TMNT (2007)

Hongkong / Verenigde Staten
Animatie / Actie

geregisseerd door Kevin Munroe
met de stemmen van Mako, Sarah Michelle Gellar en Mikey Kelley

Wanneer New York City wordt bedreigd, is de hulp van de Turtles meer dan welkom. Maar Raphael, Donatello en Michelangelo weten niet meer wat zij moeten doen. Het is nu aan Leonardo en zen-meester Splinter om hen weer op het juiste pad te krijgen en de Ninja Turtles in ere te herstellen.

avatar van DragQueen
Het weerzien met mijn oude helden is geslaagd. de animatie film is klasse vormgegeven. de stad, het riool, het straalt die typische sfeer uit die we gewend zijn. leuk om de turtles weer in actie te zien. ik vindt dat de turtles ( in een nieuw jasje ) mooi zijn uitgewerkt. ik heb vroeger altijd de tekenfilms gevolgd, en de strips gelezen. en ik moet zeggen dat alle kenmerken er gewoon weer inzitten. de verhaallijn is goed genoeg voor een film als deze, en de vijanden waren ook leuk uitgewerkt. ik vermoedt wel dat er een vervolg aan gaat komen, met wat oude bekenden van de turtles. en de echte fans weten waarschijnlijk wel wie dat gaan worden. jawel, verder is dit gewoon een prima anime. heeft mij wel vermaakt. 3,5 sterren.

Mooie film!
misschien komt dit ook wel omdat ik vroeger grote fan was van de turtles!
Maar goed verhaal en leuke animatie film!

avatar van TheRisingSun
Leuke film met verbluffende animatie!

Natuurlijk is het een kinderfilm, maar als je deze 4 schildpadden vroeger in je jeugd hebt meegemaakt dan is dit pure nostalgie! Daarom kan ik deze ook nú nog zeker wel waarderen. Gewoon hartstikke leuk om ze weer te zien, zeker als ze zo goed worden weer gegeven als nu het geval is met de geweldige animatie.
Niet alleen de turtles zien er goed uit, ook de stad, het riool en de vijanden zijn erg goed geanimeerd.
Het plot is wat simplistisch, maar ja de allerkleinste fans moeten het ook nog kunnen volgen, hè!

Ga er vanuit dat er een vervolg gaat komen. Ik ga die dan ook zeker zien!

3 sterren

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Zoals velen hier is dit ook voor mij jeugdsentiment. Na de tekenfilmserie en de films komt deze donkere animatiefilm. En eigenlijk valt het heel goed mee. Geen flauwe 80's humor meer, maar meer actiegericht met een vleugje humor. De Turtles zijn in ere gehouden qua personaliteit en het is leuk om niet WEERAL Shredder te moeten tegenkomen. Wel is de animatie zelf niet altijd even mooi en vooral de menselijke figuren zijn erbarmelijk getekend. De rest valt nogal mee en het geeft de film ergens wel een aparte look. Wie vroeger de turtles graag zag zal hier ook wel van genieten.

avatar van jimcarrey gek
tommykonijn zei: Ik vind Michelangelo en Donatello het beste en het grappigste in deze film Raphael en Leonardo vielen me een beetje tegen en het verhaal vond ik ook best goed! 3.5
ik vind het een goeie film maar ik vind rafhy en leo juist het beste die ruzies vind ik vet goeie acties vette vijanden alleen april en casey waren raar! en rare stemmetjes maar daar wen je aan! ik vond het een 4,0 waard

avatar van tommykonijn

Tja....
Smaken verschillen!

yep da's waar

B100!
Top animatie, echt mooi gemaakt!
Verhaal is goed! Gelukkig andere vijanden en niet weer met die shedder.
Heerlijke humor, samen met mijn zoon regelmatig in de lach geschoten. Moet nog wel de eng.versie bekijken, denk dat die beter is qua humor. Grapjes zijn niet altijd goed te vertalen.

avatar van Flipman
Gave animaties, maar wat een dertien in 'n dozijn verhaal. Toch, als je The Turtles zelf gaaf vindt, is ie gewoon wel leuk. De film zit mij iets te vol met cliché's om 'm echt supergaaf te vinden, maar ze hebben de karakters wel leuk bewerkt, ook al zijn de meesten in essentie hetzelfde. Deze film is in ieder geval wel meer serieus te nemen dan de speelfilms, maar dat komt misschien ook vanwege die kostuums (die er in principe wel gaaf uitzagen, maar niet zo praktisch waren). Ik kom net uit op 'n voldoende. Een vervolg hierop vind ik niet zo nodig.

