Family Guy Presents Stewie Griffin: The Untold Story (2005)

3,47

Animatie / Komedie

geregisseerd door Pete Michels en Peter Shin
met de stemmen van Seth MacFarlane, Seth Green en Alex Borstein

Stewie ziet een man op TV die erg veel op hem lijkt. Overtuigd dat deze man zijn echte vader is, besluit hij samen met Brian naar San Francisco af te reizen. Ze stappen in bij Quagmire, die in het kader van zijn "Cross Cuntry Tour" in elke staat een vrouw probeert te scoren. Eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming staat Stewie een grote verrassing te wachten.

142 BERICHTEN 18 MENINGEN
avatar van rep_robert
Is dat persé nodig? Naast een the Simpson gaat ook een South Park veel meer in op de actualiteiten.

Family Guy is toch vooral van de platte, flauwe en droge grappen die nergens over gaan(but i love it )
Denk dat als je zelf niet van flauwe grappen houdt dat je een serie als Family Guy dan ook niet kan waarderen, zou de film sowieso links laten liggen dan.

rep_robert schreef:
Is dat persé nodig?

Helemaal niet, maar dan moet de humor ook niet "meer ontwikkeld" dan The Simpsons genoemd worden.

avatar van rep_robert
Dat zou ik het ook niet willen noemen nee. Ik vind the Simpsons overigens ook niet consistent in het niveau van de grappen. De ene keer lig je dubbel, de andere keer zit je gewoon een kwartier lang zonder grap te kijken.

avatar van yeyo
De laatste jaren is het zo nu en dan is wat minder en de humor van The Simpsons is ook heel wat subtieler. Bovendien zijn sommige grappen nogal ingewikkeld. (handelen over politiek, geschiedenis en socio-culturele aspecten van de V.S.)

Smaken verschillen natuurlijk, maar het valt niet te ontkennen dat The Simpsons kwalitatief gezien veel sterker is.

Ik ben ook een groot Simpsons-fan en vind Family Guy wel grappig maar toch een stuk minder, echter: plat?? dat valt toch wel mee?

avatar van yeyo
Het is bij momenten toch best wel grof? Niet dat ik daar iets tegen heb, maar ik vind Family Guy bovendien veel onsympathieker dan een programma als South Park.

Er zijn trouwens wel een aantal afleveringen die wel grappig zijn, maar deze film vond ik echt bagger.

avatar van Zola-22
Leuke film.

En wat een accent tog van stewie

avatar van canciser
Stewie is inderdaad awesome. Vandaar mijn avatar ook:) Er is nu een nieuwe korte film uit van Family guy, erg grappig en zelfs een beetje spannend.

Wat ik trouwens erg onbeschrijfelijk vind is de manier hoe Family guy sommige dingen uitlegt. Het is zo perfect en soms irritant hoe ze met bepaalde zaken omgaan. Iedereen kent de clips van Family guy wel en herkent er een heleboel in, dat zie ik andere series niet doen. The Simpsons gaan de laatste jaren wel flink achteruit. South Park is bezig met een come back. Vooral het laatste seizoen van Futurama vond ik erg grappig, echt een aanrader.

avatar van Butchers
Family Guy is ook één van de beste tv programma's van het moment in mijn ogen. Vooral de droge humor is echt telkens weer lachen. Simpsons, Futurama, South Park, American Dad... Het is allemaal hetzelfde, niet? Toch heb ik niet echt een voorkeur voor één van die series. Al gaat South Park de laatste tijd toch achteruit. Family Guy The Movie is een leuke film met veel leuke en grappige one liners en droge humor. De karakters zijn leuk en het verhaal is ok.

avatar van dave
Leuk, dit zogenaamde drieluik. Bewonderaars van de show krijgen evenwel niet de meest geslaagde componenten naar hun hoofd geslingerd. Normaal is het samenspel tussen Brian en Stewie namelijk de grootste zegen. Met name de 'Road to...' episodes zijn vrijwel de beste uit de hele reeks. In de langspeelfilm, of beter gezegd de fusie van drie op zichzelf staande afleveringen, wordt dit jammer genoeg niet extra in de verf gezet. Enkel het middenstuk profiteerde van de hilarische, doch onderwijl erg makkelijke interactie tussen hond en baby. Doch, de aandacht blijft de hele rit specifiek op Stewie gericht. Eveneens geen slechte keuze, daar de populariteit van dit schrander kereltje vele andere geanimeerde figuren de loef afsteekt. Terecht, durf ik te beweren.

