Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Battlestar Galactica: Razor (2007)

Alternatieve titel: Razor

Sciencefiction / Actie

geregisseerd door Félix Enríquez Alcalá
met Michelle Forbes, Stephanie Chaves-Jacobsen en Edward James Olmos

Razor laat zien hoe Pegasus, een Battlestar onder leiding van Helena Cain aan de aanval van de Cylons kon ontkomen, en wat er gebeurde in de tijd tussen de aanval en de ontmoeting met de Battlestar Galactica.

avatar van wu-tang
magiccornflake schreef:
Razor is zowat het slechtste wat deze reeks kon overkomen ...
De bedoeling was om het publiek warm te houden totdat seizoen 4 op de buis komt, maar in plaats daarvan vind ik dat deze "film" het constante hoge niveau doorbreekt.

Het lijkt alsof ze wat gaatjes tussen seizoen 2 en 3 (het idee alleen al om een volledig seizoen en meer terug in de tijd te gaan !!) willen opvullen en daardoor komt het geheel rommelig en fragmentarisch over. De "nieuwe" informatie die we krijgen is bovendien oninteressant en draagt niks bij tot de reeks.

Neen, neen.
ze hadden het gewoon anders moeten neerzetten . nu probeerden ze met een onbekend iemand snel diepgang te creeeren doormiddel van flashforwards vanuit pegassus gezien dan !!

ze hadden veel meer tijd kunnen nemen om hun verhaal te vertellen , en daar had best nog wel iets in kunnen gebeuren wat we nog niet wisten ~~

of bv wat meer laten zien van de hele vloot die werd afgeslacht of zo !!

Redelijke film die eigenlijk net zo goed een dubbel-aflevering van de serie Battlestar Galactica zou kunnen zijn. Het heeft dus ook geen zin om deze film te kijken als je de serie niet volgt. De film vertelt deels het achtergrondverhaal van het schip de Pegasus, echter is dit grotendeels al behandeld in eerdere afleveringen. Vooral daarom 'slecht' 3.0 sterren.

avatar van RuudC
Een lange aflevering inderdaad. Echt iets voor de diehards overigens. Razor voegt voor de gemiddelde kijker van Battlestar Galactica weinig toe. Sowieso kwam de film uit op het moment dat de Pegasus al vernietigd was. Snap trouwens sowieso niet dat ze de Pegasus opgeofferd hebben en niet de Galactica, maar dat terzijde, dus het verhaal is een beetje mosterd na de maaltijd. Daarbij meen ik me een aantal scenes te herinneren die ook in de serie zitten. Datgene dat nieuw is, heeft geen enkel belang voor seizoen vier en over het verleden van de Pegasus was in de serie al genoeg verteld. Veel meer dan een geinig opwarmertje is het dan ook niet. Het is wel leuk om een aantal oude bekenden weer te zien, maar het echte werk zit natuurlijk in het laatste seizoen van deze verder puike serie.