• 10.595 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Roman Polanski

Met onder meer: Sydne Rome, Marcello Mastroianni en Romolo Valli

Gesproken taal: Engels, Frans en Italiaans

Plot Che?

"The kinkiest caper of the year!"

Nancy, een jonge Amerikaanse, kan tijdens een reis door Italië ontkomen aan een stel snoodaards die haar probeerden te verkrachten. Ze vlucht in de villa van de steenrijke M. Joseph Noblart. Die ligt op sterven en is omringd door een excentriek gezelschap van lieden die het op de erfenis gemunt hebben. In afwachting doen ze zich te goed aan perverse seksspelletjes.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

DVD gekocht. Erg geinig.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

Beetje de vergeten Polanski. Heeft dat een reden?

Wouter

Het is een nogal bizarre film die niet iedereen leuk zal vinden. Ik heb de dvd in Italie moeten bestellen, zover ik weet is ie enkel daar te krijgen. Dus veel nieuwe fans hier zal ie niet snel krijgen.

Mooie dvd. Anamorphic 1: 2,35.

Mooie scan ook.

starbright boy schreef:

Beetje de vergeten Polanski. Heeft dat een reden?

Ja. De film is namelijk barslecht. Enkele leuke shots en that's it! Plot is van een gekuisd Tirolergehalte. Oersaaie Polanski. 1*

Wouter

Toevallig zag ik net weer stukken. Bij vlagen geniaal en ik vermoed een tweede keer nóg grappiger dan bij de eerste ervaring.

Heerlijke film; verschrikkelijk grappig.

Ramon K

Seriously, waar wordt het grappig? Verder dan een glimlachje bij Marcello in een tijgervel en een verkrachting die een beetje 'verkeerd' gaat bij gebrek aan bril kom ik echt niet.

Wouter

Dat vond ik niet de meest grappige scenes, nee.

De totale absurditeit van het meisje dat als een soort Alice in Wonderland terecht komt! De idiote karakters, de manier waarop ze steeds verder uitgekleed wordt. Ik heb het hardst moeten lachen om die oude man in haar t-shirt.

Ramon K

Ik kon er niet echt om lachen helaas. Dat hele deja-vu gebeuren vind ik ook erg flauw trouwens. Ik heb de film op dvd (Polanski Box) dus misschien kan ik het ooit nog wel waarderen. Maar ik ben bang van niet....

avatar van mister blonde

mister blonde

ben het met Wouter eens. geweldig raadselachtig en absurd plot. veel erg grappige momenten, geweldige karakters ook. Marcello Mastroianni is een groot acteur. moest erg lachen om het potlood in de muur, de blauwe verf, de piraat, het tijgervel en eigenlijk veel meer. oh ja ook de mislukte verkrachtscene waar Ramon het over heeft is geweldig!

ook het einde is leuk. 'waarom achtervolgen we haar eigenlijk' ?

4 sterren en de grote verrassing in de Polanski Box voor mij.

kappeuter (crew films)

Prettig gestoord en luchtig Polanski filmpje.

Eigenlijk een parodie op Fellini films. Je ziet een bont gezelschap aan zelfgenoegzame excentrieke personen waar geen zinnig woord uit komt. Leuk om dan ook juist Marcello Mastroianni in deze film te zien.

Grappig hoe Sydne Rome steeds in complete verwarring wordt gebracht. Een van de leukste domme blondjes die ik in films heb gezien (Mira Sorvino in Mighty Aphrodite is een andere favoriet van mij).

De locatie is erg mooi. Wie zou daar niet willen wonen?!

De film moet het vooral hebben van de absurditeit van de situaties. Van de humor had ik me wat meer voorgesteld. De dialogen hadden voor mij nog wel wat absurder gemogen en vooral, de film is veel te traag!

Jammer dat het simpele gegeven opgerekt wordt tot bijna 2 uur. Was de film een kleine 90 minuten geweest, dan had ik de film hoger gewaardeerd.

avatar van maurice74

maurice74

Erg leuk dat die in de geweldige Polanski-box zit. Zo ontdek je nog eens wat.

avatar van Silvio Dante

Silvio Dante

geweldige Polanski-box

Ik vindt het toch wel spijtig dat z 'n zogezegde beste werken (heb ze nog niet allemaal gezien):

The Tenant, Rosemary's Baby en Chinatown er niet in zitten.

avatar van NIGHTWOLF_ONE

NIGHTWOLF_ONE

die zijn ook niet van A-film

avatar van Silvio Dante

Silvio Dante

Absurd! 3.0*

avatar van The One Ring

The One Ring

Deze poging tot komedie van Polanski is eigenlijk een grote mislukking. Ik kreeg eigenlijk de indruk dat Polanski totaal niet wist hoe hij humor in een film moest gebruiken. Alle komisch bedoelde scènes werden traag en gewoon niet grappig in beeld gebracht. Ik heb nog niet een keer geglimlacht. De eerste film die ik ook zie met Mastroianni, maar een kennismaking van niks. Ook zijn rol wordt niet boeiend. Daarbij wordt de film onnodig opgerekt door deja-vu momenten waarvan ik totaal het nut niet zie. Of was dat ook grappig bedoelt?

avatar van Guyke

Guyke

Zeer bizarre film.

