Battlestar Galactica: Razor (2007)

Alternatieve titel: Razor

Sciencefiction / Actie

geregisseerd door Félix Enríquez Alcalá
met Michelle Forbes, Stephanie Chaves-Jacobsen en Edward James Olmos

Razor laat zien hoe Pegasus, een Battlestar onder leiding van Helena Cain aan de aanval van de Cylons kon ontkomen, en wat er gebeurde in de tijd tussen de aanval en de ontmoeting met de Battlestar Galactica.

avatar van Naomi Watts
Ik ben inmiddels druk bezig met Battlestar Galactica. Wanneer moet ik deze kijken? Na seizoen 2? 3? Of wachten tot ik klaar ben met de serie? De Pegasus heeft zich inmiddels al aangediend in seizoen 2 bij mij.

avatar van Kai
Kai
Naomi Watts schreef:

Late reactie, maar ik zou hem tussen seizoen 3 en 4 kijken. Zo is het destijds ook uitgezonden.

avatar van MMXMMX
Waardeloose film

avatar van sofripa
Attentie: alleen kijken als je als je seizoen 1,2,3 heb gezien. Pas dan is het een verrijking van de Battlestar saga. En anders is er eigenlijk geen touw en vast te knopen. Ik vond het een geweldig belevenis. Zo maar een 'film' tussendoor'. Wat een vondst! Ben ondertussen voldoende afgekikt om te starten met ' Caprica'. De prelude tot Battlestar. Ben heel benieuwd!

avatar van ILDIB
Minder dan de serie, zeker het 1ste uur. Het 2e uur is wel veel meer gelieerd aan Galactica en dat redt m.

Ik vond wat tegen vallen. Ze gaan terug in de tijd maar het is voledig een nieuw verhaal. Ik vind het niet zo goed passen bij de serie.

Loki87
Was uitstekend, zag er heel goed uit. En pas kijken na seizoen 3. Zit gewoon goed in elkaar.

Redelijke film die eigenlijk net zo goed een dubbel-aflevering van de serie Battlestar Galactica zou kunnen zijn. Het heeft dus ook geen zin om deze film te kijken als je de serie niet volgt. De film vertelt deels het achtergrondverhaal van het schip de Pegasus, echter is dit grotendeels al behandeld in eerdere afleveringen. Vooral daarom 'slecht' 3.0 sterren.

avatar van RuudC
Een lange aflevering inderdaad. Echt iets voor de diehards overigens. Razor voegt voor de gemiddelde kijker van Battlestar Galactica weinig toe. Sowieso kwam de film uit op het moment dat de Pegasus al vernietigd was. Snap trouwens sowieso niet dat ze de Pegasus opgeofferd hebben en niet de Galactica, maar dat terzijde, dus het verhaal is een beetje mosterd na de maaltijd. Daarbij meen ik me een aantal scenes te herinneren die ook in de serie zitten. Datgene dat nieuw is, heeft geen enkel belang voor seizoen vier en over het verleden van de Pegasus was in de serie al genoeg verteld. Veel meer dan een geinig opwarmertje is het dan ook niet. Het is wel leuk om een aantal oude bekenden weer te zien, maar het echte werk zit natuurlijk in het laatste seizoen van deze verder puike serie.

avatar van king-kevino
ik vindt battlestar gallactica een hele leuke serie, deze film echter doet me weinig vond het niet spannend en het eerste uur is eigenlijk gewoon saai

avatar van Artemis
FYI Het is het beste om "Razor'' na aflevering 2.17 te kijken.

enorm chaotische film. Te veel flashbacks, en lang niet allemaal zinnig

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben, had wel wat meer aktie in gekund.