Stargate: Continuum (2008)

Verenigde Staten / Canada
Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Martin Wood
met Richard Dean Anderson, Amanda Tapping en Cliff Simon

Terwijl SG-1 de executie van Ba'al, de laatste systemlord van de Goa'ulds bijwoont, verdwijnen Teal'c en Vala op een onverklaarbaar reden. Carter, Daniel en Mitchell reizen terug naar een wereld waar geschiedenis is veranderd en het Stargate project van de tijdlijn is gewist. Terwijl zij de autoriteiten proberen te overtuigen van wat er is gebeurd, komt er een vloot van Goa'uld moederschepen op aarde af, geleid door Ba'al, zijn koningin Qetesh en zijn rechterhand Teal'c.

avatar van Killerkip
xentos schreef:

als dit je eerste keer is met sg-1 dan kan ik begrijpen dat je er niks van snapt, er waren namelijk nog 10 seizoenen en 2 films hiervoor.

Het heeft voor mij dan blijkbaar ook geen zin, deze film te gaan kijken? Heb ook niks eerder van deze (serie/film) gezien...

avatar van jan
jan
Vond deze een stuk beter dan Arc of Truth

avatar van 606
Alweer een prachtige stargate film die weer goed in elkaar zit.
Sterk geacteerd weer.

4 sterren

avatar van EspenSGX
EspenSGX schreef:

Ligt er maar net aan hoeveel de films opbrengen, maar de producenten zijn al druk bezig om nog een film te kunnen maken. Ze zijn echter aan het twijfelen om óf nog een SG-1 film te maken óf te beginnen met Stargate Universe.

Even een update: SG:U gaat nog gewoon vrolijk verder naar een tweede seizoen. De derde SG-1 film, Stargate: Revolution (Working Title), staat in de startblokken en wacht op het groene licht van MGM. Hetzelfde geld voor de eerste Stargate: Atlantis film; Stargate: Extinction. De berichten over de MMORPG game Stargate Worlds, zijn veel minder rooskleurig. De ontwikkelaar, Cheyenne Mountain, zit in diepe financiële moeilijkheden, evenals MGM trouwens wat ook gelijk de reden is van de vertraging die de SG films oplopen. Hopelijk worden die problemen snel opgelost, en tot die tijd Stargate: Universe.

avatar van Bas78
Ik vond deze persoonlijk een beetje beter als Arc of Truth het zit weer leuk in elkaar! Ik als die hard Stargate fan vind het jammer dat er geen films meer komen van SG1.(al zegt boven Espen SGX iets anders)
Ik geef de toch echt wel een 4.0

avatar van ExXxtreme
Een zonsopgang op de noordpool: epic fail.

avatar van EspenSGX
Bas78 schreef:
Ik geef de toch echt wel een 4.0

Ik raad je aan om de website GateWorld,net in de gaten te houden. Op deze site komen alle nieuwsberichten over Stargate binnen.
Lees vooral dit artikel even door, over de toekomst van MGM en de Stargate films: http://www.gateworld.net/ne...

avatar van Brix
Vandaag te zien op TV > MGM > MGM Channel > 21:00 uur

avatar van nightbreed
Het lijkt een beetje op een extra lange TV-serie aflevering, maar wel vermakelijk.

Goede film maar eigenlijk gewoon een extra lange aflevering.
Spijtig dat er geen films meer komen want ik vond SG-1 altijd erg tof om te zien .

avatar van arno74
Eerste maal dat ik naar stargate kijk. Aardig, onderhoudend, maar niet echt bijzonder. Toch wel benieuwd naar de andere stargate films.

Een stand alone productie die, zeker voor degenen die de serie niet kenden, gemakkelijk te volgen was. Het sciencefiction verhaal, inclusief een heerlijke slechterik, was vermakelijk, het tempo zat erin en de cast speelde goed. Visueel viel het wel tegen: de stukken bijvoorbeeld die speelden in 1939 zagen er behoorlijk nep uit.