ad

Geregisseerd door: Donovan Marsh

Met onder meer: Erica Wessels, Hlubi Mboya en Deon Lotz

• Netflix Bekijk via Netflix

Over I Am All Girls

Een meedogenloze vrouwelijke rechercheur onderzoekt bijzondere misdaden. Ze vormt een onwaarschijnlijke band met een seriemoordenaar. Zij vinden elkaar in een gemeenschappelijk doel: ze willen beiden een wereldwijd syndicaat van kindersmokkel oprollen. Al vlug beseft ze echter dat ze in een gevaarlijke situatie belandt.

imageimageimageimage

Gert de Jager

Oupa Carel Duvenhage

avatar van AniSter

AniSter

Ik ken het waargebeurde verhaal niet; het verhaal waar deze film op gebaseerd is. Het plot in de film vond ik in ieder geval indrukwekkend. Toch bespeurde ik enige sensatie bij de filmmakers. Dat had voor mij niet gehoeven, net zoals enkele zielige momenten van Jodie; we hebben het hier wel over politieagenten. Maar ja, de film moet natuurlijk ook interessant gemaakt worden. De acteurs deden het in ieder geval niet slecht. Ook zaten er diverse mooie shots van de omgeving bij. Ook de scene waarbij het verkeer versneld werd weergegeven vond ik knap gemaakt. De filmposter had wat meer aandacht mogen hebben: vind ik niet bij het verhaal passen. Al met al een prima film over helaas een heftige realiteit.

avatar van Waku

Waku

Smerig en huiveringwekkend onderwerp.

Dat zonder twijfel.

Echter de uitwerking is een wat simpel wraakfilmpje geworden.

Bar slecht is het zeker niet.

Maar heel veel indruk laat " I Am all Girls" desondanks helaas niet achter.

Daarvoor is de klopjacht iets te ver gezocht en te makkelijk gebracht.

Blijft het toch weer een Netflixje.

Hier had meer in gezeten.

avatar van Erikb99

Erikb99

Uit op waarheid gebaseerde verhalen is deze donkere thriller samengesteld over vrouwenhandel, eigenlijk meer meisjes handel. Het verhaal speelt zich af in Zuid-Afrika. De 2 hoofdrollen worden vertolkt door 2 sterke vrouwen die ieder hun eigen reden hebben om te jagen achter de verantwoordelijken. Dat gebeurt met flashbacks maar niet op een vervelende manier. De spaarzame flashbacks zijn nodig om één van de hoofdrolspelers te begrijpen. Ook de vriendschap tussen deze 2 wordt erg mooi en ingetogen in beeld gebracht. De sfeer is erg mooi neergezet, en voelt regelmatig beklemmend. De spanning wordt goed opgebouwd, en qua camera werk en soundscore goed aangevuld. Het verhaal is bijzonder goed neergezet, maar verwacht geen snelle actiefilm. Dit is ook geen no-brainer, maar wel ééntje die in ieder geval bij mij wel een snaar wist te raken. Aanrader? Absoluut!!! En te vinden op Netflix.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1932 berichten

Een naargeestig, maar waargebeurd verhaal. Zeer goed gespeeld, locaties goed gekozen en zeker de moeite waard om te kijken, ondanks het onderwerp.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Een uitermate naargeestige film, door het onderwerp, en de uitwerking. De dreigende, donkere sfeer is knap verfilmd. Goede acteerprestaties van mij onbekende acteurs & actrices. De film zou gebaseerd zijn op waargebeurde feiten; weet niet in hoeverre dat geldt, maar dit gegeven maakt de film nog deprimereender.

avatar van TjeerdH

TjeerdH

Wat een slechte beschrijving van de film hier zeg, tjongejongejonge. Dat kan beter

