• 8.263.009 stemmen

Futurama: Into the Wild Green Yonder (2009)

Animatie / Komedie | 88 minuten

Genre: Animatie / Komedie

Geregisseerd door: Peter Avanzino

Met onder meer: Billy West en Katey Sagal

Plot Futurama: Into the Wild Green Yonder

"All the other galaxies will be green with envy!"

Er staat weer werk te wachten op de bemanning van Planet Express; Leela is op de vlucht, Bender is verliefd, en Fry moet het universum redden van donkere wezens die het aankomende groene tijdperk proberen te verhinderen.

imageimageimageimageimageimage

Philip J. Fry / Dr. Zoidberg / Prof. Hubert J. Farnsworth (stemrol)

Turanga Leela (stemrol)

Bender (stemrol)

Fanny / Michael's Wife / Boobs Vanderbilt / Dixie / Linda / Petunia / Ruth Ginsberg's Head / Mom (stemrol)

Kif Kroker (stemrol)

Hermes Conrad (stemrol)

Amy Wong (stemrol)

The Number 9 Man / Scruffy / Michael / Neputnian (stemrol)

LaBarbara Conrad / Womens' Prison Warden (stemrol)

Snoop Dogg's Head (stemrol)

avatar van KW2

KW2

23 Februari op DVD

avatar van ultima nova

ultima nova

De film was niet zo goed als de voorbije futurama films, maar toch nog zeker het bekijken waard. Alleen het einde vond ik vreselijk

avatar van KW2

KW2

Het einde leek nogal afgeraffeld, maar ik was er wel tevreden mee.

avatar van Prudh

Prudh

Tot nu toe de minste van de vier Futuramafilms. Een beetje ongeïnspireerd en gemakkelijk afgemaakt. Minder leuke grapjes, een duf verhaaltje en een matig optreden van de vaste crew. Verder worden veel zijpersonages er maar bijgesleept om ze toch nog even in in de film te krijgen. Ik ben leuker gewend.

avatar van barcam

barcam

Vond hem ook minder dan andere Futuramafilms.

Zaten toch paar grappige momenten in.

Einde was ook niet super maar vond het al bij al nog goed gevonden.

avatar van Skrean

Skrean

Op en top komische animatiefilm van de makers van The Simpsons. Verhaal gaat zo als altijd over meerdere lagen, net als bij de vorige futurama's die eveneens geniaal zijn.

avatar van Nephilim

Nephilim

Best of 4. Het verhaal voelde niet zo episodisch aan als de vorige delen en zat prima in elkaar. Verder blij om Kif en Amy weer bij elkaar te zien en natuurlijk eindelijk een resolutie te zien van Fry en Leela's relatie. So sue me I'm a romantic.

Verder hoop ik dat het einde een teken is dat er meer zal volgen.

lykathea

Na één zeer geslaagde en twee iets minder goede maar bij vlage nog steeds erg leuke filmversies van mijn zo geliefde animatieserie Futurama, is hier de vierde en tevens laatste uiting. En dit vond ik toch wel de beste van de vier.

Het verhaal zelf is dit keer geen flauwig wat sporadisch geheel dat alleen maar is, om wat voorzetjes te geven. Dit keer is het geheel opzich absolute klasse. Van Mars Vegas (die pokerwedstrijd!) tot de creatie van deepest space, alles heeft op een manier met elkaar te maken en de uiteindelijk conclusie bracht mij een geweldig gevoel van vreugde en verdriet tegelijk.

Er zitten weer behoorlijk wat nerdige grapjes in (de zelfgemaakte alien taal komt weer goed van pas), ontzettend droge, maar oh zo goed getimede grappen, en vooral weer die wittyness is dit keer naar behoren uitgewerkt. - Vooral omdat er ditmaal erg goed gebruik gemaakt is van de tientallen karakters die in de loop van de serie geintroduceerd zijn en die hun eigen stijl meebrengen.

Je hebt altijd zo je voorkeuren, en laat nou juist deze film al m'n favoriete karakters (Fry, Bender, Brannigan, Nixon's hoofd, maar bijvoorbeeld ook Don Bot en Clamps[!]) de ruimte geven om te schitteren. Dat er ook een klein beetje een Leela-overkill was, kan ik ze vergeven, want voor de rest was de screentime van de verschillende karakters nagenoeg perfect, zo is Zoidberg eigenlijk alleen sporadisch te bekennen, wat hem nou juist zo leuk maakt. Die paar momenten zijn heerlijk.

De meest memorabele en meest voor herhaling vatbare Futurama film, die bewijst dat de serie ook in filmvorm écht kan werken. Jammer genoeg is dit dan ook de laatste film, en misschien zelfs wel het laatste van Futurama ooit.

avatar van Metalfist

Metalfist

Into the Wild Green Yonder

De 4e en laatste Futurama film en één die direct het niveau van deel 1 terug haalt. Wat vooral fijn is, is dat je weer eens meer personages van de serie terugziet die in de andere films volgens mij niet echt voorkwamen (Hypnotoad!) maar ook Zapp en Kiff laten zich terug zien.

Het verhaal slaagt zoals gewoonlijk weer nergens op maar is wel hilarisch. Zo ging ik compleet strijk met het stuk waar Mr. Wong ligt te golfen en ondertussen van die woedebuien krijgt. Het is alleen spijtig dat Leela zo veel aandacht eist. Ze is zeker geen slecht personage maar hier kreeg ik toch wat een gevoel van overkill.

