Carlito's Way: Rise to Power (2005)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Michael Scott Bregman
met Jay Hernandez, Mario Van Peebles en Luis Guzmán

In de film volgen we Carlito Brigante, een kleine misdadiger en kruimeldief in het Harlem van de jaren '60. De Puerto Ricaan ontpopt zich echter binnen korte tijd tot de nieuwe heroïnekoning van de stad.

avatar van JP
JP
Spijker op de kop, Dirkh: Carlito's way is inderdaad een heel goede film.

Ik vind het wel een goede film..maar de eerste blijft beter maar van mij krijgt hij toch een 5

Deze film een kans gegeven. Ik had het kunnen weten, matige acteerprestaties vergezeld door het matige verhaal, daarnaast definitief de nek omgedraaid door de verwachtigscheppende titel. Carlito's way is een klassieker, klaar. Dit is een draak die overtroffen wordt door de gemiddelde urban release.

Hoe werkt dat toch, sommige grote namen worden verkocht om tot in oneindigheid uitgemolken te worden in vervolgdelen. Wordt de naam dan verkocht ??

Wat een but film, echt niet normaal geen woorden voor.

Om eerlijk te zijn verwachtte ik niet veel van deze film, alleen al door de afwezigheid van Al Pacino.
Maar ik vind deze film zeer goed. En krijgt van me een 5.
Het verhaal en acteerprestaties mogen er best zijn, al is het natuurlijk niet vergelijkbaar met wat Pacino toont in de eerste film.
Maar het is een puik vervolg, of beter gezegd, prequel.
En omdat hij af en toe een komische ondertoon heeft wil niet zeggen dat het een slechte film zou zijn.
Heb me geen moment verveeld en hij had best wat langer mogen duren.

avatar van Action
Ik vond het wel een dope film.

TimD
Urban Carlito's Way?

Het vervolg op Carlito's Way van regisseur Brian de Palma is een enorme flop geworden. Volgens mij heeft deze film niet eens in de bioscopen gestaan en meteen overgezet naar de dvd.
Het verhaal is stom en ja,,,,,,, wat moet je over zeggen.
Als je van actie houdt, kijk maar.. Maar als je een echte filmliefhebber bent, kijk je gewoon naar de originele film uit 1993.
En trouwens, wat ik misselijkmakend vindt, is dat de makers van de posters ( in NL) gewoon schrijven van: ''Van de regisseur van Scarface en Carlito's Way''.
Ga weg man, de film is door een andere regisseur gemaakt en niet door Brain de Palma, wat is dit toch misleidend zeg, bagger van de makers.
Ze konden toch beter zeggen: ''Van de producent van dezelfde film''. Want dat is Martin Bregman, die zijn reputatie maakte met vele Pacino-film, als Serpico, Scarface en Dog Day Afternoon. Maar hier heeft hij zijn reputatie verslechtert.
Toch zijn er goede actie-scenes in de film en de soundtrack kan er ook mee door.
Al met al net een 3, eigenlijk een 3-, maar voorruit....

En dan geef je maar liefst 3 sterren!?

avatar van FillumGek
Toen ik deze titel zag dacht ik eerst dat het over worstelaar Carlito ging. Zijn finishing move heet ook Carlito's Way en dan die mooie subtitel 'Rise to Power'.

Maar niet dus...

Carlito's Way: Shame for the original

Nuff said

avatar van gondwana
bweuh, met 2* ben ik nog mild geweest. Hernandez heeft wel een beetje van de pacino-uitsraling. grappig dat Guzman weer een rol heeft (ander personage echter dacht ik), beter dan verwacht in elk geval, maar toch.

avatar van pjutter
best wel aardige film,
maar het acteren was heel erg overdreven en nep.

avatar van Kouros
wat een graf film is dit zeg, HOEZO ZETTEN ZE DIE P. DIDDY IN DIE FILM?????die gast ken totaal niet acteren,
ik vind het maar nix dat ze tegenwoordig die achterlijke rappers in films laten spelen alleen omdat ze de jeugd willen lokken om die film te kijken. het zal me nix verbazen dat de jeugd dit vervolg op de MEESTERLIJKE 1E DEEL van Carlito's way nog goed vinden ook. Het schijnt trouwens dat Al Pacino niet meer mee wilde doen aan deze film omdat ze P. Diddy ook in de film wilden laten spelen. Al Pacino had gezegd dat P. Diddy te min voor dit soort kaliber films is en ook beter niet moet bemoeien met de filmbusines.

ik geef deze film 0,5 sterren, omdat deze film is verziekt.

avatar van metaledje
vond hem wel aardig, absoluut geen hoogvlieger, en ze moeten inderdaad rappers uit films houden, bijna al die rappers hebben gewoon geen acteertalent in zich,het moet gewoon in je zitten.. ze moeten geen ommekeer maken omdat het ze wel wat lijkt om nog bekender te worden, ze moeten het gewoon bij dat rap gebeuren houden niet dat zonder P.diddy deze film beter was geweest ofzo, dacht het niet..

een krap 3tje omdat ie voor 1x niet zo saai was

Clifford
2,5 * krijgt Carlito's Way: Rise to Power van mij.

