Jungle (2017)

Australië / Colombia
Avontuur / Biografie

geregisseerd door Greg McLean
met Daniel Radcliffe, Thomas Kretschmann en Alex Russell

Yossi Ghinsberg is een enthousiaste jonge avonturier die zijn dromen navolgt. Samen met twee vrienden en een gids, die een mysterieus verleden met zich meedraagt, reist hij naar het Amazoneregenwoud. Daar wordt hun uithoudingsvermogen op de proef gesteld wanneer de donkere kant van de menselijke natuur naar boven komt en de dodelijke bedreigingen van de wildernis zich manifesteren. Hun reis verandert in een angstaanjagende psychologische beproeving waarbij de vrienden moeten vechten voor hun leven.

avatar van Filmkriebel
Radcliffe ruilt zijn nerdy uiterlijk in voor dat van het ruigere backpacker in een soms intense survival horror. Natuurlijk is deze film voorspelbaar : je weet van minuut één dat hij gered zal worden al was het maar omdat het op Yossi's eigen boek gebaseerd is . Wat hij heeft moeten meemaken en hoe hij het heeft gered is hier veel interessanter dan de afloop. Ook de mentale aftakeling zoals hallucinaties, het tegen zichzelf praten... wordt sterk gebracht. Het blijft toch niet echt duidelijk wat het uiteindelijke doel was van die expeditie; mij leek ze eerder doelloos. Vreemd dat het reizigerstrio zich zo naief hebben laten ompraten door Karl. Verder kan ik alleen maar onderschrijven dat het heel mooi gefilmd is: de natuurbeelden, de flashbacks, de ranzige stukken... belangrijk in films is dat je als kijker gelooft in wat je ziet en dat is hier absoluut het geval; de junglebeelden zijn adembenemend.

avatar van rebelkush
Pfoe heftig verhaal, ergste is dat het waargebeurd is een dat er nog steeds mensen in die jungles verdwijnen.
Lijkt me afschuwelijk eng om in zo'n jungle te moeten slapen terwijl al die enge en gevaarlijke dieren om je heen lopen.

Goed verhaal.
Goede acteurs
Spannend tot het einde.

Dikke aanrader.

Prachtige indrukwekkende film, boeide me niet helemaal in het begin, maar werd gaandeweg beter.
Mooie beelden ook, en radcliffe is heel geloofwaardig,
Aanrader.

na de "aap" heb ik uit gezet.......wàlgelijk ziel8g...niet gehoeven....weg ...kutfilm...

avatar van Shadowed
Beklemmend.

Dat McLean een jungle nog zo angstaanjagend en beklemmend in beeld kan berengen levert mijn grote complimenten op. Ik vond een Jungle nooit zo angstaanjagend maar hier krijgt ik nog wel een naar gevoel van bij bepaalde scenes.

Radcliffe doet het goed als Yossi. De rest acteert ook goed en de film kijk vooral in het begin makkelijk weg. Sommige scenes zijn zeer spannend en eenmaal alleen in de jungle is de film zelfs beklemmend en smerig om sommige momenten.

Erg leuke film die geen minuut te lang duurt. Indrukwekkend in bepaalde stukken in beeld gebracht. Jammer dat het einde onnodig zoetsappig was.

avatar van mcdaktari
Eindelijk dan toch gezien, en ik vond het best een goeie survival film. Ik had hier nog nooit van gehoord van die gasten die verdwaald waren in de jungle in de jaren 80. Wel heftig om zoiets mee te maken.