‘I am All Girls’ ⭐️⭐️⭐️

'Die daar is opgebruikt’, woorden die blijven hangen in mijn hoofd na het zien van ‘I am All Girls’. Tijdens het Apartheidsregime werden jonge vooral donkere meisjes ontvoerd en met Sheiks uit het Midden-Oosten geruild voor olie. Als de Sheik je niet meenam werd je opgebruikt en veelal vermoord. Van dit waargebeurd verhaal heeft regisseur Donovan Marsh van de veel spectaculairdere ‘Hunter Killer’ uit 2018 een politiefilm gemaakt waarin detective Jodie Snyman (Erica Wessels) en haar bij de Forensische Dienst werkzame vriendin Thamsanga (Masasa Mbangeni) zonder veel succes mensenhandelaars proberen te arresteren. Hun chef wil de eenheid daarom opdoeken. Tot het moment waarop doden opduiken met de initialen van de vermiste meisjes op hun borst getatoeëerd. Iemand is de politie steeds voor en speelt voor eigen rechter omdat het recht soms ver te zoeken is.

De film zelf komt spanning tekort omdat 'who donnit' te snel wordt weggegeven, maar er wordt goed geacteerd en de sfeer komt aardig overeen met het beladen verhaal. Gaandeweg betalen de daders buiten het boekje om tot in de top op ministerniveau F.J. Nolte (Deon Lotz) de prijs voor hun mensonterende uitbuiting. De film waarvan de titel verwijst naar een naam die All Girls betekent is dan ook opgedragen aan alle duizenden meisjes en vrouwen die ook nu nog in de mensenhandel naar het Midden-Oosten verdwijnen en waar niets meer van vernomen wordt. Maar die boodschap ligt er allemaal iets te dik op om het tot een echt goede film te maken.

'I am All Girls' ⭐️⭐️⭐️. Op Netflix.

Trailer: Voordat je verdergaat naar YouTube

avatar van umbra

umbra

Haha indd die beschrijving hier op MM is een lachertje, vooral niet lezen en gewoon kijken.

Toch wel sterk drama-misdaadfilm, sterk acteerwerk over een zwaar onderwerp en gebaseerd op waargebeurde feiten. 8/10

BBarbie

Een misdaaddrama annex wraakthriller die zichzelf de nek omdraait door al in het begin van de film te onthullen wie er achter de wraakacties zit. Wat volgt is grotendeels een kat-en-muis spel tussen de dader en de politie. Tegelijkertijd besteedt de film nauwelijks aandacht aan de jonge slachtoffers van de mensenhandel.

Niet echt slecht, maar tamelijk slordig. De ontvoering en verkoop van kinderen voor de handel verdienen een meer serieuze afhandeling.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Fervet opus schreef:

helemaal mee eens, een aanrader om te kijken. Ook hoe makkelijk ze aan die kinderen konden komen in de ghetto's

avatar van Collins

Collins

Een Zuid-Afrikaanse thriller over de handel in kleine meisjes met in het kielzog daarvan menselijke monsters die een machtig achterland bewonen. Zo machtig dat een simpele vrouwelijke rechercheur bij voorbaat al kansloos lijkt als ze het tegen deze monsters opneemt. Uiteraard laat ze zich niet door die schijnbare kansloosheid weerhouden. Anders heb je geen film natuurlijk.

Hoofdpersonage Jodie neemt een duik in een smerige wereld. Een sympathieke hoofdrol. Hartstochtelijk, furieus, koppig en gewetensvol. Jodie vertegenwoordigt niet het prototype van de held die normaal gesproken opstaat in een David en Goliath-verhaal. Zo’n held die koste wat kost met pure wilskracht tegen de stroom in vecht, natuurlijk overwint en triomferende gevoelens losmaakt bij de kijker. Zo’n heldin is Jodie niet. Zeker, ze is hard en stoer, maar ze is ook emotioneel breekbaar en erg betrokken. Een intrigerend en een mysterieus personage met een verleden dat mogelijk gerelateerd is aan vrouwenhandel. Of misschien is ze gewoon psychisch overvoerd door de ellende die ze in haar werk tegenkomt. Veel komt de kijker daarover niet te weten. Iets meer inzichtelijkheid had van mij gemogen.