Moeilijk te beoordelen. Ik hield er wel van, maar ik ben dan ook een beetje bezeten van absurde verhalen.

'En attendant Goddot' op zijn Polankski's. Absurd, onwezenlijk, niet normaal...

Ik kan mij best inbeelden dat deze film voor het grote publiek niet te genieten is. Maar toch... I like it.

avatar van mister blonde

mister blonde

Same here. Heerlijke die absurdistische Fellini-achtige humor. Binnenkort nog eens kijken, deze onderschatte film.

avatar van gondwana

gondwana

in my book ben je meer dan een snoodaard als je een meisje wil vermoorden....

gondwana schreef:

in my book ben je meer dan een snoodaard als je een meisje wil vermoorden....

Hoe bedoel je?

avatar van Mescaline

Mescaline

Zeer bizarre film.. die naar het einde toe alleen nog maar vreemder wordt..

Heb het idee dat de regiseur ook niet wilt dat mensen deze film snappen? of misschien juist om discussies op te wekken?

Hoe dan ook het was geen slechte film die het vooral van de sfeer moest hebben!

Wel had ik het idee dat de stemmen gewoon ingesproken werden? dat was wel erg vreemd :S

Opzich best een aardige film om een keer tezien! ook door het vrouwelijke schoon zeker geen *Waste Of Time*

3 Sterren voor de sfeer/ de locatie en de mooie hoofd actrice!

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Leuke en bizarre film van Polanski. Ik kan me vinden in de vergelijkingen met Alice in Wonderland. What? is één grote sexuele fantasie van een meisje dat zich maar al te graag op verboden terrein wil begeven. Het hele huis staat hier symbool voor en zo ook de diverse personages, die allemaal een deel van haar onderbewustzijn lijken te verpersoonlijken. Interessant experiment van Polanski met een aantal memorabele rollen. Zo is ook de regisseur zelf een erg leuke rol toebedeeld.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

Interessant om gezien te hebben, maar echt veel vond ik er niet aan.

Alice In Wonderland schoot ook door mijn hoofd, maar een die explicieter over seksuele fantasieën gaat. Probleem is dat de "pikante" humor me niet ligt en ik de film ook wel heel lang vond. Bij vlagen vond ik het zelfs saai. Absurd, dwars en tamelijk uniek, maar ik kon er niet zoveel mee.

avatar van Marvinleeaday

Marvinleeaday

Lekkere domme film met een leuk "hoe brei ik een eind aan de film" einde. Pracht borsten en een jaren 70 matje.

Wouter

Herzien op 35 mm in Cinema Egzotik. Wat een geweldige, onderschatte en hilarische film. Een freewheelende Polanski die een heleboel lol heeft met zijn improviserende acteurs. Zeker niet een van zijn beste film, maar wat een lol.

avatar van Fransman

Fransman

Roman Polanski zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleeft hebben en wellicht ook aan de fraaie borsten van Sydne Rome, al deed hij het geloof ik liever met kleine meisjes, maar als een hoogtepunt in zijn oeuvre kun je dit toch niet beschouwen. Ik beleefde er in ieder geval geen plezier aan. Veel flauwe grappen en een nauwelijks verstaanbare, voortdurend mompelende Marcello Mastroianni. Terecht vergeten film.

scorsese

Matige film waarin een toeriste ontsnapt aan een verkrachting en een villa in vlucht. Eigenzinnige personages en bizarre situaties waarvan bij mij de context ontgaan is (als die er al was). Bovendien gaat de film te lang door. De villa en het interieur zien er mooi uit en er valt ook aardig wat vrouwelijk naakt te bewonderen. Niet bepaald de beste film van Roman Polanski.

avatar van Basto

Basto

Andere tijden

Normaal ben ik niet zo van de kluchtige komedies, maar deze bij vlagen surrealistische sexkomedie, waarbij een vrouw eerst aan een groepverkrachting ontsnapt. Ze vervolgens in een villa vol excentrieke gasten terecht komt, die haar stuk voor stuk aanranden. Zelf lijkt ze dan niet zo’n probleem te vinden en volgens Polanski is dat allemaal vooral om te lachen…. Het kan verkeren. Zou iemand nu deze film maken, dan zou de hele cast en crew in Hollywood op de zwarte lijst worden gezet.

Maar ergens is het ook wel leuk dat dit in de jaren 70 in Italie gewoon kon. Het is bij vlagen een knotsgekke film met een fijn sfeertje. Dat de bevallige hoofdrolspeelster grotendeels halfnaakt rondloopt is natuurlijk ook een fijne esthetiek. De humor blijft verder wat flauw.

Krappe 3,5 voor deze aparte teletijdmachine ervaring.