Cop Land (1997)

Misdaad / Thriller
104 minuten / 116 minuten (director's cut)

geregisseerd door James Mangold
met Sylvester Stallone, Robert De Niro en Harvey Keitel

Vlakbij New York, één van 's werelds meest gevaarlijke steden, ligt de veiligste plek op aarde: Garrison, beter bekend als Cop Land. Hier wonen de hardste en de meest onderscheiden agenten van het New Yorkse politiekorps. Nog nooit is er een misdrijf gepleegd, totdat de lokale politiechef Freddy Heflin (Sylvester Stallone) te maken krijgt met een dubbele moord. Volgens rechercheur Moe Tilden (Robert De Niro) van Interne Zaken, wijst alles in de richting van de hechte gemeenschap van rechercheurs in Garrison. Politiechef Heflin ziet zich genoodzaakt de keiharde confrontatie aan te gaan met de meest geduchte tegenstander die hij zich kan bedenken: een leger keiharde smerissen onder aanvoering van veteraan Ray Donlan (Harvey Keitel). Maar is één man sterk genoeg om een leger te verslaan?

avatar van VforVictor
Een aardige politie film, Stallone acteerdt goed, der zat weinig spanning in maar dat mocht de pret niet drukken, hij bleef boeien van begin tot einde, daarom 3 sterren.

avatar van missl
Film over een agent die vast zit in een dorp omdat hij het nooit gemaakt heeft in de grote stad. Hij komt er langzaam achter dat het helemaal niet zo goed gaat in zijn dorp, de politiemannen uit de grote stad komen namelijk regelmatig naar het dorpje en denken dan dat ze alles kunnen maken. De agent heeft hier altijd zijn ogen voor toe gedaan maar nu vind hij het tijd om er iets aan te doen, met alle gevolgen van dien. Het is wat flauw allemaal, hier had meer ingezeten.

Tarkus schreef:

Onlangs lag deze film voor amper 1 € te koop bij Blokker. Geen moment heb ik geaarzeld om deze prachtige film mee te nemen.
En bij het opnieuw bekijken heb ik er net weer zoveel plezier aan beleefd als hij de allereerste keer.

Na de film al steengoed te hebben bevonden in de DVD versie, moest het er eens van komen dat ik hem zou zien op blu-ray.
De prent zal bij Stallone's nieuwste (Bullet To The Head) als gratis bijlage. En dus nog maar eens opnieuw bekeken.
Prachtige film !!

avatar van panax
stallone is schitterend
wat een rol van hem
totaal anders dan anders ,maar ook weer zoals bij hem hoort !!
de rest ik ook top!!!

avatar van rep_robert
Cop Land is een lekker politiefilmpje waarin corruptie uiteraard een grote rol speelt. Qua verhaal is het allemaal niets bijzonders en kan je het allemaal netjes uit stippelen, maar doordat de makers een blik met bijzondere acteurs heeft open getrokken blijft het allemaal ruim voldoende. Het is vooral knap dat Stallone zich staande weet te houden tussen de acteerkanonnen en een prima antiheld speelt.

avatar van avdj
Leuke politiefilm zonder al te veel gedoe. Stallone vind ik vrij goed acteren voor zijn doen. Het verhaal is verder aardig uitgewerkt en de prima bijrollen houden het geheel stevig overeind. Misschien had iets meer actie welkom geweest maar aan de andere kant was daar niet veel aanleiding toe.

Het verbaast mij trouwens dat deze film van 1997 is. Ik kwam nauwelijks auto's uit de jaren '90 tegen en ook de montage doet haast eighties aan. De DVD trof ik voor twee euro dus met de prijs-kwaliteitverhouding zat het bij mij ook wel goed.

Een complex verhaal over corruptie en over mannen die geloven dat hun politie-insigne ze zal beschermen tegen mogelijke straffen. Een film waarin een schietincident met een nog jonge politieagent vergaande gevolgen heeft. In dit kleine drama zijn de beelden donker en de acteerprestaties groot (inclusief Sylvester Stallone en dat was voor mij verrassend). De regisseur slaagde erin om de sfeer van verborgen dreiging steeds intensiever te maken.

avatar van JeroenFR08
Stallone die goed speelt, ja t kan. Dan de rest van de cast natuurlijk nog die ook allemaal op dreef zijn. Vooral Liotta viel me positief op.
Verder gewoon vermakelijke film, niks mis mee.

Wat er voor 1.- allemaal wel niet kan.

Warrig en rommelig, zekerlijk in de aanvangsfase, en een film die eens te meer de corruptie en zelfs de misdadigheid van politiediensten aan de kaak stelt.
Gelukkig zijn er een viertal topacteurs (Stallone, Keitel, De Niro, Liotta), waarvan dergelijke misdaadfilms hun handelsmerk uitmaken, die de film op een aanvaardbaar peil hijsen.

Aardige film voor op een zondag. Verder weinig boeiends aan.

avatar van J. Clouseau
N.Y. Confidential had de titel kunnen zijn van deze film, want net als in L.A. Confidential is er van alles niet pluis binnen het politiekorps en wil een flik dat nest van corruptie uitspitten. Het uitgangspunt van Cop Land is briljant: een superveilig dorp vol politiemensen, vlakbij het superonveilige New York. Stallone speelt zijn rol als binnenfretter uitstekend en Harvey Keitel is ideaal als zijn tegenpool, een onaantastbaar personage, een intimiderende man opgetrokken uit de rotsen tegen wie je niets kan of durft inbrengen, die geen millimeter zal wijken. Toch miste ik een aantal dingen die van deze film een meesterwerk hadden kunnen maken. Het complot komt amper uit de verf, Robert De Niro's gastrol had ook wat meer vlees kunnen gebruiken, de orkestrale score hadden ze integraal achterwege kunnen laten en in de climax ontbreekt het gewoon aan spanning. Waarom krijgen we die scène niet volledig vanuit het standpunt van Freddy te zien, inclusief stilte? Gemiste kansen die deze N.Y. Confidential onderscheiden van het vele malen superieure L.A. Confidential.

avatar van david bohm
Onderhoudende film met een degelijke Stallone in de hoofdrol die eens een keer zijn spierballen niet hoeft te laten rollen. Ook de rest van de cast is sterk en op dreef. Verhaal is ook best redelijk hoewel het personage van de heer Stallone wel erg de underdog is.