• 8.347.392 stemmen

Geregisseerd door: Kevin Munroe

Met onder meer: Mako, Sarah Michelle Gellar en Mikey Kelley

Releasedatum: 18 april 2007

Plot TMNT

Wanneer New York City wordt bedreigd, is de hulp van de Turtles meer dan welkom. Maar Raphael, Donatello en Michelangelo weten niet meer wat zij moeten doen. Het is nu aan Leonardo en zen-meester Splinter om hen weer op het juiste pad te krijgen en de Ninja Turtles in ere te herstellen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Casey Jones (stemrol)

April O'Neil (stemrol)

Splinter (stemrol)

Diner Cook (stemrol)

Winters (stemrol)

Karai (stemrol)

Narrator (stemrol)

Donatello / Additional stemrols (stemrol)

Leonardo (stemrol)

Michelangelo (stemrol)

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Ajax&Litmanen1 schreef:

Zo lovend en dan slechts 3,0*? Beetje karig. Je mag ook wel een hoger cijfer uitdelen als een film je goed bevalt als tussendoortje

Mwah, blijft een gevoelskwestie. Daarnaast heb ik nog wat negatieve punten achterwege gelaten, omdat ik geen kracht meer had om meer te typen

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Oke, dat kan. Maar vermeld dan dan

Want ik lees nu dat je het verhaal vermakelijk vind, de uitwerking goed vind, de muziek goed vind en de visuele stijl erg kan waarderen. Maar het is duidelijk.

avatar van clockwork72

clockwork72

Grappig filmpje van een serie die ik vroeger graag keek.

Er zaten behoorlijk veel goede actiescene's in (voor een tekenfilm dan.) De film duurt niet al te lang maar ik zie dit gewoon als een langere aflevering. Leuke aninmatiefilm

Leuk, vet, gaaf toppie

Vooral die scene van Raphael met de muziek van 'black betty'

avatar van nachtbraker

nachtbraker

Mijn helden uit m´n jeugd dus vermakelijk is het wel,bijzonder en hoogstaand nergens.

Grootste gemis vind ik een bad-guy en dan een keer geen shredder,maar Slash ofzo.

avatar van Joeri_000

Joeri_000

Vette film.

turtles is jeugdsentiment

Ik vind met name de camerashots erg mooi verwerkt.

Met achtervolgingen e.d.

Net als bijvoorbeeld ghost in the shell is er gebruik gemaakt van

verticale beelden/actie.

Iets meer actie van de turtles was gewenst geweest.

Komt er nog een deel 2???

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Waarschijnlijk wel. De film zou verwacht worden rond 2012 volgens Wikipedia.

avatar van Joeri_000

Joeri_000

Oke, dank je wel

avatar van AchmedATM

AchmedATM

Matige filmpje eerlijk gezegd, alhoewel ik vroeger wel groot fan was van TMNT en die oudere live-actions wel leuk vond. Liever nog een live action vervolg.

avatar van Near_Dark

Near_Dark

Ik heb dit regiedebuut van Kevin Munroe ook eens bekeken...

Plot: Na het laatste gewonnen gevecht tegen hun aartsvijand "The Shredder" zijn de 4 broers van de "Teenage Mutant Ninja Turtles" uit hun normale doen. Hun oudste broer Leonardo, die hen steeds goed heeft geleid, is door hun vader "Master Splinter" op missie gestuurd naar het oerwoud van Centraal Amerika om daar zijn training te vervolmaken.

Zonder hun oudste broer zijn de overblijvende Turtles - Raphael, Donatello en Michelangelo - uit hun normale doen, ze hangen niet meer aan elkaar zoals vroeger. Het is duidelijk dat ze hun oudere broer nodig hebben om hen terug samen te brengen en het kwaad te bestrijden, zoals ze vroeger deden.

