• 8.523.657 stemmen

47 Meters Down (2017)

Horror / Thriller | 89 minuten

Genre: Horror / Thriller

Alternatieve titels: 47 Metres Down / Johannes Roberts' 47 Meters Down / In the Deep

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Dominicaanse Republiek

Geregisseerd door: Johannes Roberts

Met onder meer: Claire Holt, Mandy Moore en Matthew Modine

Releasedatum: 22 juni 2017

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot 47 Meters Down

"No way out. No way up. No chance in hell."

De zussen Kate (Claire Holt) en Lisa (Mandy Moore) zijn klaar voor een onvergetelijke vakantie in Mexico. Wanneer zich de gelegenheid aandient om in een kooi grote witte haaien te bekijken is Kate erg enthousiast. Na enige overredingskracht gaat Lisa ook akkoord en niet veel later bevinden ze zich twee uur van de kust van Huatulco om oog in oog te gaan staan met de roofdieren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van pandit

pandit

Als gecertificeerde duiker wilde ik deze film wel zien, maar vanaf de boot ben ik er in 5 minuten doorheen gesneld. klopt geen hout van. schrijft u mee:

(1) De volgelaatmaskers hadden geen mogelijkheid de neus dicht te houden, dus klaren kon niet, je zou dan nooit dieper kunnen dan 2 a'3 meter wegens de druk op je trommelvlies

(2) De kooi viel met een rotgang naar 47 meter diepte. de druk toename op het lichaam neemt heel snel toe, hier valt heel moeilijk tegen te klaren (als dat kon)

(3) ze doken met normale lucht, op 47 meter zou je heel snel last krijgen van stikstofnarcose, 47 meter is sowieso off limit voor recreatieve duikers.

(4) op 47 meter ga je 5 keer zo snel door je kucht heen, zeker in een stress situatie is een 10 of 12 liter fles bij een onervaren duiker binnen 10 minuten leeg.

Als ik de film echt zo kijken zal ik nog wel meer grote fouten zien.

wat een onzin film.

Onderhond

Best oké.

Lijkt een volbloed haaienfilm, maar dat is het eigenlijk niet. Het is meer een film waarbij personages vastzitten en tegen de tijd moeten knokken voor hun leven. De haaien vormen daarbij één obstakel, maar zeker niet het enige. Het heeft daarom soms meer van een 127 Hours dan van een Jaws weg.

Je moet wel doorheen een redelijk stroef begin. Matig drama en redelijk brakke acteerprestaties maken het niet altijd makkelijk om de aandacht vast te houden, maar eens in het water begint er eigenlijk een nieuwe film. Eentje waar Robers z'n troeven kan uitspelen.

Want als thriller volgen er een aantal scenes die echt wel de moeite zijn. Spannende momenten zoals het midway moment met de flairs of de shark attacks tijdens het ophijsen aan de boot maken deze film zeker de moeite waard. Niet dat het een groots meesterwerk is, maar qua filler is het best goed te doen.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Al bij al degelijke film. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Zweeft voor mij tussen een "net niet" en een "voldoende". Volgens de duikspecialisten onder ons misschien allemaal niet zo accuraat en ik stel me ook wel wat vragen bij de tijdslimieten waarmee de meiden te kampen hadden, maar los van dat best een degelijke thriller waarbij er toch enige spanning te bespeuren valt.

Het eerste deel vooraleer men de wateren opzoekt is het zwakst. Stelt amper iets voor, gaat over niets en boeit niet. Ik wil haaien zien in een haaienfilm of op zijn minst de suggestie. De film herpakt zich dus wel wat en Johannes Roberts deed er goed aan meerdere problemen met elkaar te verweven. Het was vooral de tijdsdruk die opeens de duikers parten speelde. De combinatie met de haaien was een mooie extra.

