The Entity (1982)

Alternatieve titel: Het Onding

Horror

geregisseerd door Sidney J. Furie
met Barbara Hershey, Ron Silver en David Labiosa

Carla Moran wordt op een nacht vreselijk geslagen en verkracht door een onzichtbare kracht. Aangeslagen door wat haar is overkomen zoekt ze hulp, maar familie en vrienden geloven haar niet en denken dat ze geestelijk problemen heeft. Ze zoekt hulp bij paranormale experts en die komen erachter dat er wel degelijk boosaardige bovennatuurlijke krachten aan het werk zijn.

avatar van John Milton
Jammer dat ik deze nu pas zie. Kan me ook niet herinneren dat ik hem ooit in de videotheek heb zien staan destijds. Misschien hadden ze hem wel niet.

Hershey speelt inderdaad prima, en toch ook even Stan Winston vermelden. En hoe de jaren '80 omgingen met naakt. Heel wat anders dan het geforceerde buiten beeld laten van nu, maar zonder bovenmatig te sexploiten. Soundtrack nog maar eens opzoeken.

John Milton schreef:

Misschien wel een geheel andere hoes destijds.

avatar van mikey
Een blote vrouw met wat bliksemschichten erom heen.

edit
ik huurde hem zo

avatar van John Milton
Die stond er niet. Dat had ik nog geweten