ad
  • 8.082.393 stemmen

True Romance (1993)

Actie / Misdaad | 119 minuten / 121 minuten (unrated director's cut)
3,83 3.405 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 119 minuten / 121 minuten (unrated director's cut)

Oorsprong: Verenigde Staten / Frankrijk

Geregisseerd door: Tony Scott

Met onder meer: Christian Slater, Patricia Arquette en Michael Rapaport

Releasedatum: 9 september 1993

Over True Romance

"Stealing, Cheating, Killing. Who said romance was dead?"

Clarence werkt in een stripboekenwinkel en brengt het grootste deel van z'n vrije tijd door in de bioscoop waar hij kungfu-films kijkt. Op een dag ontmoet hij de prostituee Alabama, op wie hij verliefd wordt. Ze kan echter niet zo maar stoppen met het werk en dus moet Clarence eerst afrekenen met haar pooier. Tijdens de tumultueuze confrontatie met de pooier komt Clarence per ongeluk in bezit van een koffer cocaïne. Hij beslist deze enorme hoeveelheid op zijn eigen houtje te verkopen en trekt naar Los Angeles.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Cody Nicholson

avatar van Brave-Neo

Brave-Neo

Filmkriebel schreef:

Ik heb niks negatiefs aan te merken op deze film, waarvan ik een speciale editie in bezit heb (zwarte cover met een zilveren cupido op, die een hart draagt met de namen "Clarence" en "Alabama" erin). Waarom geen 5* dan? Een persoonlijke frustratie : ik vond het gewoon jammer dat Christopher Walken niet meer terugkeerde op het einde om deel te nemen aan de mexican shootout.

Die speciale editie heb ik ook ( Director´s Cut )! Een terugkeer van Christopher Walken op zich was misschien leuk geweest maar aan welke kant dan?

Na zijn militaire loopbaan bij de politie gegaan ( past het beste denk ik bij zijn personage )… of als crimineel?! Mooiste was misschien geweest als adviseur van Lee Donowitz die zich nog steeds staande weet te houden tijdens een mexican shootout.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Brave-Neo schreef:

Nog steeds aan de kant van de gangsters. Ik had graag gezien dat hij op het einde nog betrokken was bij de jacht op Clarence met inbegrip van de shootout . Hij heeft een hatelijke zelfverzekerdheid; die wil je gewoon zien neergaan

avatar van The Brain

The Brain

Nooit geweten dat het marimba deuntje door Hans Zimmer voor deze film is geschreven. Deze film had ik zeker al eerder gezien, maar is toch niet zo in het geheugen blijven hangen als bijvoorbeeld Pulp Fiction. Tarantino schreef het verhaal Scott deed de regie en er komt een waslijst aan topacteurs voorbij die allemaal hun ding doen waar ze in uitblinken. Zo komt Samuel L Jackson even om de hoek kijken en speelt Brad Pitt een rolletje doet Val Kilmer mee als hersenschim, het doet er allemaal niet werkelijk toe maar de film wordt er wel echt leuker door. Sommige scenes tillen de film echt naar een hoger niveau zoals die veelbesproken scene met Christopher Walken. En die super hot-chick die opmerkelijk weerbaar blijkt. Gewoon een heerlijke film.

Het mankement aan de film kun je vergelijken met auto's. Ik rij Seat Exeo dat is een Audi A4 met een ander logo. Het rijdt en ziet eruit als een Audi en technisch zijn ze hetzelfde toch krijgt de afgeleide versie nooit de waardering van het origineel. Dat scheelt net een punt.

avatar van De wind

De wind

Goed acteerwerk maar verder kon mij het verhaal niet echt bekoren. Wel volop fan van Patricia Arquette. Mede door haar rol in Escape at Dannemora.

Zowat één van de beste films ooit gemaakt.De dialogen zijn geweldig,net zoals de acteurs.Gary oldman,James Gandolfini,en dan Christopher Walken & Dennis hopper....Dang..........You cant beat that kind of acting and dialog.