• 11.270 nieuwsartikelen

Met onder meer: Robert De Niro, Sharon Stone en Joe Pesci

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 7 maart 1996

Plot Casino

"No one stays at the top forever."

Sam Rothstein, die vanwege zijn succesvolle gokmethoden de bijnaam Ace kreeg, is een jeugdvriend van Nicky Santoro. Als Ace een carrière krijgt in een casino in Las Vegas, volgt Nicky niet veel later, maar anders dan Ace laat hij zich in met misdadige organisaties. Dan ontmoet hij Ginger, een vrouw die de mannen in haar zak heeft, maar geen nee kan zeggen tegen haar vorige vriend. Hij trouwt met haar, maar dat had hij beter niet kunnen doen.

Sam 'Ace' Rothstein

Alle Media

avatar van stefan dias

stefan dias

Mr_Mephisto schreef:

Joe Pesci speelt zó goed een irritant ventje dat het op den duur ook echt irriteert; .

funny. En er is wel iets van.

avatar van Brabants

Brabants

• 2034 stemmen

Deze film is een regelrechte kopie van Goodfellas. Toch haalt deze Scorsese zeker het niveau niet van die film uit 1990. Veel scenes zijn over gedramatiseerd en zo nu en dan overbodig. Er zitten dan ook momenten tussen dat de film met al dat geouwehoer vrij saai is. Het zijn nu niet echt dialecten of narratief gezien iets wat zeer hoogstaand van aard is.

avatar van Shadowed

Shadowed

Niet mijn ding.

Goodfellas wordt hier inderdaad nagedaan, maar dan wat uitgestrekter en iets uitleggerige. Het verhaal zelf vond ik wel ok, maar vond dit echter niet interessant of vernieuwend genoeg om me hier 178 minuten mee bezig te kunnen houden.

De Niro, Pesci en Woods doen het allemaal prima in hun rollen. De film is niet bepaald een rise and fall maar meer een iets later versie daarvan. Opzicht kent het enkele sterke scenes maar duurt veel te lang en wist me absoluut niet altijd te boeien.

Vooral Stone speelt een vervelende rol, en dan vooral richting het einde. De film kent enkele mooie gewelddadige scenes maar daar blijft het dan ook een beetje bij. Niet al te interessant, prima verhaal, prima acteerwerk en enkele sterke scenes. Deze film had eigenlijk meer rond de 140 minuten moeten duren.

avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

Ik zou willen vragen aan Sharon Stone om deze film opnieuw eens te bekijken. Wellicht zou ze denken : damned, ik had vroeger toch een betere smaak in kiezen van films ... Nooit te laat om U te herpakken, Mevrouw Stone.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Een degelijke maffia/onderwereldprent die vooral erg aan Goodfellas doet denken. Een nogal breed en lang verhaal, centraal rond De Niro, wordt uit de doeken gedaan. Omtrent zijn leven en vermogen dat hij opbouwt in zijn tijd daar, daarom heen de karakters van Stone en Pesci en alle sinistere figuren, handeltjes en criminele activiteiten erom heen.

Ondanks de lange duur verveelt de film nooit echt, de foute pakken en colberts van RDN zijn bij tijden wijlen om te schuddebuiken en er zitten ook een paar lekkere gruwelijke martel/afrekenmethode's in. Vooral de uitleg van bepaalde dingen in het casino, hoe men elkaar allemaal in de gaten houdt, en bv valsspelers ontmaskert en aanpakt zijn mooi gebracht.

Iedereen speelt een prima rol, Woods natuurlijk weer als sleazbag, en eigenlijk valt er weinig aan op te merken. Een prima en stijlvolle film mits het je genre is. Ik ben niet van het genre, dus mijn kijkbeurt in die zin is ter kennisgeving.

avatar van TronMan

TronMan

Alleen om het intro al..ik was er totaal van overdonderd , de beelden vuur met een vliegende Sam Rothstein,met die Matthäus Passion er onder gemonteerd met daarna de voice over. Een lange uitleg wie wat doet en wie de ander in de gaten houd en controleert .Het Casino wil jou geld.En je kan gaten genoeg graven daar in Las Vegas..

Mooie sfeer wisselend door de jaren heen, goed verhaal, setting en score/soundtrack. Pesci die doordraait ,daar kunnen we niet genoeg van krijgen. Dat samen met De Niro en Stone en zeer mooi in beeld gebracht. Stiekum beter dan Goodfellas.

avatar van Kondoro

Kondoro

“Listen to me very carefully. There are three ways of doing things around here: the right way, the wrong way, and the way that *I* do it. You understand?”

