Il Momento Più Bello (1957)

Alternatieve titels: De Dokter en Zijn Verpleegster | Le Moment le Plus Beau | The Most Wonderful Moment

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Luciano Emmer
met Marcello Mastroianni, Giovanna Ralli en Marisa Merlini

Pietro Valeri, een jonge enthousiaste arts, is bezig met het uittesten van pijnloze bevallingsmethodes. Wanneer zijn meisje Luisa, een verpleegster in hetzelfde ziekenhuis, zwanger is, suggereert hij door zijn vreemd gedrag een gebrek aan liefde. Luisa richt zich tot een vroedvrouw die ook een vriendin van haar is en samen zetten zij de studies van Pietro verder en boeken een groot succes. Pietro voelt zich verlaten door zijn collega's en probeert hun achting te herwinnen. Wanneer hij zekerder wordt van zijn toekomstige carrière, ziet hij ook zijn verantwoordelijkheid onder ogen en gaat hij Luiza opnieuw opzoeken...

avatar van Brix
Vannacht op ARD TV te zien > 02:40 uur