Tegenwoordig kan je geen film meer zien of er zit een twist in. Ook hier. Een beetje hallucineren en uiteindelijk toch gered worden, al hoefde dit laatste zeker niet voor mij.

avatar van Antinous

Antinous

Slap filmpje met hijgende vrouwen in een kooi. als je je ogen dicht doet lijkt het net porno. met ogen open is helaas de moeite niet waard om te kijken. 0,5 ster is eigenlijk nog teveel.

avatar van Donnie Vallermee

Donnie Vallermee

Ik snap het einde niet...

Wie van die zussen is nu gered ? Of allebei ?

Of allebei niet ?

?

avatar van Basto

Basto

pandit schreef:

Als ik de film echt zo kijken zal ik nog wel meer grote fouten zien.

wat een onzin film.

Tja, zo kun je als drugdealer ook maar beter niet naar Scarface kijken, als bergbeklimmer naar Cliffhanger gaan of als militair naar Rambo kijken. Het zijn natuurlijk geen documentaires.....

avatar van des1

des1

Spannend. Dat is de kracht van film... reclame ertussen, plas doen, tussentijds ff overschakelen naar Tony Montana... en toch in het verhaal zitten benieuwd naar hoe het de dames vergaat. Mooie beelden, profi cameravoering, opvallend adequate kadrering, mager verhaal. Wel opvallend dat de dames opmerkelijk veel vindingrijkheid aan de dag leggen terwijl ze toch onervaren zijn, en... dat ze wel heel lang met de zuurstof toekunnen. Afijn, moraal: vertrouw geen duikkooi aan roestige kettingen die geen extra borgkabel heeft.

film wel uitgekeken, was meer uit nieuwsgierigheid.

avatar van m1701

m1701

Best een aardige film.

Enige wat ik niet snapte is hoe ze met elkaar konden communiceren...hun oren zaten namelijk buiten het masker en dus in het water.

Voor de rest erg spannend en leuke kleine twist aan t eind

avatar van noroja

noroja

Donnie Vallermee schreef:

Ik snap het einde niet...

Wie van die zussen is nu gered ? Of allebei ?

Of allebei niet ?

?

ik zat met hetzelfde probleem

avatar van Collins

Collins

noroja schreef:

ik zat met hetzelfde probleem

Volgens mij zat het zo:
Lisa hallucineerde en dacht dat zowel zij als zus Kate waren gered. Dan wordt zij wakker en blijkt dat ze nog steeds in de kooi zit. Kaye is niet bij haar. Die is opgegeten door de haaien. Lisa overleeft als enige.

avatar van kalehein

kalehein

Hmm. Ik weet het niet. Witte haaien zijn solitaire dieren en hier zijn er ineens een heleboel samen.
De film hangt van clichés aan elkaar.

Het irritantste vind ik nog wel dat het meisje in het begin doodsbang is om überhaupt het water in te gaan en nadat ze zijn afgegleden in de kooi opeens de kooi uit durft en nadat Javier is doodgebeten geheel zelfstandig terugzwemt en d'r vriendin nog tips meegeeft over hoe te ademen.

En ik zag 'm hier ook al gesteld, is nu alleen die brunette gered of beiden?

avatar van Anamorph

Anamorph

Tenenkrommende film. Domme acties ten top.

avatar van Rickyman

Rickyman

Domme acties ten top.

Gelukkig maar, anders zou het een oersaaie film zijn geweest vermoed ik zo..

Misschien dan beter naar "realistischere" natuurdocumentaires met haaien kijken, maar ook daar wordt je bedonderd hoor..

avatar van K. V.

K. V.

Deze film eens bekeken en was wel een leuke film om eens zalig onderuit te zakken. De nadruk lag minder op de haaien dan verwacht. De cast deed het zeker niet slecht. Verder verveelde de film niet.