Mooie en waardige afsluiter van Futurama.

avatar van Pistons

Pistons

Ouderwets Futurama vermaak pur sang met weer hele leuke vondsten.

The Beast with a Billion Backs was wat mij betreft de sterkste uit deze reeks.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Zelf ben ik meer fan van southpark, family guy en ook the simpsons.

Maar futurama is altijd wel een welkom tussendoortje, ik heb de serie zelf nooit gezien maar de films weten me altijd wel te vermaken.

Zo ook deze 3*

lykathea

Gauw eens de serie gaan bekijken dan, zou ik zeggen. Er is geen animatieserie zo consistent in z'n kwaliteit als Futurama.

avatar van De GeuS

De GeuS

Nog nooit echt naar de Futurama serie gekeken en toevallig op deze film gestuit. Zeer zeker de moeite waard, lekker flauw en melig allemaal; dikke 3,5*

Flauw en melig?

Dat is wel het laatste waar ik bij Futurama aan denk, ook niet in positieve zin

avatar van eclipx

eclipx

Leuke entertainende film, einde was wel wa abrupt

4.5

avatar van Chimpz

Chimpz

De beste van de 4 films die het niveau van de serie nooit gehaald hebben. Redelijk goede grappen, tof verhaal en minder overdreven groots als de rest van de films. Zeer mooi einde ook.

avatar van kaydegreef

kaydegreef

Beter dan "Bender's Game"

Heb me prima vermaakt en hopelijk komen er ooit nog meer films van Futurama(of misschien wel een nieuw seizoen?).

avatar van Lucas1

Lucas1

Good news everyone!

Een nieuw seizoen komt er gelukkig weer aan! In 2010 begint een nieuw seizoen van 26 afleveringen op Comedy Central!

Zie link (Nederlands), link (engels), of link (google news, met nog veel meer links)

lykathea

Yep, voor al je Futurama nieuws kan je het beste terecht bij gotfuturama

avatar van Seppe4ever

Seppe4ever

gisteren pas gezien.Kan hem enkel vergelijjken met serie en bender's big score en ik vond hem niet zo denderend. had een paar goede momenten, maar vond deze toch wat te flauw.

avatar van Blokland

Blokland

Een redelijk hoge grapdichtheid.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Leuk begin dom einde.
'Ze worden opgeslokt door een wormsgat'.
En dan?
Einde.

WTF slaat dat op?

avatar van the new guy

the new guy

Moet je de serie hebben gezien om die film te snappen?

the new guy schreef:

Moet je de serie hebben gezien om die film te snappen?

Ja en nee. De films staan wel op zich, en zoals vele animatieseries kan je ook Futurama (en de films) op zichzelf zien en er alsnog van genieten.

Maar het staat in het niet met de ervaring die je zal hebben al ken je de karakters, de vele (complexe) verhaallijnen die interacteren en de daarop subtiel ingespeelde referenties die gemaakt worden in de film.

avatar van PEN15

PEN15

De shots waarin vrijwel alle futurama karakters in een oogopslag in beeld verschijnen is het bewijs dat alles wat Matt Groening en zijn crew ontwerpen een succes is alsof alles wat ze aanraken in goud verandert. Vrijwel alle karakters zijn leuk, met unieke stemmen, zodat je ze graag ziet terugkomen. En het is af en toe even erbij stilstaan hoe het zo ver is gekomen. Van de 3-5 vaste karakters in het eerste seizoen tot de neefjes van Farnsworth en Hermes en dan doen zelfs Barbados Slim en Agnew mee. Vond hem over het geheel toch zwakjes. Futurama doet het altijd goed bij mij, ik hoef alleen maar die geinige stem van Nixon te horen of wat van die gekke Futurama grappen en ik ben tevreden. Toch is hij beduidend minder vergeleken met anthology of interest video games war en hell is other robots, om maar even wat favoriete episodes te noemen. MONKEYS AREN'T DONKEYS YOU FOOL!

avatar van Black Math

Black Math

Een vrij korte mening in dezelfde lijn als bij de andere Futurama films: aardig, maar weinig toegevoegde waarde ten opzichte van de serie. Zeker deze film voelde aan als een lange aflevering in plaats van een echte film, meer nog dan de andere films omdat er in deze film geen verdere details omtrent het Futurama universum ingevuld worden. Het blijft vermakelijk, daar niet van, maar toch. Van een speelfilm verwacht ik toch iets meer. 2,5*.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ik vond de vierde en laatste Futurama film wel een stuk leuker dan de vorige twee. Deze komt weer in de buurt van de eerste. Vooral het gedeelte op Mars Vegas was leuk, sowieso vind ik Mr. Wong altijd hilarisch met zijn arrogantie, zijn houding naar zijn dochter en zijn botte gedrag. Wel jammer dat de focus heel erg op Leela ligt hier. Ze is niet verkeerd, maar de balans lag wat te veel richting haar geschoven. Gelukkig zijn er diverse momenten dat de sidekicks van de serie zoals Zapp Brannigan ook weer acte de présence geven, waardoor het sowieso van begin tot eind boeiend blijft. Maar ik blijf er wel bij dat de losse afleveringen van 22 minuten beter bij Futurama passen.