The Plan (2009)

Alternatieve titel: Battlestar Galactica: The Plan

Sciencefiction

geregisseerd door Edward James Olmos
met Edward James Olmos, Tricia Helfer en Dean Stockwell

De Cylons begonnen ooit als bedienden voor de mensheid. Zij kwamen in opstand, zijn geëvolueerd en nu lijken ze zelfs op ons. Hun plan is simpel: vernietig het ras dat ons tot slaaf gemaakt heeft. Maar na hun verwoestende aanvallen blijven er menselijke overlevenden over en de Cylons moeten nu improviseren. 'Battlestar Galactica: The Plan' vertelt het verhaal van twee machtige Cyborg-leiders die elk afzonderlijk te werk gaan en vastbesloten zijn om hun taak af te werken.

avatar van ILDIB
The plan is echt 100% overbodig, inhoudelijk niet ergernis opwekkend, het klopt redelijk wel, maar niks toevoegend en zeker niet spannend. Stockwell was wel leuk om te zien. Eigenlijk het enige dat echt van toegevoegde waarde was is de droom van Chief waarbij ie springt., de rest verklaart weinig meer dan we al wisten, alleen iets meer achtergrond, maar dan ook maar ietsjes.

Als losstaande film moet je m zeker niet kijken, daar het 100% een achtergrondverhaal is bij de magistrale serie. Fantastische muziek ook.

avatar van Sjaako
Pfff. de seriw vroeger was top, maar dit is echt een wanproduct...

Laten staan!

avatar van wu-tang
wat een slap aftreksel vergeleken met de eerste 2 seizoenen die ronduit briljant waren , hoewel seizoen 3 er nog net mee doorkon met een aantal leuke afleveringen gaat het steeds meer over de goden dat geld ook voor de cylons iets wat in de eerste 2 seizoenen toch veel minder sterk naar voren werd gebracht

ook begint vanaf dan de serie steeds meer op een soap te lijken en doet niet veel onder voor een afl van the bold and the beautiful met heel seizoen 4 als absolute hoogtepunt wat een gedram allemaal , en al dat spirituele gedoe sloeg al helemaal nergens op

als je ook kijkt naar de regiseurs en schrijvers blijkt dat die allemaal zo,n beetje door andere zijn vervangen vanaf seizoen 3 , iets wat de kwaliteit zeker niet ten goede is gekomen

THE PLAN had op een hele andere manier geschreven/geregiseert toch vele malen beter kunnen zijn , als de schrijvers en regiseurs van de eerste 2 seizoenen zich hier nog 1 x over gebogen hadden was dat waarschijnlijk wel goed gekomen

DUS LATEN STAAN DEZE BAGGER EN HOU HET LEKKER MYSTIEK WANT DE ANTWOORDEN IN DEZE FILM DAAR ZIT JE ECHT NIET OP TE WACHTEN

Goede film. Toch nog een paar interessante dingen gezien. Je weet wel hoe het ongeveer afgelopen is maar nu zie je toch meer tot in het detail. alleen was het einde er nogal versassend snel.

Tyn
Prima film. Leuk om een samenvatting van het verhaal te zien, en dan vanuit het perspectief vanuit de Cylons. Je moet wel de serie gezien hebben om deze te kijken.
Ik snap de negatieve reacties niet zo.

avatar van JeroenE.
Dit is echt een hele slechte film. Alles is eigenlijk slecht, het verhaal, camera werk en de special effects zijn bijna om te huilen. Let is op de rookpluimen, heel erg amateuristisch. Er is wel 1 lichtpuntje: door het camerawerk kun je eigenlijk nauwelijks zien of de acteurs goed acteren. Dat komt omdat die de hele tijd heen en weer gaat, in- en uitzoomt. Het was allemaal zo slecht dat ik niet langer dan een kwartier kon kijken. Omdat ik met de smartphone geen 1,5 ster kon geven doe ik maar 2*.

avatar van nightbreed
Het valt allemaal best wel mee, maar het boeit gewoon voor geen meter. Ik kreeg geen enkel moment het gevoel dat ik in de film zat. De acteurs waren trouwens behoorlijk matig.

avatar van Double Deuce
Wat een avond zo op 3 augustus 2011: eerst “Battlestar Galactica: The Plan” gekeken en alsof dat niet genoeg was, ook “Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000” bekeken.