De film onthoudt zich van veel maatschappelijke relevantie. Het blijft eigenlijk bij de constatering dat het verhaal gebaseerd is op een heuse zaak. Maar in hoeverre is dat dan het geval? Bestaat dat machtige achterland in werkelijkheid? Ik vroeg me dat steeds af. De verkondiging dat de film is gebaseerd op feitelijkheden om vervolgens weinig context aan te brengen, krijgt zo een wat sensationeel klantenwervend tintje.

De atmosfeer in de film is duister. Die sfeer wordt bepaald niet subtiel gevoed. De weergave van de beelden is heel kleurloos. Alsof over elk beeld een grauwkleurig filter is gelegd. Het kwam op mij nogal opdringerig en onecht over en heeft daarom weinig impact.

Het verhaal is heel solide. Niet heel opzienbarend. Niet heel verrassend. Het is een verhaal dat zijn mysterie en daarmee ook iets van zijn spanning al snel prijsgeeft. Dat is niet heel erg. Het volgen van hoofdpersonage Jodie die bij haar onderzoek veel weerstand ondervindt en in een toenemende staat van vertwijfeling geraakt, biedt voldoende compensatie.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Precies wat Collins hierboven uitvoerig beschrijft

avatar van schumacher

schumacher

Degelijke film, ik deel een groot stuk vd andere meningen hier.

avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

Politiek getint bericht verwijderd.

avatar van macrobody

macrobody

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Een verhaal dat niet is gestopt of zo na deze film. Een verhaal dat zich elke dag afspeelt, meerdere keren per dag zelfs. Gewoon een snelle google zoek actie op kinderhandel zegt genoeg. Je gaat mij niet vertellen dat ze wel miljoenen kunnen uitgeven om iedere persoon te traceren of ie wel of geen mondkapje op heeft en geen weet hebben hoe ze deze kinderhandel kunnen stoppen.

Dit is gewoon een mening en is niets politieks aan.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Mensenhandel is één van de walgelijkste misdrijven die er zijn, zeker wanneer er minderjarigen bij betrokken zijn. Film deed me qua onderwerp denken aan het sterkere Trade (Film, 2007). Hier is het wat chaotischer en minder evenwichtig. De focus ligt ook niet zozeer op de mensensmokkel, maar meer op het bejagen van de daders en het politioneel onderzoek daarachter.

Eigenlijk wordt er weinig gedaan met de slachtoffers zelf. Beetje jammer eigenlijk. Weinig echt drama dus, meer een thriller met weinig diepgang. Ook een beetje jammer dat de spanning uit de film wordt gehaald wanneer al vrij snel wordt onthuld hoe de vork aan de steel zit. Deze verrassende aanpak kan op zich best, maar dan moest de uitwerking ook beter.

Desalniettemin zeker geen slechte film. Goed om eens gezien te hebben. De sfeer is grimmig en de setting in Zuid-Afrika heeft wel iets wanneer je rondrijdt in de townships.

avatar van filmkul

filmkul

Degelijk misdaad drama. Het verhaal is helaas gebaseerd op feiten. De uitwerking is wat onevenwichtig. Aan de ene kant neigt het naar een who dunnit thriller, maar daar is het verhaal niet voor geschikt, en aan de andere kant wil het een drama zijn, maar daar is het weer te veel thriller door. Wellicht had een duidelijke keuze beter uitgepakt. Buiten dat is het als misdaad thriller een prima film. De vaart zit er goed en er is voldoende spanning met wat actie. Het acteerwerk is verder okay. Visueel ziet de film er verder goed uit. 3.5

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een boeiende wraakfilm rond kindersmokkel. Al lijkt het soms eerder een veredelde aflevering van een tv-programma. Erica Wessels als Jodie doet nogal aan overacting en doet de film niet goed. Maar verder is het wel een interessant verhaal met de nodige vaart.