Sinbad: Legend of the Seven Seas (2003)

Alternatieve titel: Sinbad: De Held van de Zeven Zeeën

Animatie / Fantasy

geregisseerd door Patrick Gilmore en Tim Johnson
met de stemmen van Brad Pitt, Catherine Zeta-Jones en Joseph Fiennes

Eris, de gemene godin van Chaos heeft het Boek van de Vrede gestolen en Sinbad wodt beschuldigd van de diefstal. Om zijn onschuld te bewijzen maakt Sinbad een reis om het Boek terug te vinden. Hij zal wel eerst allerlei monsters die Eris op hem loslaat moeten verslaan.

avatar van Mai*
Ik heb gister de film in het engels gezien. zondag middag, in bed..heerlijk!!

Zo'n leuke film, heb echt genoten!!

Dus een saaie regenachtige zondag-bed middag film..echte aanrader dus!

ik keek hem vroeger toen ik klein was wel elke dag, zodat ik hem op een gegeven moment gwn letterlijk kon afspelen in m'n hoofd

avatar van namingway24
Erg matig.

Ik snap de keuze voor 3D in sommige scènes echt niet; vaak zag het er gewoon zwaar teleurstellend uit. Verder wordt de film nooit meer dan een paar standaard actiescènes afgewisseld met een teleurstellend plot en een clichématige romance.

En misschien is dit in de Engelstalige film minder erg, maar de Nederlandse stemmen waren rampzalig slecht.

avatar van bennyboy
een erg goede animatie fim.
heb em er erg mee vermaakt. is hier en daar wat voorspelbaar maar...

Lekker vermakelijk, leuke animaties met leuke stemmen van Brad Pitt en Michelle Pfeiffer.

leuke film, ook voor volwassenen. mooie stemmen (engels), mooie omgevingen. Het 3D voegt ook zeker wat toe.

avatar van van duijn
Best wel vette animatie.

avatar van gizmo_o
Prima tekenfilm (met onnodige CGI wat mij betreft) over de legende Sinbad.
Eenvoudig, maar erg vlot en avontuurlijk verhaal over een piratenbende waarvan de baas Sinbad, voor lastige keuzes wordt gezet door de godin Eris en een soort van duivels spel met hem speelt.
De tekenstijl beviel me goed, maar de monsters die Eris op Sinbad afstuurde vond ik helemaal niet passen in deze stijl en ook gewoon vaak niet mooi. Bij die ijsvogel had ik het idee dat ik naar een mislukte Pokemon aan het kijken was.
Voicecast was prima & de soundtrack erg mooi.

3,5*.

avatar van Pepino
Fantastische animatie, maar daarmee heb ik alle punten gegeven.
60% van de film bevat walgelijke CGI, alsof 2D-decors uit den boze zijn. Het verhaal was zeer repetitief: varen, een monster, varen, een monster, varen, ... en de romance tussen Sinbad en Marina was voorspelbaar.
Wat een klucht.

avatar van Rico120
wel een goeie film
niks aan te merken

avatar van John Barry
Sinbad: Legend of the Seven Seas vind ik een leuke en vermakelijke animatie film.

Het verhaal wat in de film verteld wordt vind ik goed bedacht. Het duivelse plan van Eris zit eigenlijk best goed in elkaar. Eris komt erg goed over als femme fatale. De romance tussen Sinbad en Marina komt goed uit de verf. Sinbad zelf vind ik leuk personage en diens karakter verandering ( of eigenlijk zijn herontdekking van zijn eigenlijke karakter ) is goed weergegeven. Eigenlijk is elk personage ( inclusief de wat kleinere rollen ) wel geslaagd te noemen.

De wat meer serieuze scenes worden afgewisseld met humor en paar goede actie scenes. De film heeft veel vaart. Maar de film heeft genoeg rustpunten zodat het geheel niet te gehaast aanvoelt. De humor in de film zit goed elkaar en is goed gedoseerd.

Op de ijsvogel in het midden van de film na vind ik de hele film erg mooi geanimeerd. De muzikale begeleiding komt van Harry Gregson-Williams en hij levert goed werk af.

Al met al vind ik Sinbad: Legend of the Seven Seas een behoorlijk geslaagde film.