Carlito's Way (1993)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Brian De Palma
met Al Pacino, Sean Penn en Penelope Ann Miller

Dankzij het grote vakmanschap van zijn advocaat Kleinfeld, komt de harde crimineel Carlito Brigante na een aantal jaren in de gevangenis te hebben gezeten vrij. Deze keer is Carlito vastbesloten op het rechte pad te blijven. Hij wil zich terugtrekken op de Bahama's met zijn grote liefde Gail en de kost verdienen met het verhuren van auto's. De corrupte Kleinfeld wil hem wel helpen. Hij heeft een klusje waarmee Carlito een leuk startkapitaal kan verdienen. Hij noemt het slechts een kleine gunst, uit loyaliteit voor bewezen diensten. Maar als Carlito iets geleerd heeft uit het verleden, dan is het wel dat loyaliteit dodelijker is dan een kogel.

avatar van FunkStarr
De versie welke gister werd uitgezonden werden gewoon hele stukken in weggelaten? Op het einde viel dat me ineens op dat er hele stukken zijn uitgeknipt. Maakt de film er niet beter op. Ook de vervelende reclames tussendoor helpen nooit echt mee. Gelukkig heb ik hem op dvd.

avatar van des1
Pff, één van de mindere De Palma films. Voelde allemaal zo cliché aan, en zo routineus de inbreng van Pacino. Vast en zeker ingegeven door de gangsterfilms van Scorsese in die tijd, waarbij je een voiceover hoort bij de beelden die voorbij schieten. Het zou wat. Ik heb het na een half uur opgegeven. I couldn't care less. Geen rating ook. Wel zo eerlijk.

avatar van Vdk_Movie
Een van de betere De Palma films, en Pacino is weer magisch!

avatar van Maarten0402
Jep, nog steeds een ijzersterke film voor mij. Tegenovergestelde van Scarface en ook minder episch en complex, maar toch niet verkeerd! Blijft een tof filmpje.

avatar van notsub
Carlito's Way is in dit genre een regelrechte uitblinker. Met Al Pacino in de hoofdrol kan een film bij mij vrijwel niet stuk, maar de rol van Sean Penn is hier ook nog eens subliem. De film balanceert prachtig tussen impulsief ingegeven maniakale acties en gezond verstand. Zo gaat dat in de wereld van een berg onbetrouwbaar volk onder elkaar. Er wordt ook genoeg gesnoven en gedronken om de diverse karakters nog een extra zetje in de rug te geven.... Er had misschien wat minder speeltijd in de romance met Gail gestoken mogen worden, verder is dit een geniale film.