ad
  • 8.150.356 stemmen

Puerto Vallarta Squeeze (2004)

Actie / Avontuur | 112 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Mexico / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Arthur Allan Seidelman

Met onder meer: Scott Glenn, Harvey Keitel en Craig Wasson

IMDb beoordeling: 5,7 (939)

Over Puerto Vallarta Squeeze

Het charmante toeristendorpje Puerto Vallarta wordt opgeschrikt door de brute moord op twee mannen. De dader is de gewetenloze huurmoordenaar Clayton Price. De ene moord pleegt hij in opdracht van de CIA, maar de andere moord is een persoonlijke afrekening uit de Vietnamoorlog. Price slaat op de vlucht en betaalt de uitgerangeerde schrijver Danny Pastor grof geld om hem naar de Amerikaanse grens te brengen. Tijdens een wilde rit met Danny en zijn Mexicaanse vriendin Luz laat Price een spoor van bloed achter, dat door de CIA wordt gevolgd. Dan wordt Price geraakt door de gevoelige Luz en bloeit er iets moois tussen de twee. Met de CIA en Danny in de buurt kan alleen door een wonder deze liefde overleven.

avatar van pietje punk

pietje punk

Glenn en Keitel waren geweldig, goed verhaal, de rest nogal middelmatig.

avatar van elvisch

elvisch

Ik verwachtte een broeierige aktie-thriller maar kreeg een op een goedkope televisiefilm lijkende B film.

Scott Glenn speelt een personage dat hij al zo vaak heeft gespeeld en doet dit deze keer dan ook zichtbaar op de automatische piloot. Craig wasson en Giovanna Zacarías (wie?) voegen niets extra's aan deze film toe.

De enige die wel iets toevoegt is, as usual, Harvey Keitel.

Helaas heeft hij slechts een bijrolletje, terwijl de aankondiging van zijn naam op de affiche anders doet vermoeden.

Het verhaal is afgezaagd en wist mij op geen enkel moment te verrassen of te boeien.

2,5 ster; maar alleen uit medelijden voor Keitel...

avatar van Waku

Waku

Lekkere film om naar te kijken.

Scott zet zijn rol als norse huurmoordenaar goed neer.

In het verloop van het verhaal krijg je zelfs sympathie voor hem. Minpuntje was Craig Wasson er houterig acteerd als uitgerangeerde schrijver die nodig om geld verlegen zit, Het geen dat leidt tot de rit met allerlei ontwikkelingen die dus deze Puerto Vallarte Squeeze zo aantrekkelijk maakt om te kijken. Kleine rol is er weggelegd voor Keitel.

Zin in een avondje ongeclompiceerde actie?

Puerto Vallarte Squeez is een goede optie..

avatar van tom1980

tom1980

Op IMDb wordt het jaartal 2006 ipv 2003 gegeven, terwijl deze film volgens mij toch al een hele tijd bij canal+ wordt uitgezonden.

avatar van tom1980

tom1980

tom1980 schreef:

Bij IMDb is het nu weer 2004.

avatar van 007

Niet echt zo'n goede film.

Het verhaal was helemaal niet origineel en ook niet echt goed uitgewerkt.

Het camerawerk was ookal niet erg stijlvol en de film had een clichématig einde.

Er werd wel erg goed geacteerd, door bijna iedereen van de cast.

2.5 sterren voor een toch wel vermakelijk actiefilmpje.

avatar van 606

Vond de film wel leuk en ook goed geacteerd.

schietscenes waren erg goed en die van de motor rijders ook.

mooie omgeving

4 sterren

avatar van char

char

Ik herkende in Agent Neil Weatherford dat menneke uit It van Stephen King en had echt een oja-moment, ben ik gaan Googlen en vond dit:

Jonathan Brandis - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Ik vond hem altijd zo schattig.

avatar van MovieMind

MovieMind

Een aardig filmpje om eens naar te kijken, beter dan de meeste bagger die ze laat op de avond/nacht op tv uitzenden.

Hoewel de film niet echt vlot is, en ik me stoorde aan sommige scenes keek de film wel aardig weg.

Maar dat kwam vooral omdat Giovanna Zacarias een genot voor het oog was.

avatar van LeeGer

LeeGer

1300 in een dozijn film, verspilling van mijn tijd. Niet extreem slecht maar beter dan matig wordt het nergens.