Bugsy (1991)

Drama / Misdaad
136 minuten / 149 minuten (extended edition)

geregisseerd door Barry Levinson
met Warren Beatty, Annette Bening en Harvey Keitel

Gentlemangangster Ben 'Bugsy' Siegel, heeft samen met zijn partners Luciano en Lansky de touwtjes in handen van de Newyorkse onderwereld. Maar het trio wil meer en richt de aandacht op Los Angeles, waar Jack Dragna de leiding heeft. Hij blijft in Los Angeles rondhangen omdat hij op de filmset de knappe Virginia Hill heeft leren kennen. Deze actrice is het vriendinnetje van Joey Adonis. Bugsy en Virginia zijn als water en vuur, maar toch voor elkaar bestemd. Ze helpt hem zijn droom te verwezenlijken, een prachtig hotel met casino en bordeel in de woestijn van Nevada, dat Flamingo zal heten. Het is een geldopslorpende en gevaarlijke onderneming.

neo (crew)
indrukwekkend portret van ben ''bugsy'' siegel.4 sterren

avatar van Jack Sparrow
Goed portret van de gangster Ben "Bugsy "Siegel, een van de grondleggers van las vegas. In de film wordt iets teveel de lat gelegd op de relaties van Siegel dit maakt de film hier en daar iets te langdradig. Aardige bijrollen van vooral Harvey Keitel en Ben Kingsley die hier ook oscar nominaties voor hebben gekregen. Al met al een prima gangsterfilm, 4 sterren

Goede film over Siegel welke in deze film aardig vertolkt wordt door"Warren Beatty. Wel leuk zijn de verschillende bijrollen (Keitel, Kingsley) 3,5*

avatar van boerenpummel
Interessant onderwerp wat niet helemaal geweldig uitgewerkt werd in deze film. De film kijkt echter prima weg en de (bij)acteurs, vooral Keitel, Kingsley en Gould zijn uitstekend.

avatar van ThaMovieVoter
Ik vind deze film te geromantiseerd voor het misdaadgenre. Er wordt meer aandacht besteedt aan karakterontwikkeling, dan het belichten van gebeurtenissen. Ben 'Gandhi' Kingsley kon ik met moeite serieus nemen als 'het brein van de maffia', en dat had ik met de meeste acteurs die de rol van 'gangster' op zich namen. In dat opzicht vind ik deze film er teveel uit zien als een gemiddele HBO serie. De vertolking van Bugsy vind ik daarentegen wel aardig gedaan (ik kon me redelijk inleven in zijn personage) en de jaren '30 - '40 sfeer is fraai nagebootst. Kortom: een vermakelijke film met enkele mooie shots, die helaas wel mist aan opbouw en diepgang. Als een echte misdaadfilm vind ik deze film tekortkomen, maar die 3 sterren zijn dikverdiend.

Ik zag deze film een paar week geleden op TV, en ik verwachtte een goede film over een van de grondleggers van Las Vegas en de Maffia. Maar wat ik te zien kreeg was eigenlijk niets meer dan een saai en totaal niet intressante romantische drama film ofzo. De echte Bugsy Siegel stond bekend als een charasmatische en graag geziene man, maar ik vind Warren Beaty hem neerzetten als een volslagen idioot die er een slechte smaak van vrouwen op na houd. Een grote tegenvaller is dit...0.5 ster.

avatar van speedy23
In de jaren '40 was Benjamin Siegel de meest flamboyante gangster in de Verenigde Staten en werd hij zelfs de stichter van Las Vegas genoemd. Was hij een onweerstaanbare casanova, een idealist of een moordlustige psychopaat? Dit was de vraag die regisseur Barry Levinson (Rain Man, Avalon, Wag The Dog) zich stelde bij de verfilming van zijn leven. Het antwoord: alledrie en nog veel meer. Bugsy werd een knappe, tweeënhalf uur durende glamoureuze verfilming met Warren Beatty in de hoofdrol en Annette Bening als de femme fatale die hem om haar vinger kan winden. Ook buiten de set zorgde dit duo voor vuurwerk want Bugsy is vooral bekend als de film waar de paden van dit Hollywood-koppel elkaar kruisten (vandaag zijn ze gehuwd en hebben vier kinderen). De schitterende bijrollen in Bugsy worden vertolkt door Harvey Keitel en Ben Kingsley..

