Loro (2018)

Italië
Biografie / Drama

geregisseerd door Paolo Sorrentino
met Toni Servillo, Elena Sofia Ricci en Riccardo Scamarcio

Hij is decadent, controversieel en allesbehalve subtiel. Hij bouwde een media-imperium uit, maakte bliksemsnel opgang in de Italiaanse politiek en overleefde het ene schandaal na het andere. Silvio Berlusconi (Toni Servillo) beroert de gemoederen als geen ander. Loro schetst een portret van Il Cavaliere op het moment dat hij de controle verliest: zijn echtgenote heeft genoeg van zijn uitspattingen, zijn bondgenoten trekken hun handen van hem af, het doek valt voor zijn politieke carrière… Hoe ver gaat hij om zijn macht te behouden?

Haha, wat moet je hier nu van zeggen.

Heb wel geregeld moeten glimlachen om die gladde aal Silvio van wie elke vorm van kritiek lijkt af te glijden.

Maar waarom nu deze sfeerschets van 2,5 uur? LIjkt me echt een gevalletje final cut van de regisseur want studiotechnisch is het volstrekt nutteloos.

Springt van oeverloos gedraal naar lekker villeine visie op politiek in Italie.

Bizar en lastig filmpje.

Het was genieten van de megalomane huizen en boten, idiote feesten en een acteur die het erg goed deed als de clown Berlusconi. Nu nog een keer zo'n dergelijke film over zijn idiote evenknie genaamd "Trump".

avatar van Noud
Onsamenhangend als je het aan mij vraagt

avatar van de grunt
Noud schreef:
Onsamenhangend als je het aan mij vraagt

Onsamenhangend misschien, maar wel lekker.