Ondertussen hebben de kwade krachten niet stilgezeten en dreigt de mensheid ten prooi te vallen aan monsters uit een andere dimensie die om de 3000 jaar kans zien om op Aarde binnen te vallen wanneer enkele grote sterren op één lijn staan. Dat creëert een portaal waardoor ze naar onze planeet kunnen komen.

Zal Leonardo op tijd terugkeren om zijn broers op het rechte pad te krijgen, zodat ze samen deze nieuwe dreiging het hoofd kunnen bieden....?

Ik ben nooit een fan geweest van de Teenage Mutant Ninja Turtles, maar ik weet wel dat zij al meegaan van in mijn jeugdjaren, toen werden er ook al Videogames van gemaakt die in't Lunapark stonden, dat waren geweldige Beat'em'Up Games.

In't begin worden de Turtles voorgesteld en wordt er enige achtergrondinformatie gegeven zodat ook niet-fans kunnen volgen.
Het is knap geanimeerd en houdt er een goeie vaart in, nergens wordt het vervelend of langdradig.

6/10.
Onschuldig hersenloos vertier om met de hele familie te bekijken.
Het is duidelijk op de jeugd gericht, maar enkel een zuurpruim die zich daar aan stoort

Filmsite: http://wwws.nl.warnerbros.c...

avatar van FelixTheCat

FelixTheCat

Wow deze film is goed gemaakt. Leuk verhaal leuke film. Ik had niet verwacht dat er nog een film hier van kwam, En de animatie is erg goed.

avatar van skipy05

skipy05

Goede film. Ik heb eigenlijk nooit iets van series of films over de Ninja Turtles gezien. Eigenlijk vind ik ze wel tof. Verhaal was goed. Ik vond de film zeer mooi gemaakt.

avatar van stephan73

stephan73

Naast Star Wars: Clone Wars, is dit één van de slechtere CGI-films die ik recentelijk heb gezien.

Rommelig, druk en grafisch gezien niet al te bijzonder. Ook de muziek is niet al te best.

Als de makers van deze film nou eens niet een PG13 hadden gemaakt, maar de latere (donkere) comic hadden gebruikt als voorbeeld, dan had het misschien nog wat kunnen hebben. Maar nu haalt het niet het niveau van een Nikelodeon serie.

Nee, geef mij maar de Turtles van schuimrubber uit de jaren '90!

avatar van Co Jackso

Co Jackso

• 21924 berichten

Als kind was ik niet van veel dingen een grote fan, maar wel van The Turtles. Maar het zegt al genoeg dat ik deze film niet in de bioscoop heb gezien, de verwachtingen waren dan ook zeer laag. Deze verwachtingen zijn grotendeels uitgekomen. Hoewel ik moet toegeven dat de animatie er soms aardig uitzag en het donkere sfeertje in eerste instantie veelbelovend was.

Het gaat vooral mis met het plot en het screenplay. Het plot is te vergezocht, onnodig ingewikkeld. Een ander minpunt is de onevenwichtigheid. Soms is de film vrij donker, maar een ander moment is de film bijna kinderachtig "grappig". Met andere woorden, tijdens een gevecht wordt er elke seconde een komische opmerking uitgesproken die iedereen al talloze keren heeft gehoord. Een bijkomend nadeel hiervan is dat de film nooit enige vorm van spanning kent.

De film is dus duidelijk een gemiste kans, daarnaast ben ik qua insteek een grotere voorstander van de eerste films. Die Turtles hadden in ieder geval uitstraling, ook al waren die films verre van perfect. Ik denk dat het een aantal jaren gaat duren voordat een nieuwe Turtles film uit zal komen, en hopelijk wordt het script dit keer geschreven door iemand die iets kundiger is met zowel het onderwerp als met het schrijven van scripts.

avatar van xaid

xaid

Ben ik nou de enigste die opviel dat splinter zijn linker oor er gewoon opzat , in deel 1 werd zijn oor eraf gehakt door shredder , En in de eerdere delen zat er geen vrouw in de footclan en nu is er ineens een vrouw die de footclan leid paar kleine verhaalschoonheidfoutjes verder een leuke film heb me prima vermaakt met deze 4de deel hopelijk krijgen we nog een 5de te zien

avatar van _Casper_

_Casper_

Wat een coole actie animatie is dit!, film kijkt ontzettend lekker weg, en heb me er geen seconde aan verveeld. Zit leuke actie in en leuk verhaal. Mooi gemaakt ook. Echt een aanrader om te zien. Ik hoop echt dat er een vervolg op komt!