Yes, wat een fantastische zit was dit! Ik heb uitermate genoten van deze gangsterfilm die zich afspeelt omtrent het ‘Casino’ leven. Ik had deze al heel lang op mijn kijk-lijst staan en was reten benieuwd maar zoals mijn afgelopen vakantie al meer naar voren kwam: nu had ik eindelijk de tijd om even films te kijken met een langere speelduur, tijd zat ?. Helaas is de vakantie nu dan wel ten einde en moet ik maandag weer beginnen voor drie dagen: ook deze film is een leuke afsluiter geweest.

En nu hoe vaker ik naar het acteerwerk van ‘Robert De Niro’ kijk hoe leuker ik het eigenlijk begin te vinden. De man draagt duidelijk een passie met zich mee en samen met Scorsese is het een geweldig team die deze films toch in goede banen moeten leiden. En wederom als Ace weet De Niro zeker te slagen. Heerlijke acteur blijft het voor deze films. Sharon Stone vond ik leuk, maar wederom weer zo’n schreeuwer. Wel geinig om te zien hoe haar personage eigenlijk gewoon achter het geld aan zit en geen reet boeit wat die Ace doet, paste ze wel goed bij ?. Voor de rest vond ik Joe Pesci het ook nog wel leuk doen als de gekke Nicky.

Het verhaal vond ik persoonlijk erg vermakelijk. We volgen ‘Ace’ een baas van een casino in Las Vegas die word gerund door de maffia. ‘Ace’ was een legendarische pokeraar en kon zo ook mensen die vals speelden er uit pikken, zo hadden ze ook meer winst. Onder tussen raakt ‘Ace’ verliefd op de verkeerde dame die eigenlijk alleen op het geld lijkt af te komen. Liefde maakt blind zegt men wel eens, en in deze film was dat het geval al werd het heel rustig opgebouwd.

Drie uur is erg lang voor een films, maar met keuze tussen deze en de nog langere ‘Once Upon A Time In America’ (die nu voor de kerst vakantie staat gepland) en deze film was de keuze al vrij snel. Ik heb me in ieder geval heel erg vermaakt en zat bijna drie uur voor de buis vast geplakt (al was het vrij laat en werd ik een beetje moe). Ja, heerlijke zit en erg leuke film maar misschien wel tijd binnenkort om even ‘Goodfellas’ opnieuw te kijken.

Gisteren herzien thuis op mn nieuwe 65 inch oled in 4k. Mijn stem gaat toch echt een half punt omhoog. Meesterwerk van Scorcese. Maar ik was vooral onder de indruk van wat 4k nu eindelijk kan met oudere films. Heb heel veel (oudere) titels in uhd 4k liggen inmiddels maar deze steekt er met kop en schouders boven uit en daardoor komt deze film nog beter tot zn recht.

avatar van RevengeN

RevengeN

Shadowed schreef:

Niet mijn ding.

doornroosje is misschien wel wat voor jou.

avatar van zoutzak

zoutzak

Bij herziening viel op hoe Stones heavy, zelfs voor Scorsese's doen, de soundtrack wel niet is. De 4K restauratie is, zoals hierboven ook al werd aangegeven, zeer geslaagd.

Ik ben ready voor The Irishman!

avatar van RikkieD

RikkieD

Leuke film, al vind ik deze wel de minste van de drie (Goodfellas en The Irishman). Laat me een beetje denken aan The Godfather 3 en vergelijking met de anderen in de reeks, ook net een beetje een andere sfeer waardoor deze film me het minst boeit.

Verder, goed acteerwerk, goed verhaal, mooi camerawerk. Een van de top maffiafilms die niet aan de liefhebberslijst mag ontbreken. As zondag draait Goodfellas trouwens in Lumiere in Maastricht. Die gaan we even op het grote doek bekijken .

avatar van Ste*

Ste*

• 1968 berichten

Niet voldoende mijn ding, zoals ik al had verwacht.

The Wolf of Wall Street en in mindere mate Goodfella's vond ik prima films, in min of meer dezelfde stijl. Maar met het onderwerp van deze film heb ik gewoon niets. De helft van de tijd weet ik amper waar ze het over hebben en interesseert het me ook nauwelijks. En dan duren 3 uur heel, heel lang.

Natuurlijk zitten er ook best vermakelijke dingen bij, het personage van Pesci is best grappig om bezig te zien en de scènes tussen Ace en Ginger zijn best aardig om te volgen. Maar drie uur lang gedoe tussen allerlei kerels, met voice-overs en dialogen die wat al te hard proberen om stoer en cool te zijn... ik vond in deze film dat Amerikaans-Italiaanse mobster-stijltje dat me überhaupt al niet zo ligt er veel te dik bovenop liggen.

