• 8.671.495 stemmen

Cop Land (1997)

Misdaad / Thriller | 104 minuten / 116 minuten (director's cut)
3,30 1.369 stemmen

Genre: Misdaad / Thriller

Speelduur: 104 minuten / 116 minuten (director's cut)

Geregisseerd door: James Mangold

Met onder meer: Sylvester Stallone, Robert De Niro en Harvey Keitel

Releasedatum: 2 oktober 1997

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Cop Land

"No One Is Above The Law."

Vlakbij New York, één van 's werelds meest gevaarlijke steden, ligt de veiligste plek op aarde: Garrison, beter bekend als Cop Land. Hier wonen de hardste en de meest onderscheiden agenten van het New Yorkse politiekorps. Nog nooit is er een misdrijf gepleegd, totdat de lokale politiechef Freddy Heflin (Sylvester Stallone) te maken krijgt met een dubbele moord. Volgens rechercheur Moe Tilden (Robert De Niro) van Interne Zaken, wijst alles in de richting van de hechte gemeenschap van rechercheurs in Garrison. Politiechef Heflin ziet zich genoodzaakt de keiharde confrontatie aan te gaan met de meest geduchte tegenstander die hij zich kan bedenken: een leger keiharde smerissen onder aanvoering van veteraan Ray Donlan (Harvey Keitel). Maar is één man sterk genoeg om een leger te verslaan?

Social Media

Deputy Cindy Betts

Murray "Superboy" Babitch

Deputy Bill Geisler

rebelkush schreef:

Arnold Schwarzenegger staat ook bekend als domme kracht maar op de een of andere manier kan ik hem veel meer waarderen als een acteur dan Stallone terwijl ze allebei niet zo goed kunnen acteren dan bijv. Pachino, de Niro, Liotta, Cruise, Pitt .

Arnold een domme kracht? Wat een idioot beeld van een man die het tot de absolute wereldtop geschopt heeft in de sport, in de entertainment industrie, in de politiek en in het zakenleven. Kan weinig mensen bedenken die op zo veel verschillende vlakken zo succesvol zijn geweest. Eigenlijk geen enkele.

Als acteur ook enorm onderschat. Zijn rol als Terminator is iconisch en zijn timing in komedie is echt briljant! Tuurlijk, door zijn fysiek en accent komt hij maar voor een beperkt soort rollen in aanmerking. Maar als ‘debutant’ won hij wel direct een Golden Globe voor zijn spel in Stay Hungry.

Daarnaast is er geen enkele acteur die mij zo aan het lachen kan maken. Dat is niet omdat hij een domme kracht is, dat komt omdat hij een geniaal acteur is, die snapt wat er nodig is voor de rol.

Er is ook geen enkele andere spierbundel die zoveel succes hebben als acteur. Dus met z’n kracht en postuur heeft het niks te maken. Gewoon een groot acteur.

En Stallone in Rocky is beter dan wat Cruise of Pitt ooit heeft neergezet. Nou vooruit. Cruise is geweldig in Magnolia.

avatar van rebelkush

rebelkush

Basto schreef:

Arnold een domme kracht? Wat een idioot beeld van een man

En Stallone in Rocky is beter dan wat Cruise of Pitt ooit heeft neergezet.

Ik zeg niet dat ik Arnold een domme kracht vindt of dat hij een slechte acteur is, ik zeg juist dat ik Arnold meer kan waarderen dan Stallone

Ik had Rocky gezien toen ik 11 of 12 was dus dat weet ik niet maar ik weet wel dat ik Cruise en Pitt veel betere acteurs vind dan Stallone. Ik denk dat ik een van deze dagen Rocky ga kijken.

avatar van Kaspertijn

Kaspertijn

Deze film bewijst dat Stallone wel degelijk een goede dramatisch acteur is. Dat toonde hij eigenlijk al in de eerste Rocky en First Blood. Het grote publiek lustte deze Cop Land niet, anders hadden we Stallone vast meer in dit soort ingehouden tragische rollen gezien. Cop Land is een goede film, maar sommige zaken worden niet ver genoeg uitgediept. Stallone valt niet uit de toon in het gezelschap van De Niro en Keitel.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Kaspertijn schreef:

Ik meng me even in de conversatie.

Ikzelf vind dat Stallone een goede cast is geweest omdat de gehele cast, naast Stallone, enorm sterk in expressie is.

Stallone heeft nooit een sterk punt in acteren gehad, als regisseur wil je hem juist plaatsen in zwakte, dat als je het goed doet. En dat is enorm gelukt, naast een sterke cast.

En dan werkt het, je krijgt echt een binding met de loser zoals het moest zijn in het verhaal en script.

M.a.w; hij doet zijn taak echt subliem, hoe jammer ook dat zijn capaciteit benadrukt wordt. Het verhaal is erg sterk en de contrasten moesten erg duidelijk zijn. Dus een overduidelijke goede cast voor Stallone. Begrijp me niet verkeerd, Stallone deed in deze prent echt wat hij moest doen in verve.

