Salut l'Artiste (1973)

Frankrijk / Italië
Komedie / Drama

geregisseerd door Yves Robert
met Marcello Mastroianni, Françoise Fabian en Jean Rochefort

Nicolas (Marcello Mastroianni) is een acteur die alleen kleine rollen kan bemachtigen in films, theater en reclamespots. Zijn leven wordt echter een nog grotere puinhoop, wanneer zijn maîtresse hem verlaat en hij wil terugkeren naar zijn vrouw, die ondertussen zwanger is van een andere man.

avatar van 93.9
Onderschatte film gezien de weinig reacties op deze film. Toch doet de film weinig onder van andere grote jaren 70 films uit Frankrijk.
Mooie rol van Mastrionni. Thematiek heeft wel wat weg van 8 1/2.