Once upon a Time in America (1984)

Alternatieve titels: C'era una Volta in America, Het Gebeurde in Amerika

4,10

Verenigde Staten / Italiƫ
Misdaad / Drama
229 minuten / 139 minuten (Amerikaanse bioscoopversie) / 255 minuten (gerestaureerde versie)

geregisseerd door Sergio Leone
met Robert De Niro, James Woods en Elizabeth McGovern

Een epos dat zich afspeelt in New York, aan het begin van de 20ste eeuw. David Aaronson en Maximilian Bercovicz vormen met drie anderen een jeugdbende. Een paar jaar daarna zijn ze gangsters geworden en hebben de macht tijdens de drooglegging. 35 jaar na een noodlottig afgelopen overval krijgt David een mysterieuze brief die het verleden weer naar boven brengt...

1205 BERICHTEN 67 MENINGEN
avatar van chiel
Ik zou hem graag eens willen zien, die versie van 139 minuten, puur uit nieuwsgierigheid, maar daar is erg moeilijk aan te komen.

avatar van MENEER L3GIOEN
chiel schreef:

Ik denk dat je dan op VHS moet gaan zoeken.

avatar van chiel
MENEER L3GIOEN schreef:

Ik denk dat je dan op VHS moet gaan zoeken.

In de VS bovendien waarschijnlijk, want daar is hij zo uitgebracht...

avatar van Majestics

Ontzettend indrukwekkende film. Brengt allerlei soorten emoties in mij op. Vooral het kindergedeelte liet een sterke indruk achter.

avatar van Maarten0402
Deze scene alleen al: Deborah's theme - Once upon a time in America(1984) - YouTube

Die acteurs uit de jonge area (Jennifer Connelly, James Russo (Bugsy), Brian Bloom, Scott Tiler, Adrian Curran, Mike Monetti en Rusty Jacobs) vind ik echt de film voor het grootste deel bepalen. Normaal zou ik ook uit gemakzucht gaan voor de grote bekende acteurs (Robert de Niro, James Woods etc), maar op het moment dat de film teruggaat naar de jaren 30 waar Noodels volwassener is (de Niro jong) vind ik het toch minder interessant als dat hele stuk daarvoor met die kinderen.

Bugsy shoots Dominic: Damn die scene zal ik nooit vergeten!