jimcarrey gek schreef:
Ik heb hem nog eens gekeken en heb hem verlaagd naar een 3,5 (op het randje net niet 4,0) En nu heb ik beter opgelet, ik vind nu ook wel dat mikey en don beter zijn in deze film want die zijn serius (mikey soms) en mikey is grappig en ja ik vond april en casey raar net of de maker niet genoeg geld hadden om die ook fatsoenlijk te maken nou ja goeie gevecht en een BRILJANT verhaal mooi verhaal ook wel de laatste 20 min. vond ik heel goed met die gevechten en als die man verdwijnt is ook heel mooi nu ik dit bericht aan het schrijven ben en denk aan de goeie dingen vind ik hem opeens super goed toch verhoogd 4,5*

avatar van Wolfenstein
Vroeger was ik een echte turtles fan, en deze film doet hen zeker meer recht aan dan die nieuwe animatieserie

avatar van MovieHolic
Dit was een geweldige reünie met mijn oude helden!
Zeer mooi gemaakte animatie die de turtles prima weergeeft!

veron35
Goede film. Vooral voor de oude turtel fan zoals ik. Beetje meer volwassen dan de serie en eerdere films. Het ging wel allemaal iets te snel. Persoonlijk zou ik hem best een 4 willen geven, maar dat verdiend hij eigenlijk net niet.

avatar van dvdfreak123
vroeger als klein kind altijd the turtels gevolgd dus was ik wel wat beniewd naar deze film de animatie is top samen met het verhaal het kijken waard

avatar van T.Bos
Animatie prima in orde, verhaal ook. Zeker het kijken waard. Zeer onderhoudend. Kreeg heimwee naar de turtle comics van vroeger

avatar van abasinp
goeie film mooi gemaakt, ik vond het echt mooi uitzien veel beter dan de oude films, eindelijk een turtles film die je serieus kan nemen.
het verhaal was ook niet eens zo slecht voor een turtles film is die goed genoeg.
de gevechten waren goed vooral die van leo en raph, als leo raph een kinstoot geeft dat de masker eraf vliegt prachtig

avatar van Sasja
Ik ga deze vanavond kijken. Ben toch wel benieuwd geworden. Ik was er vroeger al helemaal gek op (was wel raar, als enigste meisje op school gek op de turtles) ik had laatst de eerste 3 films weer eens gekeken na een tijdje en toch vond ik ze nog steeds leuk. ik hoop dat deze animatie film ook erg leuk is

Dark Miracle
Vroeger was ik een grote fan van de Turtles. Ik speelde de games, genoot van de tekenfilmserie en keek de films keer na keer. Uiteraard hoopte ik dus dat TMNT mij dat "oude" gevoel weer eens kon geven en vanaf de eerste minuut was het raak. Heerlijk.

avatar van toxauron
Zoals veel mensen hier ruik ik nostalgie bij het terugzien van the turtles. Ik mis die goeie oude tekenfilmseries ergens wel. Geslaagde animatiefilm!

avatar van g_unitboy
vroeger vond ik de turtles echt zalig maar nu snap ik niet echt wat ik er ooit in heb gezien

avatar van Sasja
g_unitboy schreef:

De turtles van toen waren ook leuker, net zoals de eerste 3 films

avatar van Donkerwoud
Uit een soort nostalgie heb ik deze film in huis gehaald om met mijn broertje te kijken. Helaas is het ventje nu met onze vader op vakantie en moest ik hem maar alleen gaan zien ( videotheek-materiaal, vandaar ) En tsja, dan wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat ik de leeftijd voor dit soort onzin ruimschoots gepasseerd ben. Ondanks de meer dan behoorlijke CGI, voelt de actie veel te houterig aan. Het enige gevecht dat nog een beetje indruk maakt is wanneer Raphael en Leonardo met elkaar vechten in de regen, maar dat is dan ook de enige noemenswaardige scene. Qua humor bestaat het uit pijnlijk flauwe one-liners en een heleboel voorspelbare slapstick, dus zelfs daarin kon het mij niet vermaken.