Maar goed, hier gaat het over “Battlestar Galactica: The Plan”. Ik ben één van de weinigen hier denk ik die wel de serie uit de jaren ’70 heeft gezien en al het moderne Battlestar Galactica niet. Op de ene of andere manier is het er nooit van gekomen me tot de nieuwe serie te zetten. Ik ben overigens wel een groot liefhebber van science fiction.
Zodoende ging ik vrij fris en onbevangen deze film in: Cyclons versus de mensheid!

Dat deze film geen budget had van 200 miljoen dollar is wel duidelijk maar toch ziet alles er wel acceptabel uit qua effecten en zo. De acteurs doen hun best, ze zullen geen Oscars verdienen maar het stoorde me allemaal niet. Het valt wel op dat als je zonder kennis van de serie, je toch wel een wat heldere en creatieve geest moet hebben om het verhaal goed te kunnen volgen. Het is ook geen bijzonder en/of diepgaand verhaal in SF-kringen dus dat scheelt wel iets.

Ik heb de film bekeken als film “an sich” en vergelijk niet met de serie en zo. Dat levert denk ik een iets andere mening op dan wat ik hier over het algemeen lees. Niet dat ik deze film de hemel in prijs want alles is maar net aan voldoende: het verhaal, samenhang van het verhaal, acteergebeuren, camerawerk, special-effects etc. Positief is dat ik de film wel helemaal heb afgekeken en nooit zoiets had van “ja, nu is het wel leuk geweest, stop er maar mee”. Daar staat wel tegenover dat het einde van de film nou niet echt het slot was waar ik aan had gedacht of gehoopt. Beetje flauwtjes en meer zeg ik er niet over om in ieder geval geen spoilers weg te geven.

Ik ga voor 2,5 sterren aangezien ik dit niet als een hoop bagger kan bestempelen of zo. Er zijn in mijn beleving films gemaakt die veel en veel slechter zijn.

avatar van Decec
Ik vond een redelijk Actie/SF film...
Heel jammer, want SF is mijn favoriete genre ...
Te snel beweging camerawerk...
Een neppe schip (te snel)...
Redelijk acteerwerk...
Wel leuk bekende acteur Edward James Olmos (en regisseur) te zien...
Redelijk verhaal...
Jammer, geen aanrader...

Erg slechte film, het verhaal wordt verteld door de acteurs in plaats van in beeld gebracht. Springt van de hak op de tak en is geen moment spannend of boeiend..

Ik heb als kind de originele serie gezien en snap niet zo waarom de naam wordt gebruikt voor een film als deze..behalve het commerciële nut.

avatar van Zeriel
Driewerf bagger. Niet om aan te zien. Vreselijke muzak, irritant cameragezwaai, slechte editing, neppe werelden/graphics.

15 minuten aan besteed, en dat is al teveel, een wanproduct.

Het herinnert bovendien in bijna niks aan de originele serie, op wat groffe gelijkenissen na.

avatar van Fast Eddy
Geprobeerd om van alle nog niet getoonde fragmenten nog een film te maken.
Niet gelukt, het resultaat is erbarmelijk en totaal overbodig.
Een heleboel saaie conversaties tussen de cylons en de mensen.
Een echte schande voor de vrij goede serie.
Totaal af te raden voor de Battlestar-fans

Wil je toch kijken, dan kijk je best eerst naar de volledige seizoenen van de reeks, want zonder die kennis zal de film (denk ik toch) een pak moeilijker te volgen zijn.

Of misschien vind ik deze film slecht omdat de serie zo sterk was .... ?

avatar van wu-tang
nope gewoon slappe hap , gewoon overslaan dus

avatar van black swallow
heb 'm weer opnieuw bekeken,... tis toch wel goed hoor -

om een en ander te kunnen duiden, moet je wel een insider zijn, en als je een insider bent moet je de series een beetje los kunnen laten,

zoiets,

avatar van Phantasm
Gewoon waardeloos, het begin van de film was nog wel aardig, maar daarna begint de verveling gauw toe te slaan dat het zowat slaapverwekkend wordt.