Terra (2007)

Alternatieve titel: Battle for Terra

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Aristomenis Tsirbas
met de stemmen van Evan Rachel Wood, Brian Cox en Chris Evans

Een buitenaards wezen is geobsedeerd door een object aan de hemel. Hij zal moeten beslissen wat belangrijker is: zijn eigen veiligheid of zijn nieuwsgierigheid om tot onderzoek over te gaan naar wat het object eigenlijk is.

Artifact
Een nieuwe Disney toch?

avatar van Phoenix
Klinkt interessant, al is het maar om de exotische naam van de regisseur.

Voice-actors beloven ook wel wat.

avatar van Mug
Mug
En heeft helemaal niets met Disney (of een andere grote animatie-studio) te maken.

Artifact
Dacht dat op die Disney blog gelezen te hebben, mijn fout

avatar van Phoenix
Goed, net het kortfilmpje gezien waar dit op is gebaseerd en het ziet er toch wel karig uit.

Phoenix schreef:

Karig? Vertel.

Anyway, is dat filmpje online?

Wouter schreef:

Karig? Vertel.

Nja gewoon. Matig. Zielloos. Niet bijster indrukwekkende animatie (belabberde lipsynch bijv) en verder nogal kaal.

Anyway, is dat filmpje online?

Uh-huh!

Zie nu dat Onderhond het woord karig ook al in de mond nam.

Nogal flauw vooral...

avatar van Daryl
Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de trailer:

Zeer leuke animatie,
die hier nog moet komen,
heb hem al gezien en ik denk bovenstaande comments,
heb je niks aan want zo ik het kan lezen heeft men of fragmentje gezien en niet de animatie helemaal
Ik vond hem goed

martien76 schreef:
Zeer leuke animatie,
die hier nog moet komen,
heb hem al gezien en ik denk bovenstaande comments,
Ik vond hem goed

klopt is een mooie film de moeite waard om te kijken

Goede animate, Een keer een serieuze film, en niet zoals de laatste tijd alleen maar komedies.

Raffael77
Zeer matig uit gewerkte animatie. Grafisch erg mooi maar verhaal is zo dun als wat. Als je dan ook nog eens over de aarde hebt dat olie voorraden op zijn en dat soort onzin.(Beetje alla Global warming)
Gaat de film in dat opzicht vervelen.
Ook de mens die erin voorkwam vond ik dit keer erg irritant en ongepast. Het was net alsof ze ineens het roer omgooien.

Voor de kids wel vermakelijk maar ik heb leukere gezien.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Lauwe pis.

Ten eerste blijken de animaties van een bedenkelijk niveau. Met name de aliens zijn erg lelijk en simpel. Ook de mensen hebben het hoge plastic-gehalte. De XboX360 heeft games die er i.i.g. beter uitzien. Lelijk kleurgebruik ook, erg saai.

Ten tweede het verhaal. Heel erg flauw en voorspelbaar. En uiteraard erg moralistisch en clichématig. Niets origineels of bijzonders dus. Heb nergens om kunnen lachen en raakte nergens door ontroerd. Toch wel een behoorlijke misser in dat opzicht. Vooral omdat de film nogal op het sentiment mikt.

Niet leuk voor jong, en zeker niet voor oud.

Doorsnee.

I agree met Zinema

Al heb ik me geamuseerd
De wereld waarin het plaatsvond erg mooi
Het verhaallijn goed , maar te vaak gezien wat het erg voorspelbaar maakte.

Nonetheless vermakelijke film

avatar van RickZ
Animatie met simpele animatie, en matig verhaal over vredig volkje dat aangevallen wordt door mensen.

avatar van SaNDuTjE
Leuke kleine film die toch serieuzer is dan ik in 1e instantie gedacht had.

De animatie zijn goed maar verre van pixar/disney niveau, dus verwacht daar te veel van. Het verhaal is redelijk voorspelbaar maar zozeer dat het storend is.

Al met al een leuke film voor tussendoor, vooral ook door de speelduur.

avatar van james_cameron
Middelmatige SF-animatiefilm, qua verhaal een beetje Avatar-achtig. De animatie is best oké, vooral de spectaculaire aktiescenes zien er goed uit, maar de personages zijn tweedimensionaal (haha) en de toch niet beroerde stemmencast bakt er weinig van. De dialogen zijn ook erg banaal en vlak. Te complex en intens voor kinderen, maar te rommelig en simplistisch voor volwassenen. Hier en daar een indrukwekkende scene (vooral de climax werkt goed), maar als geheel maakt de film geen indruk.

avatar van witboek
Lijkt een beetje op zo'n documentair dat als onderwerp heeft : "is there life in space?"

avatar van grovonion
Goede animatiefilm met een sterk ecologisch getint thema. De symboliek ligt er duidelijk op maar stoort op geen moment door de sterke verhaallijn die alleen tegen het einde afzwakt.

De plotomomschrijving hierboven is trouwens wel raar.

avatar van mcdaktari
Ik vond dit een goed gemaakte animatie. Als je de film goed volgt heb je er op een gegeven moment geen erg in dat het animatie is.
Mij verveelde de film geen moment. Aardige S/F animatie 3.5*

avatar van Timecop
origineel was ie wel.

avatar van stuffie
Ik hou van dit soort films. Hoe gedetailleerd het allemaal getekend is interesseert met niet zoveel, als het maar boeit. Wel vond ik het volume af en toe niet in balans. Stemmen te zacht/muziek te hard. Er had wat meer dynamiek in genomen.

avatar van Noodless
Aardige animatiefilm die het vooral moet hebben van de actiescènes.
De personages en het slappe verhaal konden mij niet bekoren.
Weinig of geen humor. 6/10

avatar van Betamax
Vond deze erg mooi, de DVD leek wel HD. Wat een strak en scherp beeld.
Verhaal was prima, is echter zeker geen kinderfilm.

avatar van Pkunk
Hele leuke animatie. Ondanks dat het verhaal ontzettend cliche is wordt het toch op zo'n manier verteld dat het me erg wist te grijpen. Misschien dat de muziek daar wat bij hielp, want die was erg mooi en passend.
De animaties zijn (ook voor een film uit 2007) maar matig, het script niet bijster bijzonder en de voice acting sprong er ook niet echt uit. Maar toch 4* op de een of andere manier. Ik vond het gewoon een hele leuk film.

avatar van deft0nes
Leuk filmpje. Doet me heel erg denken aan Avatar en aan de ene kant is de uitwerking veel minder (visueel gezien...duh...), maar aan de andere kant is het verhaal wat groter, het omvat wat meer. Het script is, net als bij Avatar, niet geweldig uitgewerkt, maar het verhaal blijft toch leuk imho.

avatar van TragieStar.*
Lijkt me opzich weer een leuke animatie film, alleen is hij niet zo bekend.
Wil hem graag zien, en hoop dat het snel gaat gebeuren.
Niet dat ik de film dol graag wil zien, maar het spreekt me wel aan en + de stem van Luke Wilson.