Het bescheiden verhaaltje blijft tevens boeiend, al is het uitgangspunt in wezen allesbehalve origineel. Meer aanstekelijk zijn de totaal irrelevante en absurde referenties, die in verschillende gedaanten op beeld verschijnen. Meestal wordt dit door middel van flashbacks of andere willekeurige weetjes aan de man gebracht, zonder een speciale vergelijking hard te maken. Een beetje vervelend is het wel dat je van alle ongein op de hoogte moet zijn. De aangehaalde shows en bekende Amerikanen kunnen immers volslagen onbekend in de Europese oortjes klinken.

3,50 (3,25)

avatar van DeCol
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Gewoon een leuke, lange aflevering.

De series zijn gewoon geweldig en wellicht is de film iets te lang om te blijven vermaken. Het is ook 'all eyes on Stewie (en Brian)' en op zich is daar niets mee, maar ik ben toch iets meer fan van Peter. De flashbacks zijn zoals gebruikelijk hilarisch. Ik heb het allemaal al eens in delen gezien volgens mij. Vooral het eerste deel had zat nog vers in mijn geheugen. Prachtig als Stewie en Brian het op zuipen zetten:

Stewie Griffin: You know what, give me your keys.
Brian Griffin: No, no, I'm fine.
Stewie Griffin: No, no, give me your keys.
Brian Griffin: I'm fine. I'm driving
Stewie Griffin: You're too drunk. Give me your keys.
Brian Griffin: I'm fine. I'm driving.
Stewie Griffin: Peter, Meg, Brian, you're too drunk give me your keys. You're too drunk to drive.
Brian Griffin: I, I'm, uhhh, you're right. Here here you go.

avatar van JustMike
Are The Jews Gone Yet?

Geniaal, had wel het gevoel dat ik gewoon naar een paar afleveringen zat te kijken, van part 1 & 2 & 3 Grappig. Net als de serie, leuk dat Stewie Stewie gaat helpen, echt kijken, deze film.
En dat was inderdaad een grappig stukje, ik denk beste van de film. Dat ze ook nog ergens tegen in rijden, erg grappig. Dit moet je gewoon kijken.

3.5

avatar van movie acteurs
Wat wel vaker het geval is bij Amerikaanse Comedy/Animatie series is dat het nooit leuker is dan de serie zelf. Misschien is dat wel logisch. Bij een film proberen ze het vaak anders te brengen dan de serie zelf. Maar meestal is het resultaat erg teleurstellend.

Family Guy is een van de series waar ik vaak hard om kan lachen. Hoe dom en droog het moge wezen, als ik er om lach dan lach ik vaak heel hard. Op sommige verwijzingen zeker . Bij deze film is dat totaal niet het geval. Ik heb heus wel kunnen lachen maar wat de serie heeft is gewoon velen malen beter. Vooral naar het einde toe had ik weinig gevoel dat ik naar Family Guy zat te kijken. Heeft zo nu en dan z'n leuke momentjes die zorgen dat dit nog wel iets heeft voor een kleine 3,0.

avatar van Black Math
Aardig, niet meer dan dat. De serie is wel vermakelijk, gaat soms werkelijk nergens over vanwege alle randomness, maar soms werkt dat wel. Echter, deze 'film' brengt niets extra's ten opzichte van de serie behalve een wat langere verhaallijn. Of zoals velen voor me gezegd hebben: dit is gewoon een driedubbele aflevering. Ik kan er 2,5* aan kwijt.

avatar van 24-7moviestar
Lichte tegenvaller. Ik vond het inderdaad ook niet echt als een film overkomen, maar gewoon een grote aflevering. Verder vond ik de grappen niet altijd even leuk en het verhaal kon me ook niet echt boeien. De tv episodes vallen meer in mijn smaak.

avatar van Mescaline
Leuke tv film die niet op alle fronten even scherp was als de serie is.

