Sniper 2 (2002)

Actie

geregisseerd door Craig R. Baxley
met Tom Berenger, Bokeem Woodbine en Erika Marozsán

Op zijn waarschijnlijk laatste missie wordt Thomas Beckett naar een arm, door oorlog geteisterd land in Oost-Europa gestuurd om de leider te vermoorden. Als de missie is geslaagd, moeten Beckett en zijn spotter nog levend weg zien te komen. Hiervoor moeten ze door verwoeste steden en verlaten landschappen vluchten terwijl ze achtervolgd worden door huurmoordenaars.

aardige aktiefilm.
aktiescenes zijn van een hoog nivo.
verhaal is van hetzelfde nivo als een aflevering van the a-team.niet raar ,gezien het feit dat de regie afkomstig is van craig r baxley,producent en regiseur van talloze a-team afleveringen.
tom berenger(normaal een van mijn favoriete acteurs)speelt erg ongeintereseerd.
toch een onderhoudende aktiefilm.
3 sterren.

roda schreef:
aardige aktiefilm.
aktiescenes zijn van een hoog nivo.

Er gaan wel meer luitjes dood in deze film dan in Ateam afleveringen : )

zeer mooie film ... mooie actiescenes al is het niet altijd helemaal realistisch .... **** sterren

avatar van nirvana
sorry jongens maar dit vind ik maar niks hoor, het eerste deel vond ik nog best te bekijken maar hiervoor blijf ik zeker niet thuis....Tom berenger vond ik goed acterend maar al de rest krijg een onvoldoende van mij... 2 sterren.

het laatste halfuur kan je een beetje vergelijken met enemy at the gates maar dan wel op een mindere manier!
vond deel 1 wel beter als deze!

avatar van Roodkapje
Ik vond dit wel genieten, al had ik de indruk dat ik sommige scenes al zo vaak gezien had. Het had een mooie mood. Het stuk in die ruines op het laatst was wel nagelbijten.

avatar van BonJovi
leuke actie film, heb er wel van genoten. Tom Berenger vond ik goed spelen. 3 *

avatar van Timecop
Spannende film, iets minder dan Deel 1, maar zeker de moeite waard om eens een avondje aan te besteden. Ik hou wel van dat 'sniper concept'. Natuurlijk zijn er hier en daar wat opmerkingen, maar acteerwerk is goed en de spanning is er. Net als Deel 1 ook voor deze een 3.0.

was wel leuk maar ik vond die vele explosies erg overdreven , als een tram een auto aanrijd vliegt ie echt niet de lucht in verder prima te volgen

avatar van RoBreda
vermakelijk, maar stukken minder dan het eerste deel

avatar van dvd-me
Vond deze veel beter dan deel 1, toch maar een halve ster hoger.. omdat ik niet snel hoog geef!

avatar van Quentin
Behoorlijke B-film, knap wat de regisseur met 5 miljoen heeft weten te maken. De film ziet er uit of ze zeker het driedubbele heeft gekost, komt ook door het prima camerawerk. Verhaal is dan wel weer behoorlijk uitgekauwd. dikke 2,5*

avatar van Ninto
Valt tegen.

avatar van 606
Valt nog wel mee zit toch redelijke actie in.
Verhaal is simpel en wat te eenvoudig gebracht

3 sterren

avatar van Dutchero
Na het zien van Sniper was Sniper 2 aan de beurt.

Na het zien van deel een vreesde ik het ergste voor deze film. Een was niet al te best, en om bij zo'n magere film een sequel te maken is altijd een beetje twijfelachtig.

Maar het viel mee. Ondanks het redelijk beperkte budget zijn de SE bijvoorbeeld best goed. Ook doet Berenger het weer aardig. Natuurlijk is de film van a tot z te voorspellen maar dat neemt niet alle pret weg. De sniper scenes zijn gewoon prima en de overige actie is ook op een redelijk niveau. Hoogstaand niet, maar gewoon vermakelijk. Net als deel een eigenlijk, maar dan nét iets beter.

avatar van director88
Matige maar wel een leuke zaterdagavond actiefilm wanneer je toch niks te doen hebt.

Zaten leuke scènes bij maar de laatste dialoog was echt dramatisch geacteerd: Cole gaat bijna dood en dan echt op zo'n manier van het is leuk voor de kijker "freedom" roepen en meteen dood gaan, echt William Wallace draait zich om in zijn graf!!

