Sniper: Legacy (2014)

Actie

geregisseerd door Don Michael Paul
met Tom Berenger, Chad Michael Collins en Dennis Haysbert

Een slechtgezinde moordenaar heeft het gemunt op militaire leiders. Wanneer Brandon te horen krijgt dat zijn vader een van de slachtoffers is gaat hij op zoek naar de dader. Hij ontdekt dat zijn vader niet dood is en komt er al snel achter dat zijn superieuren hem gebruiken als lokaas om de moordenaar te traceren.

Zo, wat een slechte film. Verhaal steekt zeer slecht in elkaar. Kwaliteit is te herkennen van een echte B film. Cast is ook echt niet wat ik er van had verwacht. In mijn visie zijn snipers getraind om raak te schieten. In deze film wordt vaker mis geschoten dan in welke film dan ook. Death scene's zijn ook waardeloos. Echt een slechte film.

Had zin in simpele wegkijk film. De vorige delen waren daar ideaal voor.
Deze film is echt, maar dan ook echt bagger.

Snipers die zitten te schaken en staand pissen en niet opletten.
Dan gigantisch missen maar de vijand weet direct waar ze zitten ondanks guilly suit.
De snipers meten de wind en alles maar missen de helft van de tijd. De schiet van bijna een km met ka's raak.

Ook geen verhaal, niks.

Je kunt beter shooter (opnieuw) kijken.

avatar van filmkul
Aardige actiefilm. Uiteraard niet teveel over nadenken. Het verhaal is erg ver gezocht en bevat de nodige plotgaten. De film bevat een paar aardige spannende en goed in beeld gebrachte actiescenes. Ook de locaties zijn goed gekozen en zorgen voor een mooi decor. De acteurs acteren gemiddeld. Leuk om Berenger weer te zien.
Prima tussendoortje. 2.5/3.0

Ik moet fubaar en larsoss gelijk geven: een afschuwelijke en goedkoop uitziende actiefilm met een armetierig script, armoedige dialogen en een vreselijke actiescène. Het verhaal sloeg werkelijk nergens op. Het enige positieve was dat de regisseur gepoogd had om de personages diepgang te geven. Zo te zien is de productie ergens in Bulgarije opgenomen.

eapoe
Had een slechte film verwacht naar aanleiding van de eerdere vervolgen op de in mijn ogen goede origineel. Maar ik was verbaasd dat ik ben blijven kijken. Het verhaal is niet diepgaand maar de verhaallijn is okay. Vond de locaties waar het opgenomen is goed gekozen en een aantal goede personages , die zeker zorgden voor een betere waardering. Daarom 3,5 ster.... De extra half is omdat Tom Berenger een van mn favorite acteurs is.

Ging uit van een heel slechte film, maar wat ik te zien kreeg verraste me nog enigzins.
Geen diepgaande film en er kloppen een aantal dingen niet, maar toch bleef ik kijken, oftewel hij was best vermakelijk. Vooral Santorini mooie lokatie

avatar van dvdcrusher
aardige actiefilm met een voorspelbaar einde maar toch geen moment verveeld, een van de betere films uit de Sniper reeks.

avatar van DiDa
Sniper Legacy is alweer de 5e film uit de Sniper-reeks. En wederom is dit een verdomd fijne dtv actiefilm. Verwacht geen grootschalige actie film, want dit is een actiefilm gemaakt met een laag budget, maar net zoals de andere Sniper vervolg films is dit wederom een van de betere dtv films van het jaar met genoeg vermaak, actie en vooral continuïteit. leuk om te zien dat personages uit de eerdere films nu samenkomen en ook door de dezelfde acteurs worden gespeeld.
In deel 4 zagen we Billy Zane zijn rol uit het eerste deel hervatten. In dit deel is Tom Berenger weer terug als Sergeant Thomas Beckett.

De film bevat leuke locaties (Santorini) en de film is ook netjes geschoten. Het tempo wordt er goed ingehouden en op actiegebied krijgen we van alles te zien (explosies, shoot-outs, hand to hand combat). Daarnaast keert de film ook weer terug naar echte spanningsopbouwende sniper-scenes zoals we die in het eerste deel zagen. Het enige mankement is het verhaal wat van losse draadjes aan elkaar hangt en ook niet altijd even duidelijk is.

Van mij mogen ze nog even doorgaan met deze reeks (waar ook wel naar gehint wordt op het einde). Het zou gaaf zijn als we in deel 6 Tom Berenger, Billy Zane en Chad Michael Collins samen zagen!!

3,5 ster

ipman-99
"Like Father. Like Son. Born To Kill." ... " !!!

Genoten van dit 5-de deel) !!! 'Sniper 5: Legacy' is alweer het 5-de deel
uit de sniper-franchise. Welkom terug Tom Berenger alias Thomas Beckett,
we hebben je gemist in het vorige deel !
Voor een inderdaad recht toe aan op DVD titel is dit lekker smullen
van de locaties, sfeer, verhaaltje en de actie momenten.
De spanning was bij momenten aanwezig en deze film
kende heerlijke opbouwende sniper-scènes.
Soms moet een recensie niet te lang zijn, om te zeggen dat een film me
prima wist te vermaken !

Veel kun je natuurlijk niet verwachten van een dergelijke film, die geheel in de traditie van B films van de laatste jaren, in Bulgarije is opgenomen. Toch ziet de film er niet deprimerend uit, wat meestal wel het geval is met films die daar geschoten zijn. De setting is heel aardig en bovendien mooi in beeld gebracht. Daar tegenover staat een matige cast, slechte dialogen en matige actie (many shots, one kill). Plots komt Berenger nog even om de hoek kijken. Het voegt weinig toe (is totaal ongeloofwaardig zou je ook kunnen zeggen) maar charismatisch weet hij altijd wel wat te brengen, zeker met een verder waardeloze cast.

avatar van Phantasm
Leuke aktiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van Kliko_Green
Qua filmwerk en fris kleur gebruik wat mij betreft de beste uit de sniper reeks. Tom Berenger is 22 jaar ouder en een kilo of 25 zwaarder dan in deel 1. Ik denk dat dit deel echt zijn afscheid moet zijn. Deel 6 van deze B-film reeks zal zeker volgen.

avatar van elhopper
Normaal heeft een film slechte beoordelingen en ben ik postief.

Ik zag sniper 2014 staan op netflix, Owjah! met tom berenger, gelijk maar eens ff the substitute en sniper 1 binnenhalen. toen ik 8 a 9 jaar was waren ze echt de Bom. Nu vond ik ze nog steeds wel goed, 3 sterren waard.

Deze film: het oogt als een serie op tv uit 2000 ofzo, slecht acteerwerk, cliches etc. B-film, maar dat hoeft niet echt parten te spelen om een film te maken die goed te kijken is. Ik fik m daarom niet af.

De actie scenes erg slecht slecht en onrealistisch, de ontploffingen met RPG, echt gaar allemaal. Hij kon me maar niet boeien en bleef met tegenzin kijken. Het verhaal is echt MEGA saai ook.

na een uur met nog weinig tijd te gaan AFgezet. echt een slechte film. Tom berenger voegde buiten naam weinig toe. daarom 1,5 ster.

avatar van Dogie_Hogan
Simpele wegkijkfilm.

Redelijk goede film.
Ik ken de reeks niet, en is dus de eerste ervan dat ik zie, maar hij kijkt wel vlot weg.
Maar Tom Berenger is duidelijk aan het einde van zijn carrière, heb hem trouwens nooit een heel goed acteur gevonden.

jeanleeke
geef ze mepjes...