Aangenaam verrast door deze film. Film die wat traag op gang komt maar uiteindelijk wel naar een spannende climax toewerkt. Sylvester Stallone in 1 van zijn beste en meest ingetogen rollen tot nu toe. Erg ondergewaardeerd deze film. Deze film verdient gewoon een groter publiek. Helaas wordt deze film bijna nooit meer op TV uitgezonden.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Goed filmpje, eigenlijk vooral eens bekeken omdat ik altijd lees dat dit een van de betere acteerprestaties van Sylvester Stallone is. Waar ik het achteraf wel mee eens ben, al zijn er hier wel een paar echt beter. Maar Stallone is natuurlijk als actieheld niet een acteerkanon geweest met zijn beperkte mimiek en aparte stem, maar hij gaf zijn personages altijd wel charisma en power mee. Zeker in Rocky 1 en Rambo 1 vond ik hem wel overtuigen. Hier speelt hij juist het tegenovergestelde en dat doet hij wel leuk. Verder is dit best een aardige misdaadfilm met een behoorlijke hoeveelheid a-acteurs in hoofd- en bijrollen. Echt spannend of intens vind ik het niet worden, maar het kijkt goed weg en met een speelduur net onder de 2 uur is het ook lang genoeg zonder dat het langdradig weet te worden.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardig misdaadfilmpje, maar verder niets bijzonders, er had meer in kunnen zitten

avatar van schrans

schrans

Typische 90's misdaadthriller. Fijn om eens te zien, maar eerder oppervlakkig acteerwerk en komt vrij gedateerd over.

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Hele aardige misdaadfilm met een absolute sterrencast. Stallone doet het vrij aardig tussen alle andere kanonnen. Grappig om de halve Sopranos cast hierin te zien, ook niet gek met de Jersey/NYC connectie.

scorsese

Uitstekende film over een sherrif van een klein stadje waar een groot gedeelte van de politie van New York woont. Een goed verhaal en ook komen de personages goed uit de verf (grotendeels te danken aan de cast met louter bekende namen). Deze politiefilm met een anti-held als hoofdpersonage heeft de juiste toon, een aangenaam tempo en is hier en daar spannend.

frans123

Tja..is het een erg goede film?? Nee..Slecht ?? Nee. Tussen in. Onderhoudend . ""Kijkt lekker weg""...

Het verhaal is redelijk maar 13 in een dozijn. Corrupte politie , een lulletje rozenwater als sheriff.

De film vindt zijn kracht in erg sterk acteren. Een uitschieter is Keitel, zoals altijd. Die zet Ray neer als uiterst geloofwaardig , er gaat ingehouden dreiging van hem uit., een geweldig acteur. Ook een erg sterke Liotta, die te vroeg is heengegaan. De Niro lijdt aan overacting, en in sommige scenes vond ik hem ronduit zwak. ...en die belachelijke snor..

De film boeit zeker, maar is nergens spannend.

Ik vind dit geen rol voor Stallone. Hij moet een suffie spelen en weet niet hoe. Stallone kan wel degelijk acteren, heel goed zelfs, dat heeft hij in veel films bewezen. Met deze rol had hij zichtbaar moeite.

Stallone is de personificatie van macho, mannelijkheid , kracht, vastberadenheid , dat moet je hem niet afpakken.

Had W.H Macey maar genomen...

Note; Ik heb gegoogled, wikipedia, en ik schreef in de roos; Stallone vindt dat deze rol hem een klap in zijn carrière heeft gegeven , wat hem 8 jaar heeft gekost.

In de film ''kijkt hij ook onwennig, ongelukkig, niet vanwege de rol die hij speelt ,maar zoals hij zich voelt...."wat doe ik hier in Godsnaam?"""

schrans schreef:

Juist geweldig acteerwerk, dat is het enige dat de film sterk maakt...niet het verhaal.

frans123 schreef:

De film boeit zeker, maar is nergens spannend.

Had W.H Macey maar genomen...

Vind Stallone juist het best spelen van allemaal? En hoezo 13 in een dozijn? Dat contrast met het ‘slapende’ dorpje en de grote stad aan de overkant en hoe die elkaar beïnvloeden heb ik nooit eerder gezien?

Welke versie zag je? De langere Director’s cut is in dit geval absoluut de betere film.

Basto schreef:

- Weer een verhaal over corrupte politie...hoezo origineel?

- weet niet welke versie , maar ik vond het geen slechte film. Het verhaal is ondergeschikt aan de acteerprestaties, en een opvallend zwakke De Niro.

frans123 schreef:

- Weer een verhaal over corrupte politie...hoezo origineel?

- Hij vond de rol verschrikkelijk en zegt dat het hem 8 jaar van zijn carrière kostte. En of hij nou goed speelt , de beste zelfs , doet er niet toe. Lees wikipedia..

Ik weet dat die rol Hollywood in verwarring bracht, maar dat heeft met commercie te maken en staat natuurlijk los van de kwaliteit van deze film.

Basto schreef:

Ja weet ik Ik vond het een goede film, maar Stallone op de verkeerde plek.

frans123 schreef:

Ja weet ik Ik vond het een goede film, maar Stallone op de verkeerde plek.

Vind ik dus totaal niet. Vind het een wereldrol. Bovendien een van zijn beste drie films.