ad

Met onder meer: Marcello Mastroianni, Salvatore Cascio en Valéria Cavalli

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Releasedatum: 19 september 1990

Over Stanno Tutti Bene

Matteo Scuro wil na zijn pensioen weten of het goed gaat met zijn vijf kinderen, die hij lang niet meer heeft gezien. In Napels, Rome, Florence, Turijn en Milaan vindt hij zijn volwassen kinderen die, onvoorbereid op zijn bezoek, proberen de suggestie van een gelukkig leven te wekken. Niets is minder waar.

image

Femme dans le train

Le mari de Norma

Alvaro enfant

Alvaro adulte

Angela, la défunte femme de Matteo

avatar van Jos2

Jos2

Geweldig.

Wouter

In de bios twee keer achter elkaar gezien.

Wouter

En nog steeds op zoek naar een dvd.

avatar van DaanvdB

DaanvdB

een tijdje geleden heb ik aan Medusa gemailed (Italiaans productie bedrijf) of deze film een internationale release kreeg. Volges hen was het wel het plan om 'ergens' in 2008 een dvd met subs uit te brengen van Stanno Tutti Bene, maar nog niets was zeker.

Ik hoop serieus deze film ooit in mijn leven te mogen zien.

avatar van smeetsm

smeetsm

ik hoop met je mee, ga nu eens informeren bij A film, quality filoms, of daar iets te krijgen is

DaanvdB schreef:

Ik hoop serieus deze film ooit in mijn leven te mogen zien.

Vanwaar de interesse?

BBarbie

Film over een weduwnaar, die tot zijn schade en schande ontdekt dat zijn kinderen nogal van hem vervreemd zijn. Ondanks de alleszins redelijke vertolking van Marcello Mastroianni en de prima muziek van Ennio Morricone een van de mindere films van Giuseppe Tornatore. Ik houd niet van remakes, maar Everybody's Fine met een veramerikaanste verhaallijn en Robert de Niro in de hoofdrol is verrassend genoeg zeker niet minder.

avatar van clubsport

clubsport

• 1992 berichten

Ik was hier niet echt kapot van , is het de manier van filmen in italie , ik weet het niet want ik heb nog maar heel weinig italiaanse films gezien maar het kon me allemaal niet echt boeien .

De remake heb ik een paar jaar terug gezien en die vond ik best onderhoudend .

avatar van Movsin

Movsin

Marcello Mastroianni, prachtig én met bijzondere bril, nagenoeg als een karikatuur van de brave huisvader, dromerig, voor een stuk in het verleden levend en naïef in zijn geloof in de verknochtheid en succes van zijn kinderen, moet ervaren dat de realiteit toch nog even anders uitvalt.

Zeer goede film waarin ook de gedachte van het ouder worden en er echt niet meer bijhoren ook wel de kop opsteekt en allusies worden gemaakt op de aan televisie (1990 !) verslaafde jeugd, niet alles correct verloopt in het leven (het cynisch verhaaltje "Wijn wordt ook van druiven gemaakt") en zelf maffiatoestanden (Op het strand in Rimini wordt wel eens iemand vermits. Het gebeurt in Sicilië ook wel eens...).

Tenslotte is er nog de charmante ontmoeting met de oude dame, in de persoon van filmglorie Michèle Morgan, die een kanjer van een waarheid weggeeft: "Soms is het veel beter om te doen alsof je van niets weet en er verder niets achter te zoeken..."

Wellicht wel dramatisch een ontgoocheling als Matteo te ondergaan - en het zal wel meer voorkomen - maar zo erg zwaarwichtig wordt het niet gebracht. Er is ook plaats voor wat humor en hoe dan ook, Mastroianni weer in een glansrol.