Zootopia (2016)

Alternatieve titel: Zootropolis

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Byron Howard, Rich Moore en Jared Bush
met de stemmen van Ginnifer Goodwin, Jason Bateman en Idris Elba

Nick Wilde is een vos die woont in de dierenstad Zootopia, die is onderverdeeld in wijken als Tundratown, Sahara Square, Little Rodenta en Burrowborough. Nick slaat op de vlucht wanneer hij onterecht beschuldigd wordt van een misdaad en Lt. Judy Hops, een zelfingenomen konijn en de beste agent van Zootopia, hem op het spoor zijn. De twee moeten echter een team vormen wanneer blijkt dat ze het doelwit zijn geworden van een samenzwering.

avatar van nadrin
Super grappig. Vooral de luiaards

Mooi gemaakte animatiefilm, met wat leuke scènes.
Maar het verhaal vind ik iets te kinderachtig voor een avondfilm...
Niet echt mijn ding dus...

avatar van Shadowed
Ook lollig.

Misschien ook wel een van de beste Disneys die er zijn. Vooral omdat deze Zootopia stiekem wat kritiek in zijn film heeft gestopt. De soms wel erg realistische kijk op de maatschappij valt weleens op, terwijl de makers het nog steeds vrij kinderlijk houden.

De grappen zijn inderdaad wat flauw, maar de film weet eigenlijk wel te boeien. De kritiek vind ik perfect vermengt zodat kinderen niet meteen doorkrijgen dat dit in de maatschappij zit maar wel een idee krijgen dan discrimineren vanwege bepaalde vooroordelen fout is.

Al met al geslaagde Disney film.

avatar van K. V.
Ben wel aangenaam verrast door deze film. Toch wel een serieus verhaal met toch wel zware thema's zoals discriminatie, drugs, ... maar toch ook met de nodige humor en kleine grapjes.
Verder leuke personages, met de luiaards als uitspringers
Verder was het weer een erg mooie film en ook veel actie.
Toch wel een aanrader voor jong en oud.

avatar van hannes64
Heerlijke feelgood.