Zeker vermakelijk en leuk om te kijken, maar de serie zelf krijgt toch voorrang voor mij

avatar van TheLionKingFan

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ben Family Guy de laatste tijd veel meer gaan waarderen. Helaas is de film niet zo goed als de serie,soms voorspelbaar,maar er zitten fantastische stukken in die het toch de moeite waard maken. It's time for a sexy party! Al met al en 3,5*

avatar van Ste*
Veel te onsamenhangend. Voor een aflevering is dit al onvoldoende, laat staan voor een film. Ben een grote Family Guy-fan, maar heb weinig echt gelachen hierom.

avatar van MizKriz
Schuif The Simpsons maar op zij, hier zijn Family Guy.
De serie op zich is al lachwekkend, de "film" nog beter.
Kei leuk verhaal ook,
Family Guy kan me nu eenmaal altijd boeien.
Zéér goed gemaakt, geen moment weg gekeken

(je moet er fan van zijn natuurlijk )

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik ben nu al een tijdje bezig met het kijken van Family Guy vanaf seizoen 1.
Op dit moment ben ik beland bij het einde van seizoen 4, waar deze Family Guy film bij hoort, dus daarom maar een herziening, want ik heb de film al eens op tv gezien. Ik heb zelf wel moeten wennen aan de absurde Family Guy humor. Ik kijk de serie al jaren, maar South Park en The Simpsons vond ik toch altijd leuker. Maar stiekem bevalt Family Guy me steeds meer, al is de humor net zo vaak ongrappig als dat ik hard moet lachen. Het ellendig lang doorvoeren van een grap of die eeuwige flashbacks....het is elke keer maar hopen dat het leuk is.

Zo ook deze film. Ik heb best een paar keer moeten lachen, maar net zo vaak was het erg flauw of gewoon vervelend. Ik had zelf liever meer een film rond Peter willen zien, in plaats van Stewie, die nu de hoofdrol heeft. Nou is Stewie best leuk, maar wel vooral in een bijrol. De film voelt ook weinig compleet aan. Waar ik de films van The Simpsons, maar zeker van South Park echt geslaagd vond, daar voelt dit toch wel erg aan als een veel te lange serie afleveringen die aan elkaar is geplakt. Nou is een sterk plot nooit een kwaliteit van Family Guy geweest (daar hebben ze ook geen behoefte aan), maar daardoor vond ik de film ondanks dat het maar anderhalf uur was, toch vrij lang duren. Maar een kleine voldoende is het nog wel waard, al verheug ik me wel meer weer op het kijken van nieuwe afleveringen. Deze serie is minder geschikt voor een film.

3* (was 2,5*)

avatar van Kondoro0614
Family Guy Presents Stewie Griffin: The Untold Story

Het probleem bij films zoals Family Guy is dat je wel bekend moet zijn met de serie mocht je het helemaal willen snappen. Uiteraard hoef je niet perse de serie gezien te hebben maar dit zijn meestal aansluitingen op iets. Bijvoorbeeld op seizoenen. Zo heb je dat ook bij south park en misschien the simpsons maar, dit weet ik niet zeker! Het is dus wel handiger dat je ook even in de serie zit. Ondanks dat ik meer van de South Park serie ben vond ik deze film toch nog wel leuk. De grappen daar moet je van houden en de karakters zien er droog uit. Van een pratende baby met grof taal moet je niet vies zijn! Matig verhaaltje maar leuk concept. Erg leuk om tussen door een keer te kijken!

avatar van TheLionKingFan

Eigenlijk ongelofelijk hoe een dergelijke film zo'n hoog gemiddelde kan krijgen. Ik vind Family Guy te gek, maar deze ''film'' haalt het niveau niet van de serie en is ook nogal matig geanimeerd. En ik dacht ook dat de meeste MovieMeter gebruikers de ''How about the time I...'' humor niet kunnen waarderen