Deel 1 was veel beter...

avatar van Goodfella_90
Nou ja, deel 1. Dit was een onofficiele prequel, niet meer dan dat.

Ik vind deze film een beetje jammer die Jay Hernandez komt niet over als een harde crimineel maar meer als een mooiboy. Deel 1 was veel beter! een 2 geef ik hem

Ik vond het een leuke film voor een avondje niks te doen thuis op de bank.De film had alle punten wat een goede film maakt wel alleen net iets te weinig van alles.Jammer

Wat een kidsfilm. Ik had hoge verwachtingen omdat ik Carlito's way echt goed vond. Dit sloeg helemaal nergens op. De verhaallijn klopt niet met het origineel. Laten we het erop houden dat het gewoon een andere Carlito is

avatar van Glacius
Wat een schande ten opzichte van de originele Carlito's Way..
Het verhaal is ongeloofwaardig, net als de characters en de acteerprestaties + het feit dat de film nergens interessant of spannend is.. De hele crew (hoofdpersonages) is geselecteerd op basis van wat momenteel "hip" is.. Ik beschouw deze film niet eens als de prequel van Carlito's Way.. 2*

met het orgineel heeft het niet echt heel veel te maken maar dat vind ik juist niet erg. ik vind het echt een hele goede film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film is niet slecht, alhoewel het verre van origineel is. En de acteerprestaties zijn nogal wisselend. Maar op zich is het wel leuke entertainment dat garant staat voor een avondje filmontspanning.

avatar van gerrit019
Als je een dergelijke film opzet verwacht je wat..... An sich is de film niet te slecht maar op deze wijze verpest de film de uitstraling van het origineel en maakt het CW tot een mislukte sequal. Het origineel (5*) verdient dat niet.

Door de afbreuk ah origineel 2*

filmanalist
naar half uurtje kijken viel ik in slaap wat een k*t film

avatar van Seifer
Ik dacht al dat ik de film carlito's way ergens van kende, alleen heb ik nooit geweten dat deze film een vervolg was.

Dus mijn vraag, ik vond deel 2 niet zo heel bijzonder, mag ik van deel 1 meer verwachten?

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Seifer schreef:

Deel 1 is een heel pak beter. Deel 2 is niet echt een vervolg, maar zoals je waarschijnlijk al door hebt het gedeelte dat zich afspeelt voor deel 1 met een veel jongere Carlito.

In deel 1 krijg je beter acteerwerk oa van Pacino in de rol van Carlito die een crimineel 'op rust' weergeeft. Allé, toch even op rust, want hij kan het niet laten. Maar in elk geval een pak meer charisma met Pacino als vertolker. Zeer het kijken waard.

avatar van DragQueen
Deze haalt het bij lange na niet bij het eerste deel, maar is ondanks dat vrij aardig. al heb ik me wat geergerd aan de hoofdrolspeler, die echt een pacino-wannabe zit uit te hangen. verder is de cast wel oke, en acteren ze degelijk. het verhaal is echter wat minder. de actie is wel present, en dat maakt een hoop goed. niet te vergelijken met het eerste deel, maar toch 3 sterren.

Viel me zwaar tegen, het had veel in zich om een prima film te worden.

Met dit verhaal moet je veel meer kunnen doen, is opzich op sommige punten goed uitgewerkt, maar begon me na een tijdje toch aan de film te ergeren.

Het acteerwerk was nou ook niet echt groots, vond van Peebles nou niet echt geschikt voor de rol van Carlito, hij kwam op mij gewoon niet geloofwaardig over. Maar het meeste heb ik me toch gestoord aan Sean Commbs, hij is toch wel HÉT voorbeeld, van een artiest die het beter bij zijn zangcarriere had kunnen houden, want zijn acteerwerk was ook nou niet echt om op zijn buik te schrijven.

Al met al een leuk filmpje voor een avond, maar een echte klassieker zal deze film voor mij niet worden.

avatar van Santucci
Als deze film dezelfde cast had gehad als het eerste deel, dan was het waarschijnlijk een veel betere film geweest. De film speelt zich af in de jaren 60, maar heeft een hoog 'gangsta'-gehalte. Met alle respect, maar in de jaren 60 maakten Italianen, Ieren, Cubanen en Puerto Ricanen de dienst uit in misdaadland en niet Afro-Amerikanen. Dit feit, én het beroerde acteerwerk van Van Peebles maken deze film degraderen deze film helaas tot een benedengemiddeld niveau.