Casanova '70 (1965)

Italië / Frankrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Mario Monicelli
met Marcello Mastroianni, Virna Lisi en Michèle Mercier

Andrea is een echte Casanova. Hij heeft echter een probleempje: hij is impotent. Na een problematische tocht langs allerlei mooie vrouwen leert hij dat hij meer spanning nodig heeft voor de daad.

avatar van stephan73
18 Februari komt deze film uit in Engeland (via Optimum)!

Casanova '70 [DVD] (1965): Amazon.co.uk: DVD

Teleurstellende komedie met Marcello Mastroianni in een hem maar al te vertrouwde rol van rokkenjager. Bij een komedie mag je toch verwachten dat er tenminste af en toe wat grappige momenten voorbijkomen. Daar heb ik vergeefs op zitten wachten. Virna Lisi en Michèle “Angélique” Mercier hebben niet meer dan piepkleine bijrolletjes. Aanstellerig, saai en langdradig, regisseur Mario Monicelli onwaardig.