Stanno Tutti Bene (1990)

Alternatieve titel: Everybody's Fine

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Giuseppe Tornatore
met Marcello Mastroianni, Salvatore Cascio en Valeria Cavalli

Matteo Scuro wil na zijn pensioen weten of het goed gaat met zijn vijf kinderen, die hij lang niet meer heeft gezien. In Napels, Rome, Florence, Turijn en Milaan vindt hij zijn volwassen kinderen die, onvoorbereid op zijn bezoek, proberen de suggestie van een gelukkig leven te wekken. Niets is minder waar.

Geweldig.

In de bios twee keer achter elkaar gezien.

En nog steeds op zoek naar een dvd.

een tijdje geleden heb ik aan Medusa gemailed (Italiaans productie bedrijf) of deze film een internationale release kreeg. Volges hen was het wel het plan om 'ergens' in 2008 een dvd met subs uit te brengen van Stanno Tutti Bene, maar nog niets was zeker.

Ik hoop serieus deze film ooit in mijn leven te mogen zien.

avatar van smeetsm
ik hoop met je mee, ga nu eens informeren bij A film, quality filoms, of daar iets te krijgen is

DaanvdB schreef:

Ik hoop serieus deze film ooit in mijn leven te mogen zien.

Vanwaar de interesse?

Film over een weduwnaar, die tot zijn schade en schande ontdekt dat zijn kinderen nogal van hem vervreemd zijn. Ondanks de alleszins redelijke vertolking van Marcello Mastroianni en de prima muziek van Ennio Morricone een van de mindere films van Giuseppe Tornatore. Ik houd niet van remakes, maar Everybody's Fine met een veramerikaanste verhaallijn en Robert de Niro in de hoofdrol is verrassend genoeg zeker niet minder.

avatar van clubsport
Ik was hier niet echt kapot van , is het de manier van filmen in italie , ik weet het niet want ik heb nog maar heel weinig italiaanse films gezien maar het kon me allemaal niet echt boeien .
De remake heb ik een paar jaar terug gezien en die vond ik best onderhoudend .