Bang Bang You're Dead (2002)

Alternatieve titel: Bang, Bang, You're Dead

Verenigde Staten / Canada

geregisseerd door Guy Ferland
met Ben Foster, Thomas Cavanagh en Jane McGregor

Trevor Adams is een highschool student, die het jaar daarvoor gedreigd heeft de school op te blazen door middel van een bom. Hij is nu weer terug op school en hij is het mikpunt van pesterijen door andere studenten. Sommigen willen Trevor wel helpen, zoals zijn leraar en een nieuw meisje, Jenny. De klas krijgt de opdracht een videoband van 10 minuten te maken....

Goeie film over een jongen die voortdurend gepest wordt op school tot hij maatregelen neemt. Een aardige eerste helft, tijdens de tweede helft kent de film een aantal sterke momenten (zoals de confrontatie tussen de pesters en het slachtoffer). Hier en daar ligt de boodschap er wellicht iets te dik bovenop.

avatar van Pazmaster
raizeredge schreef:
Ik vind dit een hele goede film heb me stem verandert nu ik hem voor de 2e keer heb gezien. echt heel sterk.

Heb je nu een heel hoog stemmetje?

avatar van Pazmaster
Ik ben niet zo'n fan van high school teen movies maar door het hoge cijfer en de lovende kritieken toch maar eens gaan kijken. Ik moet zeggen dat het me enorm meeviel, het verhaal is best aardig en de youngsters doen het best goed. Jammer dat het in het laatste kwartier verpest wordt door een prekerige boodschap. Halfje eraf daarvoor maar dan kom ik toch nog op ☆☆☆