Finding Graceland (1998)

geregisseerd door David Winkler
met Harvey Keitel, Johnathon Schaech en Bridget Fonda

Elvis leeft! Na de dood van zijn vrouw besluit Byron Gruman (Jonathan Schaech) zijn verdriet te verwerken door op reis te gaan. Hij vertrekt vanuit New Mexico naar Memphis in zijn oude gedeukte auto. Onderweg pikt hij een lifter (Harvey Keitel) op die beweert Elvis te zijn. Byron, nog behoorlijk aangeslagen door zijn vrouw's dood, is eigenlijk alleen van plan de lifter snel te droppen bij het Elvis landgoed Graceland, maar gaandeweg raakt Byron steeds meer geïntrigeerd door de man en zijn vermogen ieders hart te stelen.

Een werkelijk heerlijke film met glansrollen van al de acteurs.

spiep
geen superfilm, maar een heerlijke film om op de brakke zondagochtend in bed te kijken.
de performance van harvey keitel(mijn favoriete acteur)was ik verbaasd over. wist niet dat hij zo goed kon zingen en swingen met die heupen!

hulde!

avatar van Norma
Onderhoudend filmpje over het durven loslaten van het verleden met een hartverwarmende Keitel.
Hij draagt echt de film, want wat is die Johnathon Schaech een vreselijke zak hooi. Leuk ook is het optreden van Fonda als Marilyn Haar stem vond ik griezelig veel op die van Marilyn lijken, maar haar mimiek heeft ze duidelijk niet onder de knie; de lichte frons van Monroe komt bij Fonda meer over als een oncontroleerbare zenuwtrek. Maar dit terzijde.
Al met al een ongecompliceerd en sympathiek verhaaltje: Remember The King

veron35
Hele leuke film. Vooral als je elvis fan bent. Harvey doet het heel goed vind ik. Vooral op het podium. De dingen die ze zeiden klopten ook allemaal. Zie je niet vaak. Daar zit ik me dan zo aan te irriteren. Maar bij deze film was dat gelukkig niet het geval. Voor een goed bestede euro op dvd.

avatar van Mochizuki Rokuro
stinissen schreef:
met glansrollen van al de acteurs.

Dan heb ik blijkbaar iets gemist. Johnathon Schaech acteert werkelijk als een zombie (en dat is eigenlijk een belediging aan het adres van alle figuranten uit de Romero-trilogie). Werkelijk tenenkrommend. Maar goed, de hele film kon mij niet zo boeien. Te veel mooi om het mooi, terwijl er wat quasi-filosofische onderwerpen werden rondgestrooid. Mij kon het in elk geval niet boeien.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Heerlijke Drama/Comedy met meer Drama dan Comedy.
Het mooie aan deze film is natuurlijk het vrij simpele maar toch wel bizarre verhaal die gedragen wordt door een stel goede acteurs!
De film wordt nergens echt *te* zoetsappig en kijkt met een lach op het gezicht weg.
Dit soort filmpjes pak ik graag mee!
3,5 dik wel verdiende sterren die niet ver van de 4 afzit!

Heerlijk tussendoortje!

snodaap
Nee, niet zo'n goede film. Het flegmatieke slechte acteren van Schaec is nog wel het meest jeukende aan deze humorloze onderneming. En dan dat zoetsappige "if you build it, they will come" new age zweempje wat er overheen gelegd is....vreselijk.
Was er dan werkelijk niets goed aan die film dan?
Nee, zelfs Marilyn Monroe was niet lekker.

avatar van Andreeke
Steengoede film met een ijzersterke Harvey Keitel!

Aardige film waarin een man die zijn vrouw verloren heeft een trip maakt en een lifter meeneemt. Een roadmovie met een redelijk originele insteek die op zich wel gemakkelijk wegkijkt (vooral de eerste helft als de identiteit van de lifter nog onzeker is). Echter is de emotionele catharsis van beide hoofdpersonages te dik aangezet en daardoor ook nogal voorspelbaar. Het acteerwerk is van een wisselend niveau.