Cake (2005)

Canada / Verenigde Staten

geregisseerd door Nisha Ganatra
met Heather Graham, David Sutcliffe en Taye Diggs

De 29-jarige Pippa McGee (Heather Graham) is een schrijfster met een vrije geest, die besluit het bedrijf van haar vader, een conservatief bruidstijdschrift, over te nemen. Ze heeft altijd relaties gemeden, en zodoende heeft ze ondanks haar knappe uiterlijk nog geen enkele serieuze relatie gehad. Nu blijkt echter dat er op vaders kantoor meerdere knappe mannen werken.

avatar van fritsy
ideén bus is op

avatar van Pieter Montana
4.9 op IMDB na 100 stemmen.

het is een leuke film net gezien en de vrouw vond het wel een 5 waard

5 op schaal van 10? of 5 sterren?

leuke smily

en ben wel benieuwd naar deze

erg vermakelijke film, was leuk om naar te kijken

Echt een ontzettend stomme film. Niet origineel en zeer slaapverwekkend. Een halve *, en dat alleen maar omdat ik geen 0* mag geven.

matige film hoor naar mijn mening erg traag en vol met cliche's en vooral het einde erg snel afgeraffelt, enige pluspuntje vond ik de bijrol van de " mannelijke" assistent/telefonist

Gewoon aardige romantische komedy. lekker luchtig.
Heather Graham is gewoon een jonge uitvoering van Goldie H. en daar was ik altijd een beetje gek op vroeger

Ik geef het een voldoende... dus 3 **

avatar van Norma
Verrassend leuke romcom! Dat verrassende zit 'em dan niet in het script, want dat hebben we al zo vaak voorbij zien komen. Verrassend eerder omdat de film ondanks bovenstaande toch wel erg vermakelijk was en Heather eens een ander gezicht is dan de gebruikelijke Kate Hudson of Drew Barrymore.

Voorspelbaar en zeker niet origineel, maar met een hoog gezelligheidsgehalte. In zijn genre toch wel 3,5 sterren waard.

avatar van soom
Lekkere wegdroomfilm. Hartstikke luchtig, met een verbazingwekkend goede David, van wie ik nooit had verwacht dat hij in een lange film overeind zou blijven. Kende hem tot nu toe alleen van Gilmore Girls namelijk, maar hij doet het goed, en een leuke rol van Heather.
Ook grappige eindshots. Wel even wat ik nodig had. Geen ingewikkeld verhaal, geen gedoe, alleen maar fijn wegdromen. Heerlijk maffe film.

Heerlijke film!
Was leuk om naar te kijken!

avatar van breedbeeld
OK bekend verhaal maar kan toch leuk zijn. Echter dat werd het bijna nooit.
Zeer rommelige film .Ontwikkelingen in het verhaal , karakters en emoties sluiten niet op elkaar aant . Wellicht dat een goede editor er wel wat van had kunnen maken.

sylvia1
Opzich wel leuk, maar voorspelbaar

avatar van xenne
begin kwam ik moeilijk door, maar vond het beter worden na een tijdje. misschien omdat Heather Graham heel mooie ogen heeft. verder niets nieuws onder de zon.... 2

ga hem er zo in doen, ben benieuwd

Leuke film met mooie humor en een vleugje verdriet. leuke hoofdrolspeelster. Ben dus positief.

avatar van tommykonijn
Saaie film is dit, Heather Graham is in een bijrol in bijvoorbeeld Anger Management nog wel aardig maar 91 minuten haar vond ik een beetje teveel van het goede, het verhaal heeft niet genoeg vaart en is bovendien veel te zoetsappig, ook de verdere acteerprestaties waren niet echt geweldig. Er zijn zoveel films die over dit onderwerp gaan, eigenlijk teveel vind ik maar dit is wel een van de mindere eruit, één grappige scene en één glimlach redden het bij mij tot niet een goede komedie.

avatar van Aapje81
Graham heeft een talent voor de verkeerde rollen. Haar verschijning maakt deze film de moeite waard. Het probleem van Cake is vooral dat alles op zoveel gedachte hinkt dat het gaat irriteren. En dan krijg je de paradoxale situatie dat je een film leuk en sympatiek vindt maar tegelijkertijd ook heel vervelend. Ik hoop dat iemand dit nog kan volgen.

avatar van ane19
ik vond het een leuke film die 'Ian' is een leuke man. 5*

avatar van m1701
Leuke film
Maar niets bijzonders.
Weinig lach momenten.
Meer iets van een 13 in een dozijn.

Heb me goed kunnen vermaken met deze film

avatar van jumpstylemovie
Veel te doorsnee film die nogal Low Budget oogt. Sowieso niet mijn Genre. Acteerwerk was niet heel slecht maar ik begin me best te irriteren aan steeds dezelfde verhaalloop in al die cliché-romantiek films.

avatar van LotusBlossom
cliché en zoetsappige film
daar heb ik het nu wel een keer mee gehad hoor

avatar van brabusRUS
Volgens de berichten op Moviemeter en de standaardafwijking (1,06) is het dus love it or hate it.

Moviemeter:
120 stemmen | gemiddelde 2,51

Imdb:
User Rating: 4.7/10 2,116 votes »

Zijn niet bepaald super cijfers, maar je weet het maar nooit.

Nu eens als onderwerp een vrouw van 29 met het Peter Pan syndroom (niet alleen voor mannen weggelegd)
Ik vind het bijbehorende gedrag niet komisch (eerder een drama), heel vervelend zelfs en om die reden vond ik de film pas het laatste half uur enigszins te genieten.
Wel prima acteurs (ook heel mooi om te zien ) en mooi gefilmde beelden.

Dick2008
Vervelende film dit, of je moet Heather Graham een leuke meid vinden. Die speelt een losbandige meid, maar het kon me allemaal niet zo boeien. En er viel helemaal niets te lachen dus laat komedie maar weg. 1.0.