• 8.347.778 stemmen

Geregisseerd door: Byron Howard, Rich Moore en Jared Bush

Met onder meer: Ginnifer Goodwin, Jason Bateman en Idris Elba

Releasedatum: 17 februari 2016

Plot Zootopia

"Welcome to the urban jungle."

In een fantasierijke wereld vol zoogdieren vervult de ambitieuze Judy Hopps haar kinderdroom. Zij gaat als eerste konijn aan de slag als agent bij het politiekorps van Zootopia. Eenmaal in de grote stad aangekomen verlopen de eerste werkdagen voor de overijverige en naïeve Hopps desastreus. Zij wordt opgelicht door de sluwe vos Nick Wilde en verliest daarnaast ook bijna haar baan als agent. Hopps neemt als laatste redmiddel een zaak aan om haar baan te redden. Hopps zoekt noodgedwongen de hulp van Wilde. Samen vormen zij een ongewoon team wanneer blijkt dat ze het doelwit zijn geworden van een samenzwering.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Nick Wilde (stemrol)

Judy Hopps (stemrol)

Chief Bogo (stemrol)

Assistant Mayor Dawn Bellwether (stemrol)

Officer Benjamin Clawhauser (stemrol)

Bonnie Hopps (stemrol)

Stu Hopps (stemrol)

Yax (stemrol)

Mayor Leodore Lionheart (stemrol)

Mrs. Otterton (stemrol)

avatar van nadrin

nadrin

Super grappig. Vooral de luiaards

Tarkus

Mooi gemaakte animatiefilm, met wat leuke scènes.

Maar het verhaal vind ik iets te kinderachtig voor een avondfilm...

Niet echt mijn ding dus...

avatar van Shadowed

Shadowed

Ook lollig.

Misschien ook wel een van de beste Disneys die er zijn. Vooral omdat deze Zootopia stiekem wat kritiek in zijn film heeft gestopt. De soms wel erg realistische kijk op de maatschappij valt weleens op, terwijl de makers het nog steeds vrij kinderlijk houden.

De grappen zijn inderdaad wat flauw, maar de film weet eigenlijk wel te boeien. De kritiek vind ik perfect vermengt zodat kinderen niet meteen doorkrijgen dat dit in de maatschappij zit maar wel een idee krijgen dan discrimineren vanwege bepaalde vooroordelen fout is.

Al met al geslaagde Disney film.

avatar van K. V.

K. V.

Ben wel aangenaam verrast door deze film. Toch wel een serieus verhaal met toch wel zware thema's zoals discriminatie, drugs, ... maar toch ook met de nodige humor en kleine grapjes.

Verder leuke personages, met de luiaards als uitspringers

Verder was het weer een erg mooie film en ook veel actie.

Toch wel een aanrader voor jong en oud.

avatar van hannes64

hannes64

Heerlijke feelgood.

En ook zo mooi gemaakt.

Halve ster verhoogd.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19853 berichten

Met een half oog meegekeken. Het zit vol moraaltjes en is typisch feelgood zoals we Disney een beetje kennen. Bij momenten ook erg druk. Uiteindelijk is het een verhaaltje dat evenzeer in de mensenwereld had kunnen afspelen. Zo is er oa wordt gejat uit The Godfather en Police Academy.

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Ik heb erg genoten, mooie film, net het echte leven en happy end...... Best aardig verhaal......

avatar van Ste*

Ste*

Nick Wilde moet toch wel het aantrekkelijkste animatie-dier ooit zijn, en als ik zo eens rondkijk op internet ben ik niet de enige die dat vind

avatar van JJ_D

JJ_D

Een film over onze samenlevingen, hier en nu. Want het is me toch een zootje, nietwaar?

Over het klassieke zondebokmodel, of de verdeel-en-heersstrategie. Over wij tegen zij. Over anders zijn. Over jezelf proberen overstijgen, niet als een keuze, niet als een talent dat sommigen hebben en andere niet, nee, als een morele plicht. De plicht om je DNA een hak te zetten, je biologie te kijk te zetten, en ethisch te denken, te voelen, te handelen.

En dat in een animatiefilm? Zeer zeker. ‘Zootopia’ toont met veel humor en in de typerende combinatie van lach en traan hoe wij mensen in elkaar zitten. Ooit heette dat een fabel. Welnu, deze fabuleuze prent is er zo eentje.

avatar van rep_robert

rep_robert

Toch een ondergesneeuwd Disney pareltje, ondanks de goede box office. Het is zeker geen Frozen of iets anders qua grootsheid, maar misschien komt het ook doordat de film niet te kinderlijk in de opzet is. Er wordt een grote fantasierijke wereld opgezet waarin het vooral het eerste uur genieten geblazen is van de vele originele vondsten waarin de vele zoogdieren in deze wereld samenleven en dat dus met elkaar samen doen.

Het plot is straight forward en als je op de extra's van de blu-ray er ook nog eens achter komt dat de focus pas heel laat in het productieproces van Nick Wilde naar Judy Hopps is verschoven, besef je pas dat het best knap is dat de film nog coherent is geworden. Ze beseften al snel dat Nick Wilde geen sympathieke hoofdrolspeler is en dat de film Hopps nodig had als lead character. Zodoende hebben ze dat aangepast.

Je merkt in de synopsis hier op MovieMeter dat een omschrijving is gebruikt van een tijdje voordat de film is uitgekomen, want deze klopt natuurlijk van geen kant en legt de focus dus ook niet op Hopps. Eigenlijk best tenenkrommend dat niemand ooit de moeite heeft genomen om de synopsis hier te wijzigen. Misschien dat ik dat zo maar eens ga doen.

Gelukkig is de film voor iedereen goed kijkbaar en wat de film echt episch maakt is de scene met de luiaard. Zelden dat ik de laatste jaren zo'n slappe lach heb gehad. Ik had het vier jaar in de bios al, maar nu nog steeds. Deze scene is echt een instant classic en alleen dit maakt de film voor mij al een moderne Disney topper!

En ja, de derde akte vlakt iets af, werkt naar een standaard moraal toe en kent weinig verrassing meer. Maar toch blijft dit wel een van mijn favoriete animaties van de laatste 5 jaar.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

14 roofdieren zijn spoorloos verdwenen in Zootropolis en de allereerste konijn-agent krijgt 48 uur de tijd om zich te bewijzen als rechercheur. Bij vlagen erg grappig zoals met de grote maffiabaas Mr. Big en de scène bij de Rijksdienst voor het wegverkeer. Heel leuk, maar stiekem had ik er net iets meer van verwacht.

avatar van Esteban

Esteban

Zootopia+ is een nieuwe spin-of animatieserie die op Disney+ zal verschijnen.

avatar van ZAP!

ZAP!

Voor een keer best te doen. Vlot en met genoeg sympathieke personages.

avatar van macrobody

macrobody

Prima animatie. Leuk verhaaltje en vormgeving. Waar een wil is is een weg is altijd een mooi thema waar maar weinig mensen in geloven IRL.