• 13.106 nieuwsartikelen
  • 169.775 films
  • 11.146 series
  • 31.903 seizoenen
  • 630.843 acteurs
  • 196.393 gebruikers
  • 9.182.266 stemmen

Once upon a Time in America (1984)

zoeken in:

Noodles

• 221 berichten
  • 905 stemmen

Geachte filmliefhebbers,

Ik was zeer benieuwd naar jullie denkwijze over het einde van de film Once Upon...America. Springt Min. Bailey nu wel of niet in de vuilniswagen? En is het hele verhaal maar een "verzinsel", gezien vanuit de ogen van DeNiro; wat gesuggereerd zou kunnen worden door de opium die hij in de film gebruikt in een Chinees theater?

kappeuter (crew films)

• 74404 berichten
  • 5928 stemmen

Volgens mij springt ie wel in de vuilniswagen. Is niet goed te zien, maar hij is verdwenen nadat de vuilniswagen is geweest, dus dat zal wel.

Ronaldinho

• 18 berichten
  • 0 stemmen

klopt

RTC

• 19 berichten
  • 11 stemmen

'He jumps into the garbagetruck'

Staat in het originele script

www.garbagetruck.com

ydroJ

• 22 berichten
  • 9 stemmen

Even een kickje.

Ik heb deze film vandaag na een lange tijd bekeken. Ik denk dat de vork als volgt in de steel zit: wat er in de film gebeurd tot de verkrachting van Deborah is "echt" gebeurd. Dan komt er op mijn DVD de intermission (pauze). Dit is denk ik de breeklijn in de film. Noodles gaat vervolgens naar het Chinese theater en wordt stoned. Vanaf hier is de rest van de film een droom (denk ik). Dat Max wil dat Noodles heb van kant maakt kan ik me iets bij voorstellen, Noodles weigert dan natuurlijk, waarop Max maar besluit om in de vuilniswagen te springen en zich fijn te laten malen. Maar, er zitten ook geen bloed of resten van zijn lichaam in de vermaler, alleen planten. Dat vind ik erg vreemd, hij kan dan toch beter zichzelf door z'n kop schieten, lijkt mij. Daarom denk ik dat het een droom is van Noodles dat Max zo zelfmoord pleegt want er zijn weinig andere verklaringen denk ik, het doet ook vrij nachtmerrie-achtig aan die scene.

Maar aan de andere kant zijn er ook dingen die ik niet kan verklaren. De sleutel bij Moe voor het kastje met de koffer. In het begin, in de 3e tijdlijn is de koffer die Noodles ophaalt bij Moe leeg. Dan is ie weer vol, en dan is ie weer leeg. Als ie leeg zou zijn geweest zou het betekenen dat Max heeft ingebroken bij Moe om de sleutel te pakken (Die Moe volgens mij ook verstopt had), de koffer leeg te maken en dan vervolgens de sleutel terug te hangen. Moe slaapt in de kamer naast z'n kroeg dus het lijkt me sterk dat er zomaar ingebroken kan worden en dat hij niks hoord.

Dan is er nog de telefoon die je hoord rinkelen. De eerste keer, in het begin wordt de telefoon niet opgenomen, en kan Noodles de politie dus niet tippen. Toch liggen er daar de lijken in de regen van z'n vrienden (excl. Max dus maar iemand anders), en later in de film krijgt Noodles de brigadier wel aan de lijn, en tipt ie hem dus. Maar dat zou zijn met die partij drank die ze dus op zouden kopen, en niet de overval op de federal reserve. Daarna zit Noodles samen met de hoer van de juwelier in de auto voor de FR en hoe ze Max moeten stoppen, maar aan de andere kant had ie op dat feestje tegen zn vriendin gezegt dat ie die avond weg zou gaan voor anderhalf jaar. En heeft ie dan wel of niet nog een keer in de cel gezeten?

SnakeDoc

• 4687 berichten
  • 2234 stemmen

Blijft ingewikkelde shit dit.

Heb hem vandaag bekeken, en in stukken.

Had niet echt tijd om de 4 uur in 1 ruk uit te kijken.

Was de vrouw die Noodles ontmoete voordat hij zijn oude vriend zag de ex van Max?

morris_rednalooz

• 122 berichten
  • 783 stemmen

Ja SnakeDoc, dit was de ex van Max.

Oud topic maar kan het niet laten om dit toe te voegen: in de scene dat Noodles de auto in het water rijdt, doet hij vervolgens alsof hij verdrinkt (een herhaling van de grap van Max in de eerste tijdlijn) en er wordt ingezoomd op de kraan die het vuil uit het water haalt en het in de vuilvermaler gooit. Z'n vrienden vragen zich af of Noodles erin zit, en dit wordt in het midden gelaten (terwijl het duidelijk is dat hij er niet in zat omdat hij op latere momenten nog leeft). Op het einde zijn we hoe Max wél in een vuilvermaler springt, en daarna zien we Noodles, high van de opium, die breed glimlacht. Toeval, of stelt hij zich voor wat een geweldige herhaling dat zou zijn van zijn grap, als reactie op de grap van Max die Noodles had herhaald?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.