Che Ora È? (1989)

Alternatieve titels: Quelle Heure Est-Il? | What Time Is It?

Italië / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Ettore Scola
met Marcello Mastroianni, Massimo Troisi en Anne Parillaud

De succesvolle advocaat Marcello zoekt zijn zoon Michele op, die in een havenstadje zijn dienstplicht vervult. Marcello heeft zich nooit erg om de jongen bekommerd, omdat hij zijn carrière belangrijker vond. Nu overstelpt hij Michele met cadeaus. Maar Michele zit hier niet op te wachten en wil wat anders van zijn vader dan een sportwagen en een mooie woning.

Is deze film in het Nederlands ondertiteld verschenen ? Ik moet het nu doen met een Italiaanse versie, ondertiteld voor slecht horenden. Wel een goede Italiaanse les, hoewel Troisi zelfs door sommige Italianen niet verstaan wordt, heb ik begrepen.

De scène met de ober die zichzelf eens in de spiegel bekijkt vind ik prachtig