Stargate Origins: Catherine (2018)

Avontuur / Historisch

geregisseerd door Mercedes Bryce Morgan
met Ellie Gall, Shvan Aladdin en Philip Alexander

In 1939 worstelen professor Paul Langford en zijn dochter Catherine nog steeds met de mysteries van het oude relikwie die ze meer dan tien jaar geleden in de Egyptische woestijn ontdekten. Nu de oorlog in Europa opdoemt en de financiering opraakt, naderen deze briljante geesten hun laagste eb. Ze weten niet dat antwoorden op het punt staan zich in een gevaarlijke vorm te presenteren, wanneer de nazi-occultist Dr. Wilhelm Brücke hun faciliteit met een sinister motief benadert. Catherine, die de hulp inleent van twee jonge soldaten, moet al haar humor gebruiken als zij en haar nieuwe bondgenoten een avontuur beginnen in het onbekende om haar vader en de aarde te redden van een onvoorstelbare duisternis.

avatar van AniSter
Simpel, goedkoop, langdradig en de stem van de 'Godin' begon al snel te vervelen. Met moeite uitgekeken.

avatar van blurp194
Ai, een nieuw deel van een serie die al erg lang uitgemolken wordt. En een erg lage rating ook.

Nouja, dat valt dan toch nog wel wat mee. Het was al duidelijk dat er wel wat gekeken was naar Indiana Jones voor het origineel, en dat komt er nu nog wel wat dikker uit. Toch best aardig gevonden, het idee van een ambitieuze Nazi om het plot wat op te leuken.

Maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Het budget was nogal duidelijk niet zo hoog, de effecten en beelden zijn hier en daar lachwekkend slecht, en dan de belabberde ontknoping nog. Dan wou ik nog wat aardigs zeggen over Ellie Gall, maar veel verder dan ‘dat sjaaltje staat haar wel leuk’ kom ik eigenlijk niet.

Dus ja, dan kom ik eigenlijk al met al toch ook op zo’n lage score uit.