Aardige momentjes, natuurlijk best goed gemaakt, maar niet echt voor mij.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Nadat ik recent The Irishman had gezien, kreeg ik de behoefte om nog eens wat soortgelijke titels te bekijken die ik nog niet had gezien. Casino past daar dus goed bij, helemaal omdat Scorsese, De Niro en Pesci hier ook hun bijdrage aan hebben geleverd. Het is nog steeds niet geheel mijn genre, maar de ene film is interessanter dan de andere. Casino valt me op dat vlak tegen. Drie uur is echt weer enorm lang, terwijl dit niet nodig is. Casino voelt ook aan als een van de vele films in dit genre, maar aan de score te zien vinden velen de film schijnbaar veel beter dan ik dat vind. Het eerste deel in Sin City stad Las Vegas is best tof, het tweede deel is teveel op de mislukte relatie gericht. Sharon Stone acteert heel wisselvallig in de film. De Niro en Pesci weer stabiel als altijd, maar heel memorabel zou ik het allemaal niet noemen. Wel een opvallend bruut en naargeestig slot, dat vond ik dan wel weer sterk.

Goed om gezien te hebben, kan er weer een klassieker van mijn must see lijstje af.

avatar van macrobody

macrobody

Toch wel een tegenvaller. Zeker niet van het niveau Goodfellas (1990) - MovieMeter.nl

Het is eigenlijk meer een soms saaie biografische boekvertelling uitgewerkt met plaatjes. Robert de Niro in de rol als een gierige Jood is ook niet heel overtuigend. Ik denk dat Larry Silverstein veel beter had gepast. Hij is dan wel geen acteur maar hij kan behoorlijk goed acteren.

avatar van macrobody

macrobody

cinemanukerke schreef:

Duh, alsof vrouwen wat te kiezen hebben. Eerst zuigen kreng en als de rimpeltjes niet meer weg te werken zijn dan is het tijd voor een nieuwe generatie. Dat is Hollywood.

avatar van Lebarron

Lebarron

Casino gaat over de invoed van de Chicago Outfit in Las Vegas van de jaren 60 en 70. We volgen Sam 'Ace' Rothstein(De Niro) en zijn goede vriend Nicky Santoro(Pesci). Ace is een gokexpert en Nicky is een keiharde gangster die voor niets of niemand terugdeinst. Ace krijgt van de Outfit het aanbod om hun casino The Tangiers te runnen. Nicky wordt meegestuurd om te zorgen dat Ace niets overkomt. Een tijd loopt alles op rolletjes want Ace heeft de wind er goed onder en als hij het niet af kan dan is Nicky er nog om met niet mis te verstane maatregelen orde op zaken te stellen. Wanneer Ace de vrouw van zijn dromen, Ginger, (Stone) tegenkomt is dat het begin van het einde. Zoals Borsato al ooit zong: de meeste dromen zijn bedrog en in het geval van Ginger klopt dat zeker. Ze blijkt een inhalig sekreet en weet een wig tussen de twee vrienden te drijven en vanaf daar gaat alles in een spiraal naar beneden. Casino geeft een goede inkijk in het oude Vegas. Toen het nog klasse en stijl had en niet het troosteloze vakantieoord met all you can eat buffets en Elvisdominee's wat het nu is. Hoewel de film goed is blijft hij ver achter op Scorceses meesterwerk Goodfellas. Scorcese wil te veel vertellen en dat kost tijd maar gaat ook ten koste van de kwaliteit. Waar bij Goodfellas ook montages gebruikt werden om zaken te verduidelijken is het in Casino soms wat overdone. De hoeveelheid info die je te verwerken krijgt is fors en niet allemaal even relevant voor het plot maar meer ter karakteruitdieping. Dat was niet altijd nodig want overdaad schaad. Ik dacht na 2 uur ja, Ace is een Pietje Precies, Nicky is een sick fuck en Ginger is een egoistisch kreng, nu weet ik het wel. Toch is Casino ook zeker het kijken waard want De Niro en Pesci tonen weer aan een dynamic duo te zijn en elke scene is voorzien van visuele pracht en detail en ook de soundtrack is top. Misschien zelfs beter dan die van Goodfellas.

