• 10.590 nieuwsartikelen
  • 8.967.488 stemmen

Don Camillo Monsignore Ma Non Troppo (1961)

Komedie | 115 minuten

Genre: Komedie

Alternatieve titels: Don Camillo op de Barricade / Don Camillo... Monseigneur!

Oorsprong: Italië / Frankrijk

Geregisseerd door: Carmine Gallone

Met onder meer: Fernandel, Gino Cervi en Gina Rovere

Gesproken taal: Frans en Italiaans

Plot Don Camillo Monsignore Ma Non Troppo

Don Camillo is intussen bisschop geworden en zit in het Vaticaan. Daar bereiken hem berichten dat Peppone, inmiddels parlementslid, in hun dorp een kapelletje wil laten afbreken.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Desolina, la vecchia

L'esponente comunista di Roma

avatar van FisherKing

FisherKing

Rare katholieke film in mijn geheugen..

Leek wel leuk vroeger.

stinissen (crew films & series)

Er is nu een prachtige dvd box uit met de films Compagno Don Camillo, Il ----Don Camillo e l'Onorevole Peppone-----Don Camillo Monsignore ma Non Troppo-----Petit Monde de Don Camillo, Le-----Retour de Don Camillo, Le.

De box ziet er uit als een oude bijbel en is werkelijk prachtig voor de liefhebbers onder ons is deze dvd-box een must!!!

De totale tijdsduur box: Ca 550 min Geluid dolby 2.0- beeld 4.3 zwart-wit.

De films zijn allemaal digitaal op gepoetst

avatar van Black Math

Black Math

Een tijdje geleden een hoop Don Camillo DVD's voor mijn ouders meegenomen, en gisteren was deze aan de beurt. Voor mijn ouders veel nostalgie uit de tijd dat zij opgegroeid zijn. Voor mij eigenlijk ook, als kind verslond ik de boeken en heb ik enkele films ook wel eens voorbij zien komen.

Deze heb ik in ieder geval als kind ook al eens gezien, ik herinnerde me nog een aantal scenes, bijvoorbeeld de scene waarin zijn kleren worden gestolen. Leuk om weer gezien te hebben, en de beeldkwaliteit viel me ook honderd procent mee. Gewoon degelijk geschoten, wat me verwonderde. Bij een andere Don Camillo film heb ik wel geklaagd over de slechte kwaliteit.

Inhoudelijk vond ik hem een tikkeltje minder. Ik blijf het toch het leukst vinden als Don Camillo en Peppone aan elkaar gewaagd zijn, maar hier eindigde het toch wel in een klinkende 4-1 overwinning voor de eerste. Ook was deze film wel een beetje aan de lange kant. Desalniettemin niet onaardig. 2,5*.

avatar van FILM!BOY!

FILM!BOY!

Leuk, maar minder dan het derde deel. 3,0

Tarkus

Na de kortste is dit de langste film uit de reeks.

Maar evengoed weer zeer leuk en ondanks de lengte niet saai.

Op naar de vijfde, en laatste, van deze reeks.

avatar van Movsin

Movsin

Prettig weerzien met Don Camillo en al is deze reeds de vierde in de rij, het blijft amusant de tribulaties van deze pastoor, pardon, monseigneur, en zijn opponent Peppone, nu senator, te volgen. Grappige dialogen en toestanden, kleinburgerlijk, en gesteund op de tegenstellingen clerus- communisme. Wat een farce als Don Camillo de klepel uit de klok van de Peppone-aanhang haalt. De gesprekken met het Christusbeeld blijven "goddelijk". Positief in deze filmpjes is ook het hartverwarmende dat als het er op aan komt de mens het haalt van kleinzierige, extreme opinies. En natuurlijk is er ook en bovenal de geniale, onovertroffen persoon van Fernandel.