Geen grote verwachtingen, maar eens leuk om gezien te hebben.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Onderhond schreef:

Precies dit gevoel had ik net ook, dus hoef dit niet verder te noteren. Dit is war je krijgt, en best vermakelijk en spannend.

avatar van JJPrice

JJPrice

De film kwam over alsof het door studenten in elkaar is gezet als afstudeerproject.. Het had een topfilm kunnen worden maar nee ze hebben met de pet ernaar gegooid. Het idee diep in de zee waar het donker is, leuk bedacht maar belachelijk om dit horror te noemen. Beetje moeite doen voor een afgebeten hoofd naast een kooi waar je vast zit is ook geen kunst. Het stukje hallucinatie wat in de film voorkwam viel nog wel onder die categorie. Alhoewel slapjes uitgevoerd. Als die meiden nou naar boven kwam en erachter kwamen dat er uberhaupt geen bootje stond te wachten en dat ze heel de redding hallucineerde was al meer richting pro. Casting was prima betreft meiden, muziek popie jopie vals irritant en beeld waanzinnig mooi.

avatar van thunderball

thunderball

Ik ben na een goede drie kwartier in slaap gevallen, toen ik wakker werd waren er erotische advertenties bezig, die dames zagen er in ieder geval spannender uit dan wat ik van de film mee heb gekregen.

avatar van teigertje

teigertje

• 1967 stemmen

Fantastische film.

De actrices zetten naarmate zei in de kooi komen, in het water, zetten zei hun rollen,ijzersterk neer.

Ook de film muziek is sterk.

De film neemt je mee, in de wanhoop en hoop van de dames.

Een gigant.

Ook ik heb daarnet de film gezien en vind het grappig jullie reacties zo te lezen! Ik zat de hele film eigenlijk met spanning (ik denk nog meer als de personages . Ik vond het een leuke film alleen een beetje ongeloofwaardig maar wat zo er zijn zonder die dingen?! Het einde vond ik matig aangezien ik 3 dagen zat met een gevoel: hoe is het nou afgelopen?? Ook heb ik deel 2 gezien met hele andere personages: geen vervolg dus op het 1ste deel... Wat ik bizar vind is dat een hele film van 1 uur en 25 minuten over het feit gaat dat ze uit een kooi proberen te komen. En dat er om de 5 minuten er iets gebeurt! Verder een goede film ik geeft het een 7,8. Misschien had ik het leuker gevonden als ze het onderwater geweer ook hadden gebruikt (wat ik had verwacht). Hopen op eem deel 3

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Haaienfilms zijn een genre op zich, met dank aan Jaws. Al zijn de meeste films die erna kwamen eerder b-thrillers. De ene al wat beter dan de andere. 47 Meter Down is op zich vrij voorspelbaar, maar als je van het genre houdt, krijg je wat je kan verwachten. De haaien zijn niet slecht gedaan, er is voldoende spanning en we krijgen de nodige schrikmomenten. Nooit echt bijzonder, maar ook niet vervelend.

avatar van Anjin

Anjin

Denk dat ze beter eerst een tetanus spuit hadden kunnen halen,vanwege die roestige kooi..

Volgens mij gebruiken ze ook altijd rvs,maar goed..

Vond het meer pornoachtig geschreeuw,dan wat de film doet vermoeden.

Zit totaal geen spanning in,en voor mij is deze totaal onwerkelijk,want bij zo'n bijtkracht van zo'n haai is het wel gedaan met je,en niet zo'n verwonding wat je hier zag..

Trouwens 1 van de haaien die niet zo gauw aanvalt,tenzij ze in het nauw verkeren..

avatar van Shadowed

Shadowed

Leuke herziening.

Destijds in de bioscoop gezien en ik herinner me vooral dat ik het een erg spannende maar simplistische film vond. Helaas zat ik toen nog in een fase waarbij ik het liefst zo dicht mogelijk tegen het gemiddelde aan wilde zitten. Ondertussen geef ik nu het cijfer aan de film die ik altijd al wilde geven, een goede 7.

