• 8.296.810 stemmen

Le Retour de Don Camillo (1953)

Komedie | 115 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titels: De Terugkeer van Don Camillo / Il Ritorno di Don Camillo

Oorsprong: Italië / Frankrijk

Geregisseerd door: Julien Duvivier

Met onder meer: Fernandel, Gino Cervi en Édouard Delmont

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Le Retour de Don Camillo

Don Camillo heeft zijn geliefde dorp verlaten in ruil voor een nogal afgelegen post in de bergen. Zijn dorpsgenoten willen hem terug. Zoals in alle afleveringen, krijgt hij het ook hier weer aan de stok met de communistische burgemeester.

imageimageimageimage

Beppo Bottazzi

Don Pietro

avatar van speedy23

speedy23

Dit vervolg op De Kleine Wereld Van Don Camillo is misschien wel beter dan het origineel. Dialoog, verhaal en hoofdrolspelers zijn geloofwaardiger. Ook nu weer proberen de clerus en de communisten vreedzaam samen te leven in Brescello... 5*

stinissen (crew films & series)

Er is nu een prachtige dvd box uit met de films Compagno Don Camillo, Il ----Don Camillo e l'Onorevole Peppone-----Don Camillo Monsignore ma Non Troppo-----Petit Monde de Don Camillo, Le-----Retour de Don Camillo, Le.

De box ziet er uit als een oude bijbel en is werkelijk prachtig voor de liefhebbers onder ons is deze dvd-box een must!!!

De totale tijdsduur box: Ca 550 min Geluid dolby 2.0- beeld 4.3 zwart-wit.

De films zijn allemaal digitaal op gepoetst

avatar van Wembleyfever

Wembleyfever

Opgenomen in Italië, deze leuke comedy. Komende zaterdag (15 april) te zien op ARD, om 14.00 uur. Zal wel weer slecht nagesynchroniseerd zijn...Ik geef de film een 3,0.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Inderdaad, nog beter dan deel I. Ook na al die jaren nog heerlijk om naar te kijken.

stinissen (crew films & series)

ARD (Le retour de Don Camillo, maandag 9 april, 11:00 uur)

avatar van Black Math

Black Math

Een wat mindere Don Camillo. Mooi blijft de verbondenheid met Peppone, dat ze niet zonder elkaar kunnen. Wat hier er minder uitkomt is de stem van Jezus aan het kruis. Die is namelijk wel erg streng, terwijl hij in de boeken en in de andere films wat humoristischer is. Is toch wel jammer. Verder duurt de film ook voor mijn gevoel vrij lang, zeker het gedoe met de overstroming houdt maar niet op. 2*.

avatar van FILM!BOY!

FILM!BOY!

Stuk minder dan het eerste deel. Het verhaal is best saai en langdradig. Hoop op een berer derde deel. 2,5

avatar van Movsin

Movsin

Toch wel iets onder de eerste film, maar de makers beschikten over voldoende fantazie om de conflicten tussen mijnheer pastoor en mijheer de burgemeester meestal de nodige originaliteit maar altijd de nodige charme, menselijkheid en goedlachsheid mee te geven.

Tarkus

Prima vervolg op de eerste film.

Meer van hetzelfde dus, het eindeloze bekvechten tussen de pastoor en de burgemeester.

Maar ze zijn er wel in geslaagd om het nog steeds grappig te houden.

Dit is pure nostalgie deze films opnieuw te zien.

Maar het blijft wel goede nostalgie