Best een leuke klassieker om een keer op een regenachtige zondag te kijken. Het is natuurlijk jammer dat deze film een beetje ondergesneeuwd wordt door de 5 jaar oudere Goodfellas (Film, 1990). Hoe Nicky zich in deze casino film laat ontplooien vind ik gewoonweg fantastisch om te zien. Tegenwoordig gebeuren dit soort verhalen steeds meer in de Nederlandse online casino wereld aangezien iedereen over een smartphone, tablet of computer met internet beschikt. Je hoeft het huis dus niet meer uit om een gokje te wagen, ik ben dan ook benieuwd welke films er in de komende jaren over dit onderwerp gelanceerd worden.

avatar van RevengeN

RevengeN

DeNiro af en toe een beetje over de top

avatar van Firecrest

Firecrest

Erg rommelige film, met veel gepraat. De eerste helft lijkt op een lang intro - waarbij het van de hak op de tak springt, en met veel uitleggerige teksten, en opgeklopte poeha. Pas halverwege lijkt er zich iets van een verhaal te ontvouwen. Hinderlijk is ook de muziekkeuze die erg afleidend is. Ik betrapte me er soms op dat ik meer naar de muziek luisterde dan dat ik het rommelige verhaal volgde.

avatar van Pdeniro

Pdeniro

Parel van de buitencategorie, Goodfellas 1...Casino 2

avatar van eRCee

eRCee

• 1929 stemmen

Betekenisloze rise-and-fall film over een stel psychopaten die denken dat geld het belangrijkste is in het leven. Het stijltje probeert cool te zijn maar is vooral irritant (het eerste halfuur lijkt een inleiding op de film, maar zo blijft het dus gewoon) en de score is overladen met klassiekers. De Niro trekt z'n bekende bekken en waarom het zo slecht botert tussen Stone en hem wordt eigenlijk nooit duidelijk, terwijl dat toch de basis is voor het drama. Nou ja, blijkbaar was Scorsese te druk met maffioso-praktijken te herkauwen om hier aandacht voor te hebben. De aantrekkingskracht van dit soort films ontgaat me volkomen.

avatar van KritischVentje

KritischVentje

Wat een film. Dit is helemaal mijn ding.

Heerlijk verhaal. Heerlijk geacteerd door de drie hoofdpersonages. Zuigen je echt in het verhaal.

Las wat reviews dat mensen zich storen aan de manier hoe het verhaal verteld wordt, maar ik vind het juist voor wat tempo in de film zorgen. Toffe film. Echt een toffe film.

avatar van KritischVentje

KritischVentje

eRCee schreef:

Denk dat dit voornamelijk te maken heeft met het verschil in karakter en het feit dat zij haar vrijheid verloor door het huwelijk. Haar vrijheid en zelfstandigheid (het hosselen) maakte haar gelukkig. Het gaf haar een gevoel van macht.

Daarnaast zag je een paar duidelijke onderscheidende kenmerken van borderline bij haar. Kon niet snel vinden of dit de intentie was, maar een combinatie van al deze zaken zorgde voor de frictie in het huwelijk.

avatar van schrans

schrans

Degelijke en herkenbare Scorsese-film. Hoewel hij zeker wist te boeien, wist de film me wel niet in het verhaal te zuigen en vond ik hem soms wat onoverzichtelijk. Ook het personage van Sharon Stone deed me erg weinig.

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

op 1 of andere wijze weet deze film niet het Goodfellas niveau te halen. Het verhaal weet me niet echt te boeien en je wordt er niet echt ingezogen. Ondanks de cast, de verhaallijn (met die typische Joe Pesci stem) en de bekende Scorsese trucjes lukt het net niet. Smaken verschillen zoals altijd en aan de waardering te zien vinden velen het een topfilm. Sharon Stone is soms ronduit irritant in deze film. Ik had liever een wat beter verhaal gezien en een wat inhoudelijker opbouw en wat minder standaard Scorsese maffia-geweld en gebral. De balans in de film is mi net niet goed.

avatar van soom

soom

Traag. Sloom.

Ik ben niet direct voor of van Meneer Scorsese, dat heb ik vast eens geschreven. Er gebeurt nagenoeg niets, wat ik in Once Upon a time.. in Hollywood geen probleem vind. Hier is het vooral veel bling maar weinig goud.

En oh, jonge. Nicky Santoro.
Ik weet het. Suikerspinnen en eenhoorns zijn niet direct realistisch. Maar manman. Wat zou ik graag waterpistolen en zuurstokken willen uitdelen.

avatar van frans123

frans123

Jaren geleden gezien en ik vond m best goed .3,5* gaf ik. Nu weer aan het kijken..een zeer slechte dvd, wazig, storend onscherp. Dan de voice over van een half uur of langer ( ben gestopt na 25 minuten ), waarin 25 namen voorkomen - neem een blocnote bij deze film- wie wat doet en wat niet, wie wie in de gaten houdt. Is dat cinematografische armoede of Kunst.?

Dit is niet mijn ding ( meer) Leeftijd? Mogelijk. Dertig jaar geleden was ik denk ik een min of meer kritiekloze "als het maar beweegt." kijker.

Ik gooi Rambo 2 er in....daarin geen voice over van een half uur, maar de kogels en granaten vliegen gelijk door de kamer.....

Eenvoud op zijn best....