Vooral opvallend dit keer is dat ik ook het stuk voordat de film zelf begint al goed kon smaken. Roberts begon ooit als goedkope SyFy-regisseur maar lijkt zich nu te hebben ontpopt tot mainstream horrorregisseur die ook echt budget kan bemachtigen voor zijn films. Deze film kent een budget van maar het liefst 5 miljoen, en weet elke cent te benutten. Vanaf het eerste moment is er namelijk al een warme, passende sfeer voelbaar.

De locatie is prachtig, maar ik vond vooral de spanning goed opgebouwd waarbij twee vrouwen met een stel onbekende mensen gaan duiken. Uiteraard is het dom, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het acteerwerk is niet geweldig, Modine steekt er bovenuit maar zijn rol is minuscuul. De dames zijn niet al te sterk, maar eenmaal onderwater hoeven ze niet meer te doen dan wat schreeuwen en huilen, en dat kunnen ze.

De film weet niet altijd de spanning vast te houden en enkele effecten zijn wat houterig, verder is het een behoorlijk vermakelijke film met wat goed getimede schrikmomenten. Goedkoop, maar effectief. Bovendien weet de film te profiteren van zowel de angst voor haaien als diepe wateren. Niet dat elke fobie even goed wordt benut, maar ze zijn er wel, en dat is voor nu wat telt.

Het is een leuke, spannende film geworden met wel een gigantisch gebrek aan logica en een overdaad aan stommiteiten. Daar lijken veel mensen over te struikelen, wat ook begrijpelijk is, ik kon er echter met gemak omheen kijken. Geweldig is het niet, wellicht net wat te simplistisch en weinig onderzocht, verder blijft het een lekker tussendoortje voor wat snelle spanning en vermaak.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Het eerste uur vond ik wat magertjes maar het laatste halfuur was best spanennd. Door dat laatste halfuurtje kan ik de film toch nog een voldoende geven. 3 sterren.

The main man!!

Leuk filmpje wel, echt gebeurd ook.

Net zo echt als de corona scam en 9/11.

kalehein schreef:
De film hangt van clichés aan elkaar.

En ik zag 'm hier ook al gesteld, is nu alleen die brunette gered of beiden?
bovendien op 47 meter ben je zo de pijp uit, zeker met gewone zuurstof.
Bovendien als je 47 meter naar beneden valt, dan liggen je beide trommelvliezen eruit.

Basto schreef:

Dat is onzin wat je zegt , cliffhanger was gewoon erg goed, normale acties die een goede klimmer kan.

Scarface kan ook, heb jij nooit van Pablo Escobar gehoord, die leefde precies zoals in Scarface ongeveer.

Probeer voortaan realistisch iets te bekijken.

Starwars dat is bijvoorbeeld wel nep.

teigertje schreef:

Fantastische film.

Ook de film muziek is sterk.

De film neemt je mee, in de wanhoop en hoop van de dames.

Een gigant.

Blijkbaar snap jij niet dat als je van 47 meter naar beneden dondert, dat je beide trommelvliezen eruit knallen.

Heel die film is clownesk.

avatar van teigertje

teigertje

• 1967 stemmen

The main man!! schreef:

Heel die film is clownesk.

We kunnen niet allemaal zo bijdehand zijn als jou.

teigertje schreef:

We kunnen niet allemaal zo bijdehand zijn als jou.

hahaha ja klopt.

avatar van Bibi88

Bibi88

Niveau snakes on a plane. Niks klopt in deze film. Belachelijk acteerwerk van gillende/hysterische wijven. Ook nog eens een bar slechte CGI. Meer woorden hoeven hier niet aan vuil gemaakt te worden.

*zo min mogelijk sterren.

avatar van Hendrick99

Hendrick99

Matige film die de realiteit nogal geweld aandoet. De meeste fouten zijn hierboven al vermeld. Aan het einde van de film blijkt de regisseur ook nog nooit van Caissonziekte (decompressieziekte) gehoord te hebben. Als je lang op een bepaalde diepte bent geweest, is het levensgevaarlijk om snel naar boven te komen. Dat kan een hartaanval of een beroerte tot gevolg hebben.