menu

Film / Cast en crew / Marcello Mastroianni

zoeken in:
speranza
Hoe is het mogelijk dat er nog geen topic voor de grootste acteur aller tijden bestaat? Deze gigant speelt in veel meesterwerken van de drie grootste regisseurs aller tijden, te weten Luchino Visconti, Michelangelo Antonioni en Federico Fellini. De beste films waarin Marcello Mastroianni speelt zijn allemaal door één van genoemde regisseurs gemaakt. Ik heb het over onderstaande films.

1. Lo Straniero 5* #2 (1967)
2. Le Notti Bianche 5* #3 (1957)
3. La Notte 5* #5 (1961)
4. 8½ 5* #6 (1963)

Omdat er bijna niemand Italiaanse cinema kijkt. Bij mij staat 8½ wel op het programma, maar verder zal ik waarschijnlijk nooit geraken.

starbright boy (moderator)
Ik denk dat van de klassieke Europese cinema de Italiaanse nog veruit het beste bekeken wordt. Zeker in Nederland. Er is ook heel veel op DVD te koop hier.

starbright boy schreef:
Ik denk dat van de klassieke Europese cinema de Italiaanse nog veruit het beste bekeken wordt. Zeker in Nederland. Er is ook heel veel op DVD te koop hier.

Inderdaad en ook opvallend veel met Mastroianni. Het is natuurlijk ook een voordeel dat hij veel met Fellini heeft gewerkt, wiens werk goed te vinden is.

Topacteur overigens. Ijzersterk in 8 1/2 en La Dolve Vita. Ik wil graag meer van hem zien. Alleen in Polanski's What? viel hij tegen, maar dat was in zijn geheel een slechte film.

Vind La Grande Bouffe z'n beste prestatie.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:23 uur

geplaatst: vandaag om 06:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.