I See You (2019)

Thriller

geregisseerd door Adam Randall
met Helen Hunt, Jon Tenney en Judah Lewis

De mysterieuze verdwijning van een twaalfjarige jongen valt samen met een serie onverklaarbare, sinistere gebeurtenissen in het huis van Greg Harper, één van de agenten die de verdwijning onderzoekt. De relatie met echtgenote Jackie staat al behoorlijk onder spanning doordat Jackie recent een verhouding had met een jeugdliefde, temeer daar zoon Connor zijn woede over de buitenechtelijke relatie van zijn moeder niet onder stoelen of banken steekt.

avatar van jaxteller
Mooie film, aardig verrast door het aantal twist. Aanrader

jaxteller schreef:

Jongen op de fiets in het bos een loose end? hoezo, hij zat vast in de trailer van die man

Oooh, toch wel he? Dat was me dan niet opgevallen. Die scene in het begin is sowieso wel een beetje misleidend. Meerdere mensen vonden dat.

MosquitoSmasher schreef:

Klopt, hebben ze ook bewust gedaan om je op het verkeerde spoor te zetten. Echter, is het later wel verklaard.

jaxteller schreef:

Wel? Refresh my memory

MosquitoSmasher schreef:

Wel? Refresh my memory

Je ziet als die Greg en Spitz gaan onderzoeken in het bos dat Spitz een ijzerdraad vindt. Dat duidt aan dat dat gespannen was en de jongen is daar tegenaan gefietst wat hem toen tegenhield en naar achteren vloog.

avatar van Partyboooi
Sterke film, leuke twists. Jammer idd van het hoofd van Hunt, zeer afleidend. En een fenomeen waar ik nog nooit van gehoord had....phrogging. aanradertje!

niet al te best, 1 uur heb ik gekeken,kon me niet boeien

avatar van Jimske
cantforgetyou schreef:
Even denk je naar een bovennatuurlijke film te kijken. Maar dat wordt halverwege de film flink weggehaald. Op zich niks mis mee. Een paar plotwendingen zijn altijd interessant. Maar als je ongeveer in het midden van de film weet wat er aan de hand is, viel het voor mij toch wel tegen. Ik had meer horror gehoopt, maar dit is gewoon meer een thriller.
Zoals ik al vaker lees is het gezicht van Helen Hunt echt VRESELIJK aangetast. Ze heeft totaal geen emotie meer. Haar mondhoeken staan stijf van de botox. Echt werkelijk zonde, want ze was zo'n leuke vrouw met van die ondeugende ogen. Nu is ze een emotieloze opblaaspop zonder rimpels geworden.
De twee 'zwervers' zijn zeer irritant, vooral de jongen. Die zorgde ervoor dat voor mij de irritatie op liep.
De film is op zich wel goed en zit prima in elkaar, alleen had ik duidelijk andere verwachtingen.

Inderdaad ik volg jouw standpunt, de film creeërt een totaal andere verwachting in het begin. Vond de thriller aspecten maar zo en zo, en ook de ontknoping was niet echt chokerend. het was allemaal wel te bekijken waart, maar ja een kleine 3*

avatar van john mcclane 2
Net als “ vele “ hier me geërgerd aan het gezicht van H Hunt . Dat kan echt niet .
En me ook verbaasd over het hoge gemiddelde hier . Het eerste kleine uur is het saai en moeilijk je hoofd er bij te houden .
Was dit nou zo goed ?
Tot de twist komen en die zijn erg goed en onverwacht . Zoals het hoort over het algemeen met twists .
En maken het tot een aangename zit .
Ja dit was prima .
Minpuntje : als je er te diep over nadenkt is het wat vergezocht .
3,5 *

Een degelijke horrorfilm. Het bevat alles wat je in een horrorfilm verwacht – vreemde gebeurtenissen, spannende muziek, schrikmomenten, moord, plottwists – maar het gebruikt al die clichés om er een originele en intelligente horrorfilm van te maken en is dus geen belediging voor je intelligentie zoals de meeste horrorfilms dat zijn. Hooguit bevat de film iets te veel plottwists waardoor het verhaal wat geloofwaardigheid verliest, maar het blijft een fijne film.

PS. Ik noem het een horrorfilm en geen thriller, want het feit dat het ogenschijnlijk paranormale toch een wereldse oorzaak blijkt te hebben en de film over misdaad gaat maakt het juist een intelligente horrorfilm en nog geen thriller. Anders zouden films als Halloween en Scream ook thrillers in plaats van horrorfilms zijn (en deze film leent uiteraard veel van die films en combineert dat met poltergeistfilms).