Moana (2016)

3,42

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Ron Clements en John Musker
met de stemmen van Dwayne Johnson, Alan Tudyk en Auli'i Cravalho

Prinses Moana is de dochter van het opperhoofd van haar stam, en komt uit een bekende familie van zeevaarders. Samen met haar held, de halfgod Maui, zet ze koers naar een legendarisch eiland. Tijdens de reis worstelen ze met de verraderlijke oceaan en alles wat zich onder het wateroppervlak verbergt en leren ze waar echte vriendschap toe kan leiden.

68 BERICHTEN 21 MENINGEN
geplaatst: 21 maart, 16:36 uur [permalink]
Mooie en pakkende muziek waar een dosis humor inzit. Het verhaal is natuurlijk Disney niveau: goed vs kwaad, één persoon die het allemaal moet fixen en iets wat de grapjas of gek moet uithangen (de haan). Het 3d modelleer detailniveau voor deze film is precies goed. Meer hoeft het voor mij niet. Ik zie daarbij geen eentonigheid en copy/paste werk in textures en omgevingen (Dit was wel het geval bij Frozen en daar ergerde ik me vreselijk aan). Voor mij is dit de leukste Disney film tot nu toe. Mijn dochtertje van 3 kan geen genoeg van deze film krijgen, Lucky for me

avatar van TornadoEF5
geplaatst: 4 april, 02:30 uur [permalink]
Prachtfilm die beschikt over zeer mooie animatie, een leuk en aangenaam mythisch verhaal en een aantrekkelijk hoofdpersonage die bovendien goed kan zingen. Wellicht ben ik één van de weinige die de liedjes doorgaans een meerwaarde vindt in de Disney-films hoewel ze ook niet allen geslaagd zijn. Ik vind het opnieuw een geslaagde film en Disney is al voor een lange tijd helemaal terug. Ik vind de wave van de jaren '10 nu al beter dan die van de jaren '90. Een van de beste Disneys tot op heden (na het legendarische The Lion King uiteraard). En misschien noem ik mijn dochter als ik er ooit één zou krijgen wel Moana (of Ophelia, nog een verwijzing naar de filmwereld).

avatar van arno74
geplaatst: 4 april, 18:47 uur [permalink]
Fijne film, aangenaam verrast. Qua animatiekwaliteit staat het boven Frozen en qua liedjes en leuke personages staat het daar ook niet ver van af. Een pakkend verhaal en visueel sterk met prachtige kleuren en details. Aanrader. 4*

avatar van Sergio Leone
geplaatst: 5 april, 11:06 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Redelijk.

Moana is sowieso al een beetje anders omdat er nu geen plaats is voor een verplichte romance. Het is zo meer een buddy verhaal, ook al blijven andere verplichte elementen er bijzitten, soms totaal overbodig – de kip, om zo maar iets op te noemen.

Stemacteurs doen het over het algemeen wel goed, al vind ik Dwayne Johnson als bekende naam niet de ideale stem hebben.

Visueel wel kleurrijk, wat de film aangenaam kijken maakt. De liedjes zijn een beetje hit-or-miss, maar dat is in zowat iedere recente animatiefilm, lijkt me. Verder niet al te veel momenten dat het slabakt en zodus is Moana een vlot tussendoortje gebleken.

avatar van Matt81
geplaatst: 5 april, 16:56 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Sergio Leone schreef:
Redelijk.

Man, juist die kip was briljant in zn onnozelheid!

avatar van krosnicky
geplaatst: 9 april, 22:40 uur [permalink]
heb deze net gezien en hij is wel leuk maar ik hoef hem niet nog is te zien er zaten geen leuke personages in de humor was ook ver te zoeken en het verhaal was nogal simpel en het varkentje mocht wel een grotere rol krijgen vond ik .
samen met The Jungle Book de minst goeie Disney films van 2016

avatar van MovieMind

geplaatst: 15 april, 22:45 uur [permalink]
Leuk filmpje en mooi gemaakt.
Een familiefilm waar je met het hele gezin van kan genieten.

De fratsen met dat kippetje of is het haantje, daar moest ik toch wel om lachen.
Voor animatie begrippen een goede sidekick.

avatar van keimpeS
geplaatst: 25 mei, 18:47 uur [permalink]
Disney doet het weer, leuk pakkend verhaal & goede muziek. Daarnaast is het visueel ook erg mooi, voornamelijk de scène met die krab. Die kip is ook geweldig en steelt de show haha! (Leuke humor)