Lan Tou He (1979)

Hongkong
Actie / Drama

geregisseerd door Chia-Liang Liu
met Yue Wong, Chia Hui Liu en Lieh Lo

De 11de prins probeert te voorkomen gedood te worden door de 4de prins, die vreest dat de 11de prins koning zal worden in plaats van hem. Om de prins te doden, huurt hij een meedogenloze moordenaar in.

avatar van J.T.O
Gordon Liu was goed zoals altijd. Hij met zijn nep snorretje en lief voor antiek, wijn en kalligrafie. De gevechten zijn erg origineel en grappig, een goede afwisseling tussen verrassende humor en gevechten. Een aparte Shaw Brothers productie en goed geslaagd.

4 sterren

Chia-Liang Liu op z'n best.

De vele non-gevechten zijn echt geweldig om te volgen. Gordon Liu's "gestuntel" in het begin van de film is erg lollig, het gevecht waar Liu voor een ander vecht ook super. En de gevechten met de kunsthandelaar en wijnproeverij mogen er ook zijn. Heb toch een zwak voor dit soort martial arts staaltjes.

Ook het eindgevecht mag er wezen, hoewel wat anders van aard. Erg knappe choreografie, met z'n 5en in één gevecht.

Humor is ook leuk, getuige die "Zeven tijgers". Nogal rare stijlen en momenten, maar je ziet dat ze hier duidelijk lol in hebben gehad. Vooral die bijter was erg grappig.

Supervlot filmpje dat moeiteloos vermaakt en geweldig entertaint. Enkel de typische Shaw Bros stijl staat een hogere quotering in de weg. Wel toffe sets, af en toe een leuk shot, maar geef mij maar dat jaren '90 martial arts visueel geswing.

Wel een dikke aanrader, zeker voor Shaw Bros fans.

Edit: wie die alternatieve titel bedacht heeft

Onderhond schreef: