Baby Snakes (1979)

Muziek / Animatie
166 minuten / 91 minuten

geregisseerd door Frank Zappa
met Frank Zappa, Ron Delsener en Johnny Psychotic

Absurd portret van de gedragingen van de bandleden en het speciaal voor Halloween geklede publiek. Zowel in de zaal, achter de schermen als op het podium is het een freakshow. Zappa regisseert en manipuleert hun gedragingen tot een bijzondere interactieve theaterervaring. De concertbeelden worden geregeld versneden met klei-animaties. Deze animaties zijn fantasierijk en bizar.

avatar van stefan dias
Couch Potato schreef:
Ik deel je mening wel, Reinbo, maar de allerbeste rockfilm blijft echt wel Stop Making Sense van Jonathan Demme, met muziek van de Talking Heads, nothing beats thàt!

Ik nomineer Soulpower.

avatar van m1chel
Carmarillo Brillo let me eat your... geweldig gewoon. Goede Rock&Roll film hoor.Lekker leip daar hou ik wel van, deed The Wall van Pink Floyd (andere opzet natuurlijk, dat is een echte film) destijds ook met me. 4* voor Zappa.

avatar van tukkerstein
Wat een belachelijk wervende, reclameachtige beschrijving staat er bij deze film zeg.

Voor de liefhebbers van Frank Zappa een must.
Ik kan van deze artiest maar niet genoeg krijgen, spijtig dat hij zo vroeg is gestorven, want ondanks dat hij ons zoveel heeft nagelaten had hij ons nog veel meer kunnen bieden.
Bijna 3 uur onovertroffen muziek op deze DVD. Klasse !!

herder
Wat een charisma straalt de poster uit (nee, heb het niet over de vrouw).

avatar van Drs. DAJA
Beduidend interessanter dan 200 Motels. Zappa's performance is een feest om naar te kijken en deze film is een waanzinnig document van de waanzin die hij op het podium toverde. Zeer opmerkelijk dat dit in der tijd niet gewoon is uitgegeven (in een andere vorm dan bij Zappa zelf that is). De beelden backstage en de animaties gaan naadloos op in de sfeer van wat er op het podium gebeurt. Mijn inziens is Baby Snakes een van de beste rockfilms.

avatar van zoutzak
Geen beschrijving, geen van de zevenendertig kleurrijke reacties hadden me beter kunnen voorbereiden op deze ervaring, but, the question remains.... What the actual fuck?

Dank, Zappa, voor dit document! Hulde.

Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST.

avatar van Basto
Wat een geweldige tijd om deze te herzien. Zo vrij en verfrissend. 100% indek.

Is dit nog ergens op dvd voor een normale prijs?