3.5*!

avatar van JulesTMNT

JulesTMNT

Als Turtle fan heb ik hem natuurlijk direct bij de release gekeken, en vanavond tijd voor een herziening. Vanwege mijn jongere broertje moest ik de NL versie bekijken, dus wat betreft de voice acting zal ik uit herinnering beoordelen

Geheel objectief zal deze review niet zijn, want als iets voor mij jeugdsentiment is, zijn het wel de Ninja Turtles.

Het verhaal is relatief simpel, maar volstaat prima voor een film als deze. Vlot, vol avontuur en actie, zoals het hoort. Alles is goed geanimeerd, vooral de achtergronden waren op momenten erg mooi. De menselijke karakters overtuigden op momenten niet helemaal de volle 100% helaas.

Wat ik nog steeds geweldig vind aan deze productie, is hoe goed er met eerder materiaal wordt omgegaan. Boordevol verwijzingen, en voor mij persoonlijk een feest van herkenning.

Om terug te komen op de voice acting, die was voor zover ik me herinner in orde, maar kon een tikkeltje beter. De NL versie was vrij matig, maar kon ermee door.

Ook qua humor zit het goed, dit komt zoals verwacht vooral van Michelangelo.

Conclusie: een avontuurlijk verhaal, netjes geanimeerd en geschikt voor een brede doelgroep. Ruim voldoende actie en voor mij persoonlijk extra leuk vanwege de nostalgische herkenning.

Zoals gezegd misschien een tikkeltje subjectief, maar van mij krijgt deze een dikke 8.

avatar van 606

Mooie animatie film over de Turtles, goede gevechten en actie erin.

Verhaal erom heen is ook aardige gedaan.

De anima is ook naar behoren gemaakt

3,5 ster

avatar van woeler82

woeler82

Ik ben verrast door deze animatie, vond het best wel mooi, terwijl ik de andere movies van de turtles slecht vind

Het is mooi getekent en er zit een leuk verhaal in,alleen jammer dat er geen vervolg is op de deze

animatie,

avatar van jimcarrey gek

jimcarrey gek

Nog eens gezien, en deze film is gewoon geweldig. Vooral mikey Verhoog naar 5 sterren.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2087 stemmen

Gisteren, sinds zeer lange tijd herbekeken..

Ik kan me nog herinneren dat ik met iemand naar de bioscoop ben geweest destijds. Toen waren de Turtles echt een enorme rage. Leonardo was altijd mijn favoriet, weet ik nog In deze film gaat het dan ook vooral om hem en Raphael. Maar ook alle overige personages zijn leuk. Het verhaal is leuk. Ik verwachtte weer een verhaal met Shredder maar er werd mij al vooraf gezegd dat het hier niet om hem ging maar om een stenen leger. Deze zijn dan ook mooi gemaakt. En worden goed in beeld gebracht. Ik moest wel wennen aan de CGI-stijl van de film. Ik was de Turtles altijd gewend uit de 2003 serie. Ik moet wel zeggen dat de film meer die kant op gaat dan de 1987 serie, die de meeste mensen kennen. Het verveelt iig niet. Als je geen fan bent (geweest) van de Turtles, denk ik dat de film niet zo boeiend zal zijn. Maar ik vond, en vind, het dus nog steeds een erg leuk stukje film.

3,5*, maar je mag er bijna een half punt bij tellen.

avatar van Decec

Decec

Uitstekend animatie/actie/avontuur/Familie/SF/Fantaysfilm...

Leuk en grappig verhaal...

Prima acteerwerk...

