wetenschappelijk kritiek te leveren (zucht)?

avatar van cor1946
Goed acteer werk van Radcliffe, de natuur opnames waren mooi. Duurde wel wat lang.

Dit was echt een ontzettende goeie film met waargebeurd verhaal altijd interessant!

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het is allemaal net niet met deze film; het verhaal is interessant genoeg, doch de karakters zijn niet sterk en je begint pas mee te leven nadat Yossi er alleen voor staat. Dan begint de film vervolgens wel enigszins pretentieus te worden richting het einde. De uiteindelijk climax is voorspelbaar en flauw waarbij zijn vriend hem even niet ziet, o verrassing, toch wel.

avatar van mixmaster
Waargebeurd verhaal met een goed spelende Daniel Radcliffe die allang heeft bewezen dat hij meer kan als alleen Harry Potter spelen.

De film laat op een indringende wijze zien wat er allemaal fout kan gaan als je zomaar de wildernis van het Amazoneregenwoud in gaat voor het avontuur.

Fearnofear
Goede film, waargebeurd verhaal. De karakters worden per persoon subtiel weergegeven.
Ik werd er wel in meegesleept en vond de film boeiend van begin tot einde.