Cop Land (1997)

Misdaad / Thriller
104 minuten / 116 minuten (director's cut)

geregisseerd door James Mangold
met Sylvester Stallone, Robert De Niro en Harvey Keitel

Vlakbij New York, één van 's werelds meest gevaarlijke steden, ligt de veiligste plek op aarde: Garrison, beter bekend als Cop Land. Hier wonen de hardste en de meest onderscheiden agenten van het New Yorkse politiekorps. Nog nooit is er een misdrijf gepleegd, totdat de lokale politiechef Freddy Heflin (Sylvester Stallone) te maken krijgt met een dubbele moord. Volgens rechercheur Moe Tilden (Robert De Niro) van Interne Zaken, wijst alles in de richting van de hechte gemeenschap van rechercheurs in Garrison. Politiechef Heflin ziet zich genoodzaakt de keiharde confrontatie aan te gaan met de meest geduchte tegenstander die hij zich kan bedenken: een leger keiharde smerissen onder aanvoering van veteraan Ray Donlan (Harvey Keitel). Maar is één man sterk genoeg om een leger te verslaan?

avatar van Basto
rebelkush schreef:

Arnold Schwarzenegger staat ook bekend als domme kracht maar op de een of andere manier kan ik hem veel meer waarderen als een acteur dan Stallone terwijl ze allebei niet zo goed kunnen acteren dan bijv. Pachino, de Niro, Liotta, Cruise, Pitt .

Arnold een domme kracht? Wat een idioot beeld van een man die het tot de absolute wereldtop geschopt heeft in de sport, in de entertainment industrie, in de politiek en in het zakenleven. Kan weinig mensen bedenken die op zo veel verschillende vlakken zo succesvol zijn geweest. Eigenlijk geen enkele.

Als acteur ook enorm onderschat. Zijn rol als Terminator is iconisch en zijn timing in komedie is echt briljant! Tuurlijk, door zijn fysiek en accent komt hij maar voor een beperkt soort rollen in aanmerking. Maar als ‘debutant’ won hij wel direct een Golden Globe voor zijn spel in Stay Hungry.

Daarnaast is er geen enkele acteur die mij zo aan het lachen kan maken. Dat is niet omdat hij een domme kracht is, dat komt omdat hij een geniaal acteur is, die snapt wat er nodig is voor de rol.

Er is ook geen enkele andere spierbundel die zoveel succes hebben als acteur. Dus met z’n kracht en postuur heeft het niks te maken. Gewoon een groot acteur.

En Stallone in Rocky is beter dan wat Cruise of Pitt ooit heeft neergezet. Nou vooruit. Cruise is geweldig in Magnolia.

avatar van rebelkush
Basto schreef:

Arnold een domme kracht? Wat een idioot beeld van een man

En Stallone in Rocky is beter dan wat Cruise of Pitt ooit heeft neergezet.

Ik zeg niet dat ik Arnold een domme kracht vindt of dat hij een slechte acteur is, ik zeg juist dat ik Arnold meer kan waarderen dan Stallone
Ik had Rocky gezien toen ik 11 of 12 was dus dat weet ik niet maar ik weet wel dat ik Cruise en Pitt veel betere acteurs vind dan Stallone. Ik denk dat ik een van deze dagen Rocky ga kijken.

Deze film bewijst dat Stallone wel degelijk een goede dramatisch acteur is. Dat toonde hij eigenlijk al in de eerste Rocky en First Blood. Het grote publiek lustte deze Cop Land niet, anders hadden we Stallone vast meer in dit soort ingehouden tragische rollen gezien. Cop Land is een goede film, maar sommige zaken worden niet ver genoeg uitgediept. Stallone valt niet uit de toon in het gezelschap van De Niro en Keitel.

avatar van Left4Dead
Kaspertijn schreef:

Ik meng me even in de conversatie.

Ikzelf vind dat Stallone een goede cast is geweest omdat de gehele cast, naast Stallone, enorm sterk in expressie is.
Stallone heeft nooit een sterk punt in acteren gehad, als regisseur wil je hem juist plaatsen in zwakte, dat als je het goed doet. En dat is enorm gelukt, naast een sterke cast.
En dan werkt het, je krijgt echt een binding met de loser zoals het moest zijn in het verhaal en script.
M.a.w; hij doet zijn taak echt subliem, hoe jammer ook dat zijn capaciteit benadrukt wordt. Het verhaal is erg sterk en de contrasten moesten erg duidelijk zijn. Dus een overduidelijke goede cast voor Stallone. Begrijp me niet verkeerd, Stallone deed in deze prent echt wat hij moest doen in verve.

avatar van FearFactor
Aangenaam verrast door deze film. Film die wat traag op gang komt maar uiteindelijk wel naar een spannende climax toewerkt. Sylvester Stallone in 1 van zijn beste en meest ingetogen rollen tot nu toe. Erg ondergewaardeerd deze film. Deze film verdient gewoon een groter publiek. Helaas wordt deze film bijna nooit meer op TV uitgezonden.