2,5 *

avatar van Thomas83
Niets eens zo heel veel minder dan de eerste Sniper-film, maar toch nog wel teleurstellend. Net als deel 1 weer extreem clichématig en voorspelbaar vaak, maar wel vrij vermakelijk, en de film heeft wonderlijk genoeg een beetje dat ouderwetse B-film-gevoel in de goede zin van het woord, zoals in films uit de jaren 80 en 90. De acteerprestaties zijn ook hier weer regelmatig zeer pijnlijk slecht, maar al minder vaak dan in deel 1 eigenlijk. Wel zit er een schrijver in de film die het zeer irritante pacifistische, belezen en demagogische geweten van de film speelt. Voelt nogal misplaatst door de clichématige uitwerking van zijn personage en toon van de film. Op een gegeven moment wordt het sniperwerk zelfs een beetje losgelaten en is het vooral slecht uitgewerkte explosie- en knalactie. Ik mis ook een beetje de nog best aardige bulletcam uit het origineel. Dat is hier ingewisseld voor een wat suf snel inzoomende camera. Op het einde zit nog een vreselijk beroerde en foute sterfscène in twee etappes.. Had allemaal beter gekund. Het begin was nog redelijk veelbelovend. Deel 3 zal ook wel weinig zijn, dus ik wacht nog altijd een beetje op een écht goede sniperfilm. Al is het eigenlijk wel zo dat je snipen niet realistisch in beeld kunt brengen en er echt een goede en spannende film van kunt maken, denk ik.

avatar van movie acteurs
Een B actie filmpje. Zoals te verwachten geen spektakel, maar desondanks wel vermakelijk. Het verhaaltje had niet veel om het lijf en sommige acteurs zijn ook niet geweldig. Maar het was toch her en der wel verrassend dus krijgt het een 2,5.

avatar van rambam3
Mwah, ben niet overtuigd.
Veel cliche's en onrealistische stukken.
Als een auto tegen een andere aanbotst, ontploffen ze allebei alsof ze vol natrium zaten...
Niet echt mijn ding...

avatar van eppo349
Het enige wat deze film nog enigzins boeiend maakt is de fraaie Erika Marozsán. Niet meer en niet minder.

De film begint niet onaardig en ook eenmaal op locatie is best oke, met name de actiescenes. Naarmate de film vordert wordt het er niet beter op, vooral nadat Pavel zijn intreden doet. Behalve dat deze rol beroerd geacteerd is werkt de poging wat diepgang aan te brengen totaal niet. De climax is fantasieloos en plichtmatig.

Reinbo
Lekker simpel knalfilmpje. Had ik wel zin in na het IFFR. Altijd leukals auto's bij de minste of geringste botsing of kogelinslag ontploffen. 3*

Het eerste deel vond ik goed en spannend maar dit deel was eigenlijk niet meer dan een slap aftreksel daarvan. De originaliteit was ook ver te zoeken want qua verhaal had het veel overeenkomsten met het eerste deel. Gelukkig is de film wel niet heel slecht en dat is vooral te danken aan Tom Berenger die deze film nog enigszins red (ook trouwens de best fraaie Erika Marozsán). Ook zit er best redelijk wat actie in.

avatar van weerwolf79
Erg slechte film die erg weinig met een sniper te maken heeft, waar het in de eerste film vooral draait om het schot gaat het hier meer om de ontsnapping.

avatar van mnrk
You oughta be on the recruiting poster. Join the Marines, travel the world, make new friends... and kill 'em.

Na het leuke 1e deel moest er natuurlijk een vervolg komen...

Dit 2e deel is stukken minder dan zijn voorganger, maar gelukkig zit er redelijk wat vaart en actie in waardoor het toch prima weg kijkt...

Tom Berenger speelt weer naar behoren en wordt goed bijgestaan door Bokeem Woodbine en natuurlijk de charmante aanwezigheid van Erika Marozsán ...

ipman-99
"This is a re-mission, of sin.." ... " !!!

Genoten van deze Sequel (Heropfrissing) !!! 'Sniper 2' is de sequel op het deel
uit 1993. Dit deeltje 2 kwam uit in 2002.
We hebben het misschien allemaal al eens gezien, en deze film zal zeker
niet de prijs winnen van originaliteit. Maar dat neemt niet weg
dat ik hier weer steen vast heb van weten te genieten.
De actie (met o.a de sniper scènes) zijn weer heerlijk gedoseerd door heen de
film en zijn van een wel gekend niveau om het allemaal mooi te laten overkomen.
Tom Berenger acteert goed en heeft een zekere charisma over zich heen.

avatar van Phantasm
Ik vond dit deel stukken beter dan zijn voorganger, prima sequel.

avatar van Richard_Voorhees
Berenger weet hier en daar nog wel een redelijke tronie neer te zetten, maar veel meer dan dat heeft deze film wat mij betreft niet te bieden.

Een prima vervolg.net zo leuk als deel 1 vind ik.er zit meer actie in dit deel dan in deel 1.weer een prima cast.heb me weer prima vermaakt.