Appurushîdo (2004)

Japan
Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Shinji Aramaki
met de stemmen van Ai Kobayashi, Jûrôta Kosugi en Yuki Matsuoka

Officier Deunan Knute en zijn cyborg-partner Briaros Hecatonchires krijgen de opdracht om de Olympus City Computer te beschermen tegen een terroristische aanval. Bij een eventuele aanslag op de computer zou namelijk de hele stad platgelegd kunnen worden en zou er massale chaos kunnen ontstaan.

avatar van Freud
Phoenix schreef:
Alleen die sterfscène van Briareos, inclusief doodsrochel, al!

Vond ik ook vrij bizar, een hoestende robot . Zal zich verslikt hebben in zijn eigen pathetische monoloog of zo.

avatar van Zavo
Bij vlagen visueel wel aardig, maar verder valt er weinig positiefs te melden. Slecht verhaal, slechte soundtrack. Niet erg boeiend, al met al.

avatar van darkjaap
Voor de animefan is Appleseed een meer dan aardige film en zeker één die je moet kijken wanneer je de kans krijgt. De niet animefan, kan misschien afknappen op het bulletproof-gehalte van de hoofdpersoon en het sci-fi-element in deze film, al zijn deze naar mijn mening absoluut niet storend.

avatar van Leviwosc
darkjaap schreef:

Wat leuk dat ik hier mijn eigen tekst tegenkom. Het is niet erg netjes, maar ik beschouw het als een compliment.

Zie hier mijn recensie op filmgids.nl

Welnu, ik hoef hier niks meer te schrijven, want ik ben het uiteraard roerend eens met Darkjaap.

avatar van darkjaap
het kwam erg overeen met mijn mening blij dat ik geen uitbarsting heb gehad

avatar van james_cameron
Spectaculaire mix van 3-D CGI en meer traditionele animatie. Het verhaal is gelukkig goed te volgen (dat is wel eens anders in dit soort films) en de film is zeer onderhoudend, met veel aktie. Tegen het einde wordt alles helaas een beetje te uitleggerig, maar gelukkig maakt de bombastische finale weer veel goed.

avatar van Inland Rabbit
Nog niet veel van ditr soort films gezien. Een vriend van mij zei me echter, af en toe wel eens wat aziatische animatie te bijken, dus toch deze maar meegenomen.

Visueel zag t er aardig uit, soms zelfs erg mooi. Op andere momenten was het dan weer erg crapppy, Verder was ik qua sfeer niet helemaal tevreden, omdat vooral de muziek daar vaak afbreuk aan deed.
Het verhaal deed erg goed zijn best om moeilijk over te komen, maar was eigenlijk vrij simpel, dat vond ik dus niet echt nodig.

Toch wel aardig vermaakt.

Als je je wil verdiepen in (serieuzere - vermoed ik) Japanse animatie zou ik dit soort 3D vehikels proberen mijden. Probeer eens een Oshii film, of wat anders van Production I.G

avatar van Inland Rabbit
tnx voor de tip. Na het zien van Avalon (checkt of ie daar al wat over geschreven heeft, hee, volgens mij niet) staat GITS2 al klaar. Dat gaat vast beter bevallen dan dit filmpje.

Pastichio Rocker
Nee, ik weet niet wat het is, maar ik kom niet door deze film heen. Het verhaal is slecht uitgewerkt, oninteressant en de computeranimaties werken vaak niet. Af en toe is het net alsof je naar één of andere intro van een computerspel zit te kijken. Daarnaast zijn de dialogen ook inhoudelijk erg slap en cliché. Langer dan een uur hou ik het niet vol. De soundtrack daarentegen kon mij wel bekoren. Ik hou wel van die electronische filmmuziek. Het stukje wat me het meest is bijgebleven was de vervormde herrie op het oefenterrein, wat afkomstig is van Ryuichi Sakamoto! Voor de rest veel aangename electronische deuntjes, en de score is ook goed te pruimen. Maar goed, de oude Appleseed vond ik toch een stuk interessanter qua verhaal dan deze film. Een gemiste kans. 1*

(En ook al is de film vrij matig, toch ben ik wel blij met mijn 2-disc tin case met exact dezelfde afbeelding als de poster hierboven!)

avatar van belchinees
Hetzelfde als Pastichio ongeveer...
Dat theoretisch sci-fi gezever vind ik maar vervelend. De soundtrack, die ik al had, was wel nog eens leuk om te horen.

avatar van Rebel80
raar dat zoveel mensen deze film niet goed vonden, ik vind em juist 1 van de betere in zijn genre.

en voor de mensen die het over een hoestende robot hebben, jullie hebben het totaal gemist aangezien ie een humanoid is

avatar van Filmkriebel
Appleseed Alpha was visueel stukken beter, hoewel het plot hier interessanter was en veel uitlegt verschaft over hoe het allemaal in elkaar zit. Weten we dan ook meteen waar de titel vandaan komt. De animatie vond ik niet best; leek wel iets dat tien jaar ouder was.

Leuke film leuk verhaal animatie was gewoon goed naar mijn mening

avatar van Rico120
bad ass movie