Perfect animatie, leuk gemaakt...

Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Film Pegasus schreef:
Zoals velen hier is dit ook voor mij jeugdsentiment. Na de tekenfilmserie en de films komt deze donkere animatiefilm. En eigenlijk valt het heel goed mee. Geen flauwe 80's humor meer, maar meer actiegericht met een vleugje humor. De Turtles zijn in ere gehouden qua personaliteit en het is leuk om niet WEERAL Shredder te moeten tegenkomen. Wel is de animatie zelf niet altijd even mooi en vooral de menselijke figuren zijn erbarmelijk getekend. De rest valt nogal mee en het geeft de film ergens wel een aparte look. Wie vroeger de turtles graag zag zal hier ook wel van genieten.

Is het al 5 jaar geleden dat ik die film zag? Dacht dat het recenter was. De film blijft dus wel hangen in het geheugen. Ik blijf toch wel bij mijn vorige mening, al moet ik zeggen dat ik nu toch wel opvallend genoten heb van het gevecht tussen Leo en Raph. Dat was in verhouding met de rest van de film, op vlak van animatie wel mooi om zien. Verder niet veel toe te voegen. Het is nu eenmaal anders dan de tv-reeks uit de jaren '80, al mocht het van mij gerust wat donkerder. Al bij al opnieuw van genoten.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Geweldige film. Ik ben gek op alles wat met de turtles te maken heeft, en deze film is het helemaal. Coole schurken, vette actie en leuke humor.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Man, I love being a turtle!" ... " !!!

Fantastische animatie (CGI) !!! Jeugdsentiment en nostalgie ..., het zijn maar enkele woorden voor deze geweldige film(s) en uiteraard de animatiefilms. Coole figuren ..., zo kan je de turtles best omschrijven. Zalige dialogen en humor afwisselend met heerlijke actie scènes.

De 4 turtles geven vonken en vuur en spatten regelrecht van het scherm.

avatar van richardbr

richardbr

Goed gedaan!

avatar van PEN15

PEN15

Dit is weer eens een vis op het droge. Net zoals met Masters of the Universe dat zich op aarde afspeelde. Daarvan zou je zeggen dat ze beter hadden gekund met cgi. Nu maken de vier amfibieen de grote sprong naar computer animatie, en dat voelt aan alsof je ineens miljonair bent met de mogelijkheden...

..maarre, wat ik zie is vergelijkbaar met iemand die naar een hamburgerketen rent en ineens een hamburger meer bestelt. Ugh. Is dit het écht het beste waar ze mee aan konden komen? Een flutverhaaltje met wederom nul bekende figuren van de franchise. Die zogenaamde monsters zagen eruit als een soort van lachwekkende diepzeedecepticons uit Transformers gen II. Die Superman met die cowboy Henk-kinnebak, wie mag dat wel wezen dan? April, Casey en Splinter die er voornamelijk waren voor de geforceerde comic relief. Dat is wel duidelijk met die leeftijdgrens van zes jaar, maar voor wie is dit nou bedoeld? Er zijn ook kijkers van mijn generatie die hier op af komen. Waarom keken die 'padden overigens ook zo ongelovelijk pissig uit hun ogen. Alsof ze geen emotie hadden en gekrenkt werden door het N-woord. Je mag ze geen Ninja meer noemen, dat is uit de tijd. Jammer, zeer jammer dat ze de kansen hebben laten liggen en TMNT hebben gedegradeerd tot kleuterfilm.

Tot slot, nooit geweten dat de Turtles tegenwoordig bestand zijn tegen temperaturen van -62° celsius als ze zich in een wielruimte van een vliegtuig kunnen verstoppen. Doe dat niet na, kiddies!

avatar van woeler82

woeler82

Vandaag de film of tekenfilm uit de kast gehaald en nog eens gekeken

Ik vind het nog mooier uitzien als ik hem de laatste keer heb gezien

Ik verhoog mijn stem naar 5.0 , zo gaaf vind ik die