• 8.352.733 stemmen

Geregisseerd door: Jan Kounen

Met onder meer: Vincent Cassel, Tchéky Karyo en Monica Bellucci

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Dobermann

De charismatische crimineel Dobermann leidt een bende van brute misdadigers. Na een ingewikkelde bankoverval worden zij door de politie van Parijs achterna gezeten. De jacht wordt geleid door de sadistische agent Christini, die slechts één doel heeft: koste wat kost Dobermann pakken.

imageimageimage

Yann Le Pentrec aka Dobermann

Inspecteur Sauveur Cristini

Jean-Claude Ayache, dit "Moustique"

Inspecteur Baumann

dobberman 2 op komst !!

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Dobermann 2: Arm Wrestle (2013) - IMDb

Inderdaad. Zou je niet snel zeggen nee.

Tcheky Karyo speelt erin?? Ik dacht dat ie een half kopje kleiner was gemaakt in deel 1. Misschien dat ie terugkeert als zombie met een half hoofd?

avatar van Ralf81

Ralf81

Love it or hate it........

avatar van mister blonde

mister blonde

• 11994 berichten

Lekker geschift filmpje. Vond de stijlvondsten en humor wel aardig, maar in combinatie met de gewelddadige actiescènes wordt het erg vermakelijk. Acteerwerk was niet best trouwens. Als dit een Nederlandse film was geweest, had iedereen daar over gevallen (maar door de taalbarrière, valt het hier minder op). Tchéky Karyo is de uitzondering (geweldige rol), Cassel ging nog wel, maar voor de rest was het echt erbarmelijk.

Een detail, want heb me er nogmaals prima mee vermaakt. Lekkere mafkees die Kounen. 3,5 sterren.

avatar van fcdenhaag

fcdenhaag

aardig filmpje, maar zoals wel vaker met Franse producten: mooie vormgeving, weinig inhoud

stinissen (crew films & series)

Humor verpest de film.

avatar van krizl

krizl

stinissen schreef:

Humor verpest de film.

dat vind ik net het leuke aan de film

stinissen (crew films & series)

krizl schreef:

dat vind ik net het leuke aan de film

Ieder zijn genre

avatar van blurp194

blurp194

Zinloos geweld.

Als er nou nog een beetje meer knipoog, een beetje humor in het verhaal gezeten had was het misschien nog wel wat geweest. Maar ik zie het er niet in. Gewoon Cassel en Bellucci met z'n tweetjes op herhaling als ontspoort stelletje psychopaten, die voor de lol er op los knallen. En vanzelf daar het antwoord op vinden van een even psychopathische politieman. Vooral onsmakelijk, en zonder dat het ook maar het kleinste lachje oproept. Terwijl dat toch wel de bedoeling geweest zal zijn.

Mislukt.

avatar van Insignificance

Insignificance

Deed mij een beetje denken aan een voorloper van wat de jongens van Crank zoal uit de mouw schudden. Wel een halfslachtige die nogal chaotisch uit de startblokken komt en van tijd tot tijd iets te flauw is. Niet iedereen is even leuk. Het kereltje dat alsmaar staat te kauwen is zelfs onuitstaanbaar.

Wel lollig is de cartoon waarmee het opent. Idem voor de opening in de kerk. Daarna is het een gevalletje van dan eens mis en dan eens raak. Kounen komt vrij blits voor de dag met wat visuele foefjes en een soundtrack die heel aardig meedoet. Jammer dat hij dat niet consequent doortrekt.

Alsof het een zeker ritme mist. Op z'n best een extravagante, uitbundige, uitgelaten en ultra gewelddadige film met de helm, de baby en de gratis scheerbeurt als blikvangers. Daarbij heeft het een aantal geinige details, zoals de can opener, en Karyo is geweldig als ontspoorde, brute mafketel.

De Pastoor is ook goed voor een paar vermakelijke momentjes. Geldt wat minder voor Cassel. Dobermann mag dan de koelste van het hele spul zijn, zo is hij ook een beetje saai. Zo heeft het de snippers van een forse, opgepompte adrenaline stoot, maar als geheel komt het er niet helemaal van.

gauke

Deze deprimerende, luidruchtige, knotsgekke en op visueel vlak afschuwelijke film leek een mix tussen een soapklucht en een gangsterepos. Zowel de stripverhaalwijze als de flauwe zwarte humor (hoe cynisch en bitter ook bedoeld) spraken niet tot mijn verbeelding.

avatar van leatherhead

leatherhead

Flauwig actievehikel dat een beetje blijft hangen tussen doorsnee en over-the-top. De bij wijlen blitse editing en soms vitale actiescenes weten niet genoeg te verbloemen. Verder kan ik me niet anders voorstellen dan dat acteurs als Cassel en Duris hier met schaamte naar terugkijken, want het is werkelijk pijnlijk om te zien hoe zulke geweldige acteurs zwaar door de mand vallen hier. Vooral Duris maakt er echt een potje van. Ach ja, ieder zo zijn jeugdzondes.

Ondermaats gepruts met vervelende clowneske humor. Had er veel meer van verwacht. 1,5*.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Vincent Cassel, Tchéky Karyo en de mooie Monica Bellucci, een prachtige cast met naast deze drie nog wat prima acteurs. Een simplistisch verhaaltje over een bende overvallers, overgoten met drukke beelden en een druk script. Het lijkt op een samenraapsel van stukken uit bekende films waar de regisseur zijn dingen uit heeft gestolen.

Het moge duidelijk zijn dat deze film je ligt of geheel niet. Vreemd genoeg pas ik ergens in het midden van die beoordelingen hier op MM. Ik heb me kunnen vermaken met dit chaotisch prentje, Fransen hebben zoiets zeker eerder en daarna ook wel gedaan. An sich ben ik daar wel over te spreken, een vlot maar niets inhoudend stukje tv-vertier.

Het gaat om karikaturen, gestoorde gasten die maar zonder moeite overvallen plegen. Daar tegenover staat dan weer de politiemacht met een gespannen, zeg maar overspannen chef die al jaren aast op de bende. Ditmaal ziet hij zijn kans eindelijk schoon, een overval die zij kunnen verijdelen en zo de bende kan inrekenen.

Ach.. ik heb me wederom kunnen vermaken met deze Franse productie. Mijn 3** blijven staan, een 6,5/10.

kappeuter (crew films)

sinterklaas schreef:
Dobermann 2: Arm Wrestle (2013) - IMDb

Inderdaad. Zou je niet snel zeggen nee.

7 jaar later...

Staat nog wel op IMDb, maar belooft weinig goeds:
Doberman: Cops Blood Never Dries - IMDb

IMDb schreef: