Carlito's Way: Rise to Power (2005)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Michael Scott Bregman
met Jay Hernandez, Mario Van Peebles en Luis Guzmán

In de film volgen we Carlito Brigante, een kleine misdadiger en kruimeldief in het Harlem van de jaren '60. De Puerto Ricaan ontpopt zich echter binnen korte tijd tot de nieuwe heroïnekoning van de stad.

avatar van Donkerwoud
Na een kwartier uitgezet. Nogal zouteloos allemaal.

avatar van Decec
Een matige actie/misdaad/drama/thriller film...
Geen spannend verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Wel bekende acteurs Mario Van Peebles,
Luis Guzmán en Burt Young...
Redelijk HD kwaliteit breedbeeld
(geruis)...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Geen top film en geen moeite waard...

avatar van Confusie
Ik vond en vind Carlito's Way een prachtfilm dus deze was ik ook wel voor te porren, waarom niet.

Is alweer een tijdje geleden maar wat ik me ervan kan herinneren was toch behoorlijk goed te doen.

Wat zijn mensen toch negatief.

Ik maak er zo onderhand mijn taak van om op bepaalde plekken even een positief licht te schijnen.

Net als de eerste film is deze gebaseerd op een boek, het is dus geen uitmelk verhaal dat ze er even voor de grap uit hebben geperst.

Het is een prequel en de eerste film is zelfs op het vervolgboek gebaseerd, deze op het oorspronkelijke boek. Zo leert de Wiki ons.

Het heeft daarmee dus wat mij betreft alle bestaansrecht.

En dit gaat over de jonge Carlito dus logisch dat er geen Pacino in zit.

En vond deze het niet eens zo onaardig doen.

Het is en blijft Carlito in een film over de jaren die in de oorspronkelijke film besproken worden, ik vond het hoe dan ook erg vermakelijk.

Tarkus schreef:
Om eerlijk te zijn verwachtte ik niet veel van deze film, alleen al door de afwezigheid van Al Pacino.
Maar ik vind deze film zeer goed. En krijgt van me een 4.
Het verhaal en acteerprestaties mogen er best zijn, al is het natuurlijk niet vergelijkbaar met wat Pacino toont in de eerste film.
Maar het is een puik vervolg, of beter gezegd, prequel.
En omdat hij af en toe een komische ondertoon heeft wil niet zeggen dat het een slechte film zou zijn.
Heb me geen moment verveeld en hij had best wat langer mogen duren.

Opnieuw bekeken nadat ik de film voor een prikje op de kop heb kunnen tikken.
Een beetje minder enthousiast dan de eerste kijkbeurt evenwel, maar het blijft toch wel een goede film.