Misschien zegt het genoeg dat ik in de eerste plaats deze film keek met bepaalde verwachtingen, want het is tenslotte een franchise die bedoeld is voor 12 t/m 16 en niet voor daarboven. Omdat ik een cynische oude zak ben in deze recensie, toch een redelijke score.

avatar van Donkerwoud
Sasja schreef:

De turtles van toen waren ook leuker, net zoals de eerste 3 films

Maak daar de eerste twee van...:D

Die derde sloeg ook nergens op.

avatar van soom
Ik heb, in een heel ver en heel grijs verleden de film met Judith Hoag gezien, maar weet me daar écht totaal niets meer van te herinneren. Maar ik ben zeker bekend met de Turtles, ook een beetje dankzij m'n broer.
Niet een heel spectaculaire film, maar ook niet slecht. Erg duidelijk dat de film is gemaakt voor basisschool kinderen. Maar ik heb me niet verveeld. Desondanks merkte ik wel dat ik al 22 jaar ben geworden, ja.

avatar van M.Braam
Wat een onwijs mooie en leuke film, en de animatie is gewoon goed of deze film nu gemaakt is voor kinderen van 10 jaar boeit me niet dit is zeker een goede en mooie film voor jong en oud.

Laat er maar snel een deel 2 van komen!

avatar van film88888
Eindelijk deze gezien (Wou deze al lang zien)

Ik vond de Turtles wel cool, en leuk zo in computer animatie, en de sfeer zoals de tekenfilmpjes(van uit de eind jaren 80, en jaren 90) was aanwezig, en ook van de oudere films.

Ik was de film aan het kijken, en ik dacht bij me zelf: Deze film zal toch heel veel gekost hebben om te maken.?
Want in de actie scene's, maar ook gewoon door de hele film (Zelfs als Leonardo terug thuis komt was ook zo heel prachtig gemaakt)

Er zaten ook coole nieuwe dingen in die ik niet verwacht had.
Net zoals het gevecht tussen Leonardo, en Raphael. Dat vond ik zo mooi gemaakt.

Dit zal wel één van de duurste animatie films zijn die er zijn gemaakt volgens mij hoor.

TMNT is zeker niet een film alleen voor de kleintjes.

avatar van Legan
Een terugkeer naar betere tijden. Het verhaal is stukken beter, hoewel nog steeds simpel (voor de kleintjes). De animaties zijn redelijk en de donkere Turtle sfeer is ook weer terug van weggeweest, hoewel ook hier deze wel wat donkerder. Maar ja, we moeten aan de kleintjes denken tegenwoordig. Op naar het volgende deel wat mij betreft.

avatar van Siorgi
De Turtles in de 21ste eeuw, ik heb er toch wel van genoten. De broers met hun eigen karaktertjes hebben visueel een grondige oppoetsbeurt gehad wat wennen is voor de fans van de old school Turtles. Toch is deze heel knap gemaakt en ligt het verhaal in de lijn der verwachtingen. Must see voor de fans maar ook zeker vermakelijk voor de nieuwe generatie.

avatar van HarmJanStegenga
Het verhaal is behoorlijk simpel, maar toch wel erg vermakelijk. Alle vier Turtles zijn erg leuk, vooral Michelangelo - met de oranje band - is geweldig met zijn ''dude'' constant. Zelfs als ie ligt te slapen, is het ''snurk...dude...'', heerlijk Alleen Splinter vond ik totaal niet interessant en misschien had het leuk geweest om de schurken menselijk te laten zijn, i.p.v. die enorme dingen nu, maar het levert wel wat leuke scénes op.

Visueel is de film erg leuk, de donkere sfeer is prima geslaagd en de actiescénes zijn prima, vooral het moment wanneer Leonardo met Raphael vecht in de regen was erg mooi. Voor de rest vond ik de scéne dat Michelangelo al skatend door het riool hun huis inkomt erg gaaf. Daarnaast is de muziek prima en duurt de film niet lang, dus is ie zo uitgezeten. Het was lang geleden dat ik iets had gezien van de Turtles, maar dit was toch wel leuk weer. Hier mogen wat mij betreft nog wel wat meer filmpjes van gemaakt worden, als ze zo zijn als deze.

avatar van Ajax&Litmanen1
Zo lovend en dan slechts 3,0*? Beetje karig.
Je mag ook wel een hoger cijfer uitdelen als een film je goed bevalt als tussendoortje

Ik vond TMNT ook een prima film. Een mooi eerbetoon aan de tekenfilm die ik in mijn jeugd zovaak bekeek. Er mag inderdaad zeker een vervolg nog op gemaakt worden; mij heb je dan zeker als kijker.