menu

Film / Cast en crew / Harvey Keitel

zoeken in:
Fredo Corleone

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://movie-cast.com/harvey.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

In mijn ogen is Harvey Keitel toch wel één van de meest onderschatte acteurs allertijden. Hij heeft geweldige rollen vertolkt in films als Mean Streets, Smoke, The Piano, Thelma & Louise, Bugsy en Pulp Fiction natuurlijk en hij heeft nog maar één oscar nominatie.

Zijn er nog meer Keitel fans?

Art
Harvey Keitel is ook een van mijn favoriete acteurs. Hij heeft inderdaad veel goede rollen op zijn naam staan. Ik vond hem ijzersterk in Bad Lieutenant. Een film die zeker ook genoemd moet worden als het over Keitel gaat

..en Reservoir Dogs.

Ik had trouwens nooit het idee dat hij onderschat wordt. Ik denk dat hij hier op deze site wel tot de beste acteurs wordt gerekend.

Keitel is cool!

Ik denk ook niet dat hij ondergewaardeert is, want iedereen lijkt hem hoog te waarderen. Ik vind hem erg goed. Mijn favoriete rol van hem is die in Pulp Fiction. Jullie vergeten overigens zijn kort maar krachtige rol in Taxi Driver te noemen.

Fredo Corleone
Nou ja, ik blijf het belachelijk vinden dat hij nog geen Oscar en Golden Globe heeft.

Hoe doet Keitel het trouwens in Smoke (1995), ben al een tijdje op zoek naar die film maar hij is helaas nergens verkrijgbaar.

Art
Smoke is zeker wel verkrijgbaar. Hij ligt dan misschien niet in de winkels maar op internet is hij zeker wel te bestellen bij diverse webwinkels. Het is trouwens een goede film met een sterke rol van Keitel. En wat maakt het nou uit dat hij nog geen Oscar of Golden Globe heeft? Hij won wel voor zijn rol in Smoke een Zilveren Beer. Dat is zeker ook een mooie prijs Wel jammer dat Keitel ontslagen werd door regisseurs als Coppola en Kubrick. Hij had anders in Apocalypse Now de rol van Captain Willard gespeeld. En in Eyes Wide Shut was de rol van Victor Ziegler eigenlijk voor hem bedoeld. Had Keitel wel graag willen zien in een van die rollen

Fredo Corleone
Waarom werd die eigenlijk ontslagen?
Volgens de meeste regisseurs/ acteurs die met Keitel gewerkt hebben is hij een erg aardige man die nooit moeilijk doet. Daarom verbaasd het me zo.

Ik geloof dat hij iets te handtastelijk werd bij de repetities van 'Eyes wide shut'.

Art
Over zijn ontslag in Eyes Wide Shut gaan inderdaad de wildste verhalen rond waaronder ruzie met Kubrick en eventuele handtastelijkheden. Maar de waarheid was dat Kubrick achter op schema liep en Keitel naar een ander project ging. Coppola ontsloeg hem tijdens de opnames van Apocalypse Now omdat hij zag dat Keitel zich niet goed kon aarden in de tropische temperaturen en de flora en fauna van de Filipijnen.

Fredo Corleone schreef:
Nou ja, ik blijf het belachelijk vinden dat hij nog geen Oscar en Golden Globe heeft.

Hoe doet Keitel het trouwens in Smoke (1995), ben al een tijdje op zoek naar die film maar hij is helaas nergens verkrijgbaar.

Op Bol.com heb ik hem NU in bestelling staan voor 10.99 en bij Boudisque is hij ook te krijgen voor rond die prijs......

Vergeten Jullie trouwens "The French Connection" 1&2 niet waar hij een ijzersterke rol in speelt, in beide films....mooie klassiekers

Verder Bad Lieutenant, City Of Industry, Clockers.....

Schizonoid schreef:
Vergeten Jullie trouwens "The French Connection" 1&2 niet waar hij een ijzersterke rol in speelt, in beide films....mooie klassiekers...

In die films speelt hij niet. Je bedoelt waarschijnlijk Gene Hackman.

Mean Streets potverdikkie! Zn beste rol (al heb ik Bad Lieutenant niet gezien)

Harvey = Held!

PatrickL schreef:
(quote)

In die films speelt hij niet. Je bedoelt waarschijnlijk Gene Hackman.

Ehm ja shame on me

desteven007
Fredo Corleone schreef:
(afbeelding)

In mijn ogen is Harvey Keitel toch wel één van de meest onderschatte acteurs allertijden. Hij heeft geweldige rollen vertolkt in films als Mean Streets, Smoke, The Piano, Thelma & Louise, Bugsy en Pulp Fiction natuurlijk en hij heeft nog maar één oscar nominatie.

Zijn er nog meer Keitel fans?

Ja hij is echt een steengoed acteur!
Maar je vergeet wel één belangrijke film waar hij ook inspeelt namelijk Reservoir Dogs

Gast
geplaatst: vandaag om 15:40 uur

geplaatst: vandaag om 15:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.