Moana (2016)

3,58

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Ron Clements en John Musker
met de stemmen van Dwayne Johnson, Alan Tudyk en Auli'i Cravalho

Prinses Moana is de dochter van het opperhoofd van haar stam, en komt uit een bekende familie van zeevaarders. Samen met haar held, de halfgod Maui, zet ze koers naar een legendarisch eiland. Tijdens de reis worstelen ze met de verraderlijke oceaan en alles wat zich onder het wateroppervlak verbergt en leren ze waar echte vriendschap toe kan leiden.

39 BERICHTEN 11 MENINGEN
avatar van tbouwh
geplaatst: 22 december 2016, 20:04 uur [permalink]
John Milton schreef:

Je moet er snel bijzijn tbouwh, meestal binnen 2 weken. Was bij mij ook op het nippertje. Maarre... het maakt wel degelijk heel veel uit 😉
waarschijnlijk kom ik daar ook wel achter als ik de Engelse versie nog eens zie. Irriteerde me vooral bij de liedjes wel aan onze geliefde moedertaal 😇 en inderdaad, hij draait bij Pathé nog wel in het Engels, maar dan slechts spoorslags. Dan moet je maar net kunnen op een van die momenten.

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst: 26 december 2016, 16:41 uur [permalink]
Nog maar zo weinig stemmen bij deze toch weer sterke Disney?
De animaties zien er weer prachtig uit en het verhaal sprak mij meer aan dan dat van Frozen.
Leuk hoe ze eeuwenoude legendes bewerkten tot een nieuwe Disney film.
Erg leuk vermaak voor jong en oud. Wat mij betreft een van de betere films die ik van dit jaar gezien heb.

avatar van murtcelP
geplaatst: 29 december 2016, 21:17 uur [permalink]
Erg mooie film. Leuk om een keer de Polinesische cultuur belicht te zien, iets waar ik niet veel van af weet. Mooie liedjes (wel wat veel, maarja, das Disney hè 😉 ) en sowieso erg goede muziek! De animatie is ook prachtig. Het water, vuur, de bewegingen, geweldig! Bij Disney ga je altijd vergelijk met de andere films, en dan is geen topper, maar buiten dat wel een hele goede film!

avatar van jippie2010
geplaatst: 4 januari, 18:37 uur [permalink]
We kennen het recept ondertussen wel, vaak succesvol maar in Vaiana kwam het te veel geforceerd over. Ze proberen de succesformule opnieuw toe te passen maar slagen daarin niet echt te overtuigen. Met het plot is niks mis mee, en het is zeker mooi gemaakt. Maar het wist me nergens te raken. Jammer. *3.0

avatar van mcdaktari

geplaatst: 4 januari, 19:35 uur [permalink]
Waarom moeten ze die mooie animatie films toch altijd weer verpesten door er een halve musical van te maken. Als er gezongen word is voor mij de lol er wel vanaf. Als het nu maar één lied zou zijn, oke. Liever niet maar vooruit. Als ik graag muziek hoor luister ik wel op spotify.

avatar van emmes
geplaatst: 4 januari, 19:47 uur [permalink]
Perfecte disneyfilm a la Frozen. Met liedjes, ja, maar dat weet je als je naar een Disney (non Pixar) film gaat. De liedjes zelf zijn hier in elk geval best te pruimen. Knap gemaakte film die zijn tijd neemt om een verhaal te vertellen, met weinig "druk" gedoe.

geplaatst: 10 januari, 21:45 uur [permalink]
Leuke dilm, ook al heb ik een hekel aan de vele zoetsappige liedjes, die bij Disney verplicht lijken.
Een vrouw als heldin, mooie polynesische elementen en net genoeg humor om het als vader uit te zitten. Voor het eerst sinds lange tijd een disney film die ik wel kan aanbevelen

geplaatst: afgelopen donderdag om 20:11 uur [permalink]
Met 'Frozen'(2013) leek Disney op de goede weg te gaan, helaas 's 'Moana' goed voor tien stappen achteruit. Deze Disney animatie musical wordt geplaagd door redelijke poepvervelende liedjes, Met één echte leuke grap”Een zelfrelativerende opmerking van Maui aan het adres van de Disney Studio’s: “I’ve you wear a dress and you’ve got a sidekick, then you are a princess”.
Het decor en de setting mag dan wel nieuw zijn, de Polynesische eilanden (Ik heb in ieder geval geleerd dat Polynesische mannen geen borst- en okselhaar hebben), uiteindelijk komt de studio met het zelfde inmiddels uitgemolken en uitgekauwde verhaaltje, dat ze de laatste twintig jaar gebruiken. Ook Moana is, net als al die andere Disney figuren op zoek naar haar eigen ikje. “Je moet zijn wie je van binnen bent,” zegt Moana’s oma tegen haar. Kom op, Disney, verzin eens wat nieuws.

avatar van clubsport
geplaatst: afgelopen zondag om 10:49 uur [permalink]
ik blijf toch altijd een beetje heimwee houden naar de oude handgetekende animatie van vroeger
( nou ja vroeger , zo lang geleden is het ook niet) het ziet er mooi uit maar mist de warmte .
Het verhaal is aardig maar ook niet meer dan dat en lijkt wat diepgang te missen .
De algemene gedachte die bij mij blijft hangen is : redelijk maar niet echt meer dan dat .