Ietwat aan de lange kant, maar Beatty is bij vlagen grandioos, net als de geweldige Benning die als enige op weet te boksen tegen het ongeleide projectiel dat Bugsy Siegel heet.

avatar van riesma
In Bugsy zien we weer een zeer sterke rol van de (altijd zwaar zelfingenomen) Warren Beatty. De kracht die hij als gangster uitstraalt, de visie van een man die in een woestijn een goudmijn ziet en de passie voor de liefde van zijn leven, alles lijkt Beatty met gemak uit zijn mouw te schudden.
Daarnaast zijn er nagenoeg perfecte bijrollen gecast en maakt de muziek van Morricone het plaatje af. Er mocht daarentegen wel iets aan de tijdsduur gesleuteld worden, maar ondanks dat wordt de film gelukkig nergens saai.

avatar van ®Tc
Grappig dat een misdaadfilm hier eigenlijk wordt gedegradeerd tot een simpel romantisch verhaaltje. Het is duidelijk dat ze de relatie tussen Siegel en Hill willen weergeven en niet het leven van Bugsy Siegel zelf. Geen probleem, maar kom dan daar voor uit.

Siegel, Luciano en Lansky. De grondleggers van de Amerikaanse Cosa Nostra maar hier werd het eigenlijk een pouvre neergezet. Warren Beatty vond ik nogal zwak acteren, kan er ook niet aan doen. Kinglsey leek te acteren onder de instructies 'boots de stem van Vito Corleone na en het komt wel goed'. Annette Benning is zowat de enige die er nog doorkomt.

Blijft er nog ruimte over voor de pluspunten? Veel zal ik er niet voor nodig hebben. De tijdsetting kwam erg goed over. Enkel konden ze het je niet genoeg doordrukken dat gedoe over dat vriendje van Mussolini om het je toch nog maar eens duidelijk te maken dat we in de jaren 40 zitten, hoe geforceerd. Neen, echt niet. Dit is Hollywood-prul van het hoogste soort. Eén geromantiseerde opgeklopte boel waarin niks te zien is op het scherm.

Accuraat of niet, dit is simpelweg een geweldig portret van Benjamin "Bugsy" Siegelbaum. Memorabele rol van Warren Beatty, die hier zichzelf overtreft.

avatar van jordybeukeboom
Beatty is de ijdelheid zelfe, maar daarom is dit wel een op zijn lijf geschreven rol. Het geweldige acteren van Bening en hun chemistry voegt daar nog eens aardig wat aan toe. Bij tijd en wijle verder wel keihard, maar uiteindelijk toch een brok in de keel om de moord van Siegel. Mooie karakterstudie.

Prima film met o.a. Ben kingsley, wat is dat toch een raar mannetje met haar op zijn hoofd?

Goede film, met een zeer goede Warren Beatty, een van zijn beste rollen volgens mij.
Ook Annette Bening is uitstekend in deze prent.
Het verhaal dan, ik weet dat er een deel waar gebeurd is, maar dat alles wat in deze film wordt getoond waar zou zijn lijkt me een beetje sterk. Maar het blijft een indrukwekkend verhaal.
Lange film is het wel, maar toch verveelt ie geen minuut.

avatar van MovieMind
Met het verhaal van bugsy siegel had dit een veel betere film kunnen zijn, maar mijn ervaring is een tegenvallende trage makke misdaadfilm waar ik iets meer van had verwacht.
Dit is geen film die ik nog eens zou willen bekijken.

avatar van molbo
Ik vond het een mooie film

Stevige cast in deze vlotte film over maffiabaas Ben Siegel in de veertiger jaren in de States.
Het karakter en de zwakheden van het hoofdpersonage worden overduidelijk geschetst, zelfs iets te karikaturaal in het eerste gedeelte van de film.
Nadien volgt het meest boeiende, met de wilde, extreme doorzettingskracht van Siegel, trouwens uitstekend vertolkt door Warren Beaty, en wat het acteerwerk verder voorstelt, kan het niet ontkend dat de aanwezigheid van Kingsley, Keitel en mooie Annette Bening de film toch een behoorlijk goede opwaardering bezorgen.

Uitstekende film over de charmante gangster Ben Siegel die een groot hotel wil bouwen in Las Vegas. Deze mooi aangeklede gangsterfilm speelt zich af in de jaren '40 en kijkt ook weg als een gangsterfilm uit die periode. De dualiteit van het hoofdpersonage wordt prima neergezet door Warren Beatty en er is ook zeker sprake van chemie tussen hem en Annette Bening. Een kleine 4.0 sterren.

Het duurde even om in het verhaal te komen, maar vanaf het ogenblik dat Siegel een visioen heeft ontpopt het verhaal zich tot een aardige kruising tussen komedie, drama, romantiek en misdaad.
Fantastische vertolking van Beatty ook, die van Siegel eerder een romantisch, impulsieve dromer maakt dan een gevaarlijk gangster. het tragische einde lijkt daardoor dan ook